Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner innen RC Fly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Kyrre View Post
    I likhet med halsen89, var Wingdragon mitt første fly. Og jeg vil si at en Wingdragon er mye bedre egnet enn en Bixler/Cloudsfly/Easystar hvis man har liten plass å fly på, men du har rett i at den er gammeldags med tanke på motor og batteri. Det finnes riktignok børsteløs versjon, men den blir litt for dyr igjen sammenlignet med andre fly i samme størrelse.
    Bixler kan ikke sammenlignes med clouds fly. Den flyr sakte og er VELDIG manøvrerbar
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

    Comment


    • #32
      Hei

      Enig med deg over...

      Det er det flyet eg har begynt med, og det kan virkelig anbefales... (Blitt hekta eg nå vettu)

      Vist du går for TSM Easy fly RTF 196 cm.. Er det lurt å be om en ekstra propell... (til første landing).
      Det er folde propell på den, men eg klarte å knekke den alikevel..

      Er ny her inne eg og, men ser ut som denne siden kan bli dyr...hehehe
      Mye gode tips og ider her inne...Kjempe forum...

      Comment


      • #33
        Originally posted by Vidar`n View Post
        .
        .
        .
        Er ny her inne eg og, men ser ut som denne siden kan bli dyr...hehehe
        Mye gode tips og ider her inne...Kjempe forum...

        For å ungå at det blir dyrt:
        1. Standardiser på størrelse motor/ESC/batterier/servoer og annet utstyr.
        2. Bygg selv etter tegning i EPP/Depron eller hva som du finner fungerer.
        3. Kjøpe en moderat radio med rimelige mottakere (6 kanaler holder for de fleste nybegynnere)

        Ved å bygge selv så lærer man også mere (d.v.s. det blir noen kræsj men ...)

        Comment


        • #34
          Vel om en vil spare penger er det nokk bedre og handle brukt. Fly og radioutstyr selges ofte svært billig på RCmarked.no. Det er bedre og kjøpe en skikkelig radio som er et par år gammel en en billig 6 kanaler som fort kommer til kort.

          Comment

          Working...
          X