Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer inneflyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer inneflyging

    Noen som har erfaring med ett av disse flyene?

    Techone Mini Piaget

    Kyosho Minium Sukhoi

    Hvordan er de å fly for en fersking?
    Tenker da mest på manuvrering ved lav fart...
    Har forholdsvis liten plass for inneflyging.

  • #2
    Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye plass du har, men jeg ville valgt en lett F3P modell om du har f.eks. en håndballbane. De er enkle å fly og går sakte pga. lav vekt og store flater. Depron er lettere enn Epp, så vil ikke anbefale de modellene du linker til.
    Av F3P modeller finnes det mye å velge i, mange velger å bygger selv helt fra starten. Jeg har en Clik2, den må bare limes sammen. Den er litt tung, men om du bruker lett utstyr og prøver å bygge lett kan det bli bra!
    Ser det har komme en ny Clik:
    RCF Clik! 3.0 EVO - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Kristoffer Rosmo
    Vingtor RC Klubb
    Great Planes Super Sportster 40
    SebArt Wind S110
    Clik 2.0

    Comment


    • #3
      Eller så kan du tøffe runt med en HZ Champ Den er så lett å fly at alle kan fly den. Dessuten tåler den å gå i gulvet, flere ganger. Krever liten plass også,
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        For en nybegynner vil jeg anbefale epp da den tåler mye mere en depron. skal du fly inne er det lett og dulte borti vegger og tak og annet .
        Hvis jeg flyr depron inne bruker jeg nesten en modell p/kveld. 3DHS epp Edgen min har holdt et år med masse inne og ute flyging
        BOOMA Intelliswitch

        Odd A Eriksen

        Comment


        • #5
          Jeg har Piaget, og den har overlevd flere kvelder. Depron er som knekkebrød
          i baksetet til Petter Solberg. Det går bra en stund, så går det skikkelig dårlig.

          Jeg anbefaler epp
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            jeg kjøpte mini malibu f3p av techone på smallsize i stad, den er ehh, rosa, og jeg er usikker på matriale... så jeg melder meg på i klubben

            står den skal ha 2203 motor, 8amp esc, 7030 slo fly prop og under 3.6 gram servo,7.4 gram pakke?

            wingspan er 736mm, fuse er 774mm og 93-115gram med batteri står det.

            går utifra at hxt500 servoer går ok? de er jo 5 gram ish.
            Last edited by andersand; 25-10-12, 16:00.

            Comment


            • #7
              Tror ikke den mini piaget er noe å satse på. Den er veldig liten og skjør... Her er en som utrykker hva han mener om den;
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • #8
                Originally posted by xilian View Post
                Jeg har Piaget, og den har overlevd flere kvelder. Depron er som knekkebrød
                i baksetet til Petter Solberg. Det går bra en stund, så går det skikkelig dårlig.

                Jeg anbefaler epp
                Vil du si at dette passer å lære seg å fly med?

                Comment


                • #9
                  Re: Erfaringer inneflyging

                  Originally posted by patternplanes View Post
                  Nå vet jeg ikke akkurat hvor mye plass du har, men jeg ville valgt en lett F3P modell om du har f.eks. en håndballbane. De er enkle å fly og går sakte pga. lav vekt og store flater. Depron er lettere enn Epp, så vil ikke anbefale de modellene du linker til.
                  Av F3P modeller finnes det mye å velge i, mange velger å bygger selv helt fra starten. Jeg har en Clik2, den må bare limes sammen. Den er litt tung, men om du bruker lett utstyr og prøver å bygge lett kan det bli bra!
                  Ser det har komme en ny Clik:
                  RCF Clik! 3.0 EVO - elefun.no - Radiostyrt hobby
                  Jeg har erfaringer med både clik 2 og clik 3 evo. Jeg vil definitivt anbefale clik 2, fordi den tåler faktisk ganske mye og er bedre å fly enn clik 3 hvis man er litt fersk i faget.
                  Jeg har prøvd en del forskjellig indoorfly de siste årene, men ingen som har målt seg med clik 2...
                  Alle indoorfly får seg noen smeller, men har man med foamsafe CA og kicker, er man stort sett berget...
                  Geir Dyrdal
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #10
                    Er det piaget eller mini piaget du har xillian? Det er to helt forskjellige fly. Den vanlige Piaget, altså den store versjonen er helt fantastisk å lære seg å fly på. Har hatt tre
                    Jon-Brage Hoel Andorsen
                    -------------------------------------------------------------------------
                    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                    Alt flyr bare du har nok motor!

                    Comment


                    • #11
                      Flere som skal prøve VPP i år??

                      (MFN) ModellflyNytt.no
                      Simen Andresen

                      DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
                      EF 91" Extra
                      EF 70" Extra
                      EF 48" MXS
                      HK 51" Slick
                      Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

                      Takk til:
                      Autopartner
                      Smallsize
                      Anders e

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Deluxe3D View Post
                        Flere som skal prøve VPP i år??

                        (MFN) ModellflyNytt.no
                        så videoen din, heliene mine kan mye mere! men for å være planke var det rimelig morro å se på

                        Comment


                        • #13
                          Hm. Jeg har vanlig Piaget tydeligvis. Den er fin serru.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by xilian View Post
                            .
                            .
                            Depron er som knekkebrød
                            i baksetet til Petter Solberg. Det går bra en stund, så går det skikkelig dårlig.
                            .
                            .
                            Depron kan fungere nesten like bra som EPP men da må
                            fly kropp og vinger vere dimensjonert riktig inkl.avstivning.

                            Depron (tror) jeg er utsatt for en slags utmatting. Når materialet
                            er utmattet så tåler det "ingenting". EPP er ikke utsatt for dette
                            meg bekjent.

                            Fløy et Depron fly ute i over 3 år. Ok det var reparert mange
                            ganger men hadde jeg lagd et nytt forsterket der det var
                            for svakt i utgangspunktet så tror jeg utmattings tendensene
                            hadde vert minimale.

                            Comment


                            • #15
                              Min erfaring er at depronskader er renere enn EPP skader og er lettere å reparere. Når det er snakk om innendørs flyging er det vigtigste at flyet er lett og dermed flyr sakte. Eller så kan man gå for noe lite og lett som ArneH linker til. Det å gå i bakken med et tungt EPP fly i høyere fart blir ikke akkurat morsomt å reparere. Så er det snakk om indoorfly, gå for noe lett som flyr sakte.
                              Kristoffer Rosmo
                              Vingtor RC Klubb
                              Great Planes Super Sportster 40
                              SebArt Wind S110
                              Clik 2.0

                              Comment

                              Working...
                              X