Announcement

Collapse
No announcement yet.

CARF Thunderbolt - Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    En liten irriterende ting på den nå, balanseroreene er hengslet pent under med doble phenol horn i vingen og et enkelt horn i roret med 3mm bolt og klips. Dessverre er det slark der og blir bare verre. Vurderer alternative løsninger. Kulelager ville vært best men ikke nok gods i horna til å få det til.

    Tenker enten messing hylse med 3mm innvendig/4mm utvendig diameter eller en type nylon hylse. Forslag?



    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #77
      Messing høres ut som en god idé. Er det bolten eller hornene som slites tro? Det er vel samme som glassfiberplate(?), eller g10.

      Comment


      • #78
        Det er nok en variant av glassfiberplate. Tror definitivt det er hornene som slites. Veldig lite vibrasjoner i Moki men det kan selvfølgelig være litt i propell som er fireblader og vanskelig å balansere 100%
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #79
          Hadde lignende problem på storchen min. Bortsett att der er hornene av finer også var det en bolt i gjennom. Borret opp hullene i hornene slik att jeg fikk inn noen messinghylser som jeg limte fast. Og fant noen skruer som passet inne i hylsene. Det ble nesten slarkfritt og har ikje blitt noe mer slarkette over tid.
          Last edited by tyor; 23-09-16, 21:10.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #80
            McMaster-Carr
            Last edited by affa; 24-09-16, 10:25.
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #81
              Ser slik ut
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #82
                Interessant å se hvordan de passer. Jeg mistenker at de er for tykke aksialt på hengslen.

                Comment


                • #83
                  Fikk dette tipset... Tror det kan fungere

                  Guys there is a very simple fix for this. Make sure the phenolic hinge is clean. Remove clean and lightly oil the hinge pin- remove excess oil. Re-insert the hinge pin into the phenolic hinge with the control surface in place. Place a drop of green zap at the junction of the hinge pin and hinge so it wicks into the hole in the phenolic hinge. Hit it with kicker. Twist the hinge pin and you will be able to remove it. Re-insert and you will have a precision fit slop free fit. The zap sets very hard and will not wear easily. Problem solved.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment

                  Working...
                  X