Announcement

Collapse
No announcement yet.

CARF Thunderbolt - Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg har nå klargjort motordome til innfesting på firewall.

    Hva gjør/gjorde du for å få festet motordomen på firewall slik at propellhub er sentrert i cowling-åpningen når man tar hensyn til høyretrekket som er bygd inn i motordome?

    Vekt på Moki 250, komplett propellassembly, og ferdigstilt motordome: 6.4 kg.
    Attached Files
    Last edited by P47Pilot; 30-12-12, 12:46.

    Comment


    • #32
      Litt anvendt geometri/trigonometri løste problemet. Motordome plasseres 8-9 mm til babord for senterlinje
      Attached Files
      Last edited by P47Pilot; 30-12-12, 19:57.

      Comment


      • #33
        Litt aktivitet idag, canopy er klargjort for montering med litt bruk av Dremel.
        Attached Files
        Last edited by P47Pilot; 01-01-13, 18:05.

        Comment


        • #34
          Utrolig gromt fly !! Regner med at den blir klar til Warbird Weekend ?
          Hans Petter Ytterbø
          Trondheim

          RCRCM; Strega F3F
          RCRCM; E-Typhoon
          RCRCM; Predator V1 F3F
          Wildflug; MDM Fox
          CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
          Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
          ESM; Seafury m/ MVVS 40
          ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
          ESM Seafury m/ OS FT-300
          + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

          Comment


          • #35
            Originally posted by Hans Petter View Post
            Utrolig gromt fly !! Regner med at den blir klar til Warbird Weekend ?
            Ja jeg håper å få den flyklar til da. Det blir sikkert en del skaladetaljer som ikke er på plass, dette kan en holde på med i flere sesonger å forbedre.

            Halehjulsbrakett innmontert idag, neste steg blir innfesting av hovedunderstell.
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Re: CARF Thunderbolt - Moki 250

              Starta på vinger jeg. Litt knotting med de siden de ikke kan skrus rett i braketter. Ærre faen mulig å lage sånt tullball... Går litt tid på det men satser på at resten er smooth. Håper på wbw men er ikke sikker. Må jo fikse Harvarden også

              Hva slags skjema tenker du på?

              Mvh
              Alf
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #37
                Originally posted by affa View Post
                Starta på vinger jeg. Litt knotting med de siden de ikke kan skrus rett i braketter. Ærre faen mulig å lage sånt tullball... Går litt tid på det men satser på at resten er smooth. Håper på wbw men er ikke sikker. Må jo fikse Harvarden også

                Hva slags skjema tenker du på?

                Mvh
                Alf
                Jeg tenker på en "Orange Tail" fløyet fløyet av Harold Stalnaker under WWII (se vedlagte bilde). Du legger sikkert merke til at dette essensielt er det samme fargeskjemaet som "Tarheel Hal" hadde, før de allierte droppet olive drab som følge av totalt luftherredømme, og istedet tillot seg litt sirkusmaling på flyene sine. En annen sterk kandidat er "Dallas Blonde", jeg har sans for flyene fra "The Checkered Tail Community". Hvis en skal være pirkete bør en vel velge et fargeskjema som ble brukt på en versjon av P-47 Razorback som er lik den varianten som modellen fremstiller. Jeg må se litt nærmere på dette før jeg endelig bestemmer meg. Stalnaker sin er ikke helt riktig, "Dallas Blonde" ser riktig ut, men dette har jeg ikke undersøkt grundig enda.
                Attached Files
                Last edited by P47Pilot; 06-01-13, 16:07.

                Comment


                • #38
                  Det er ikke rare lim-arbeidet som skal til på denne modellen. En må lime sammen servofeste til throttle servo, festepunkter for radiobrett som skal monteres inne i flyet, foringer til hovedhjulsinnfestinger, doble finerforsterkninger på innsiden av motordom, samt klosser til å feste luftsylindre til innerlukene med.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Har ellers blitt ferdig med innmontering av halehjul og hovedhjul. Kjellerstua er rekvirert til byggebu.
                    Attached Files
                    Last edited by P47Pilot; 06-01-13, 16:00.

                    Comment


                    • #40
                      Da er P-47 oppe og står på egne ben. Dimensjonene på dette flyet er ganske imponerende når det er satt sammen. Nå blir det litt pusling med hjul-luker utover en stund.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by P47Pilot View Post
                        Da er P-47 oppe og står på egne ben. Dimensjonene på dette flyet er ganske imponerende når det er satt sammen. Nå blir det litt pusling med hjul-luker utover en stund.
                        Detta blir snasent!! Ikke akkurat noe IMAC fly men....
                        Rune Haugen
                        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                        " It's all 100% electric ! "


                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by gnistjeger View Post
                          Detta blir snasent!! Ikke akkurat noe IMAC fly men....
                          Dette er nok ikke noe IMAC-fly, nei, selv om jeg regner med at en god del Basic-øvelser skal være greie med Moki 250: Loops, rolls, teardrops, 1/2 (reverse) Cuban 8. Snaper bør vi nok glemme, så Sportsman og Intermediate er ut . På den annen side ser jeg ikke bort ifra at maskinen kunne blitt et kjærkomment pauseinnslag under treningssamling på feks Starmoen

                          Jeg skal la hele greia stå noen dager nå og deretter tighte opp innfestinger av motordome, halehjul, og hovedhjul, før jeg går videre på hjullukene. Må bruke litt tid til å lære meg litt om hvordan jeg programmerer powerbox for hjul-luke sekvenseringer. Jeg kommer til å bruke luft til å drive halehjulslukene også.

                          Ut-sekvens: 1) Halehjulsluker og indre hovedhjulsluker ut. 2) Hjul ut.
                          Inn-sekvens: 1. Hjul inn. 2. Halehjulsluker og indre hovedhjulsluker inn.

                          Dette har jeg null erfaring med, så nye ting må læres.

                          Comment


                          • #43
                            Hei,

                            Veldig flott maskin !
                            Mvh
                            Totto Dahle
                            www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                            Medlem Agder Modellflyklubb

                            Comment


                            • #44
                              Litt fikling med hjulluker og sylindre for indre hovedhjulsluke har begynt. Her går det litt sakte, for ikke å gjøre feil.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #45
                                flott arbeid, gleder meg til å se denne i luften til sommeren
                                Rune Borgersen

                                Comment

                                Working...
                                X