Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer inneflyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ofly61 View Post
    Depron kan fungere nesten like bra som EPP men da må
    fly kropp og vinger vere dimensjonert riktig inkl.avstivning.
    I forhold til F3P (innendørs presisjonsakrobatikk) og all annen innendørs flyging, er det motsatt IMHO. Forklaring: depron er tyngre enn EPP (da ser jeg bort fra veldig kompakt EPP), men mye stivere. Dermed trenger man ikke stive opp like mye når man bruker depron. Ulempen er at depron brekker og deformeres. Det er ikke derfor enkelte konkurransemodeller (feks TopModel Kosmos som jeg fløy tidligere) inntil nylig hadde EPP kropp, og depron til vinger og stab, samt til avstiving av EPP´en – det var fordi EPP er lettere. For oss som av og til tar en tur i gulvet er det selvsagt en bonus at EPP tar støyten.

    EPP er fantastisk slitesterkt, men mykt. For å stive opp et fly laget av EPP ender man oftest med et tungt fly, som strengt tatt ikke egner seg for å trene strukturert innendørs. Dersom man krasjer mye, kan man bytte ut nesa på depron-flyet med oppstivet EPP. Eller man kan ta en titt på dette flyet, som er det eneste flyet i 100% EPP jeg kjenner til som ser ut til å være en grei introduksjon til F3P: DISCOVERY 0,88m EPP - Topmodel

    For glad-herjing spiller det ikke så stor rolle, da er en tung modell ofte morsommere enn en lett modell. Dessuten penetrerer den bedre andres fly.

    Edit: ser at flyet jeg linket til må milles ut av kundene, dvs at det ikke kommer ferdig millet.
    Last edited by bjeff; 29-10-12, 13:36.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #17
      Spirit EPP er ganske morsom hvis man bruker lett utstyr (den er også på billigsalg hos Elefun nå)

      TechOne Spirit EPP 84,5cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby

      Husker ikke hva jeg har av ustyr i min akkurat nå, men kan sjekke hvis noen er interessert. Mener den kom på rundt 160 gram med batteri.

      Comment


      • #18
        skal jeg bestille meg noen sånne morten?

        Comment


        • #19
          Erfaringer inneflyging

          Originally posted by Morten Brun View Post
          Spirit EPP er ganske morsom hvis man bruker lett utstyr (den er også på billigsalg hos Elefun nå)

          TechOne Spirit EPP 84,5cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby

          Husker ikke hva jeg har av ustyr i min akkurat nå, men kan sjekke hvis noen er interessert. Mener den kom på rundt 160 gram med batteri.
          Den så ut som den fungerte veldig godt på lørdag, men tåler den "battles" med pylonracere like godt som crack yak'en? :P
          * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

          Comment


          • #20
            Hvis man ikke har erfaring med verken bygging eller flyging av indoor fly hadde jeg valgt en slik Crack Yak eller en av de andre EPP modellene fra RCF. Nå begrenser min erfaring med disse modellene seg til å ha tittet i esken, men de slo meg at de vil tåle masse samtidig som de er lette å bygge. Det er ikke bare bare å bygge en slik profil model som så skal stives opp overalt med karbonstenger, og blir den ikke dønn rett så flyr den rævva. Tro meg, det vet jeg godt. Disse RCF modellene er derimot såpass stive i matrialet pga tykkelsen at de blir rette nesten av seg selv.
            Last edited by Kyrre; 29-10-12, 17:42.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Kyrre View Post
              Hvis man ikke har erfaring med verken bygging eller flyging av indoor fly hadde jeg valgt en slik Crack Yak eller en av de andre EPP modellene fra RCF. Nå begrenser min erfaring med disse modellene seg til å ha tittet i esken, men de slo meg at de vil tåle masse samtidig som de er lette å bygge. Det er ikke bare bare å bygge en slik profil model som så skal stives opp overalt med karbonstenger, og blir den ikke dønn rett så flyr den rævva. Tro meg, det vet jeg godt.

              er Arrow
              TechOne Spirit EPP 84,5cm ARF
              en profilmodell med karbonstenger?

              Comment


              • #22
                Er en del karbonstenger som skal til på den ja.

                Gjør det enkelt og gå for RCF Crack Yak du. Den tåler masse og flyr veldig fint. CRACK YAK 55 RC FACTORY | RCPro.no

                På denne modellen kan du for eksempel bruke dette utstyret:





                Last edited by JayBee; 29-10-12, 20:43.
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Kjetil B View Post
                  Den så ut som den fungerte veldig godt på lørdag, men tåler den "battles" med pylonracere like godt som crack yak'en? :P
                  Tror nok den hadde fått noe mere skade ja, men har vært i krigen med den også, og det har gått ganske bra.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by andersand View Post
                    skal jeg bestille meg noen sånne morten?
                    Den er vanskeligere å bygge enn crack yak'en og tåler ikke fullt så mye, men kan være fin å ha i tillegg

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Ofly61 View Post
                      Depron kan fungere nesten like bra som EPP
                      .
                      .
                      Originally posted by bjeff View Post
                      I forhold til F3P (innendørs presisjonsakrobatikk) og all annen innendørs flyging, er det motsatt IMHO. .
                      .
                      .
                      Litt flisespikking
                      Jeg tenkte på strukturelt stress ikke hvor presist flyet flyr. Ellers så har jeg ikke så veldig mye erfaring med EPP.

                      Comment

                      Working...
                      X