Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fraktkostnader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fraktkostnader

    Hei.
    Er det noen som har peiling på fraktkostnad ved netthandel fra Tyskland?
    Jeg står ved døren og skal muligens handle meg en storseiler fra Rc-Tronics-Topp-Rippin.
    Pakken har ei vekt på 9 kg.
    På nettsiden deres står det at fraktgebyret er på 42 EUR,men jeg er ikke sikker på at dette er rett siden forsendelsen skal til Norge.

  • #2
    Kan du ikke bare sende en mail og spørre hva den kommer på til Norge
    BOOMA Intelliswitch

    Odd A Eriksen

    Comment


    • #3
      I utgangspunktet bruker Tyske firma DHL (de håndterer det tyske pakkemarkedet isteden for posten) til å frakte litt større ting rundt om kring.
      42€ kan stemme for det størrelsen du nevner, MEN det stopper ikke her - når så store pakker kommer fra DHL tyskland til norge er det DHL her som håndterer dem her i landet, og det betyr gebyr på gebyr + moms.
      Du kan fort oppleve at de norske "håndtering" gebyrene for kan doble den tyske frakten og så kommer momsen i tillegg.

      Som xxl sier så kan det lønne seg å sjekke med leverandøren for å høre hva som er riktig frakt til norge, så kan du (hvis det er DHL som brukes) ringe dem å høre hva som bygger seg på når pakka kommer inn i landet.
      Last edited by Quadrocopter; 27-10-12, 20:11.

      Comment


      • #4
        Takk for fyldig svar Quatdrocopter. Har send de en mail om det.
        Ja jeg er klar over at det kommer moms i tillegg, sitat fra tollvesenet:

        Det er ikke toll på radiostyrt seilfly, men det skal beregnes 25 % merverdiavgift ved innførsel.

        Skal ta en sjekk med levrandøren..Gebyr på gebyr er vel intet noe nytt ...Men hvis det blir f.eks totalt 84 EUR i frakt for å få pakken opp til Bodø så er vel ikke det så galt..

        Ka 6 E 400cm kr 2742.
        Frakt (82 EUR) kr 612

        = kr 3354
        moms kr 838
        = 4192 levert på døra
        Last edited by Einar Kristiansen; 27-10-12, 23:18.

        Comment


        • #5
          Du må ikke tro det stopper der. Hadde det vært Posten, hadde du kunnet legge på 200-ish i tillegg i gebyr.

          DHL derimot, skal ha noe mer for jobben. Jeg har sett rundt 500 lappen i gebyr på en vare med frakt til 650 kroner. I tillegg skal de ha gebyr for å legge ut mva for deg. Der tok de 114 kroner for å legge ut 99 kroner. Det er også mulig at disse gebyrene varierer med vareverdien. Så det endelige regnestykket får du ikke før regningen fra DHL kommer.

          Jeg ville spurt om de kunne benytte noen andre enn DHL, og hvis ikke, sett meg rundt om jeg fant noen andre som kan levere samme modellen med en annen transportør.

          Dhl: - Rå utnyttelse - DinSide
          Fikk ukjent toll-gebyr fra DHL - Forum - Diskusjon.no
          DHL import/toll-gebyr ved import av verktøy fra USA
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Re: Fraktkostnader

            Har flere egenerfarte eksempler på rå fakturering fra de. De er ihvertfall dyreste frakt inn i Norge.

            Mvh
            Alf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Takk for svar blir litt sjokkert når jeg ser den rådyre faktureringen fra DHL...
              Er spent på svar fra leverandøren hva de sier.

              Comment


              • #8
                Jeg handler mye på nettet. En viktig ting er frakt. Dersom jeg kan velge "standard postgang" så gjør jeg det. Hvis det ikke er mulig, så unngår jeg den nett-butikken. Så enkelt er det.

                Men av og til har jeg ikke noe valg. Dersom det er den eneste plassen jeg kan få tak i det jeg bare må ha, så, javel. Da biter jeg tennene sammen , og handler. Med en påfølgende strøm av papirer og fakturaer i posten. Gebyr på gebyr på gebyr.

                DHL, Fedex, UPS, det bruker man kun dersom man må ha varene asap. I USA velger man USPS, ikke UPS. Og så videre. Så, i det øyeblikket man handler, må man være obs på hvile fraktmuligheter man kan velge, og ikke velge feil.....ellers er helvete løs.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #9
                  Da har jeg fått svar på at de sender med DPD og at de skal ha 240 NOK for å sende til Norge.
                  Last edited by Einar Kristiansen; 30-10-12, 21:33.

                  Comment

                  Working...
                  X