Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seriøse "kina" produkter:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Seriøse "kina" produkter:

    Alt til sitt bruk sier nå jeg.

    Mvh
    Alf
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #47
      For meg personlig blir ett fly leketøy med batterimotor uansett størrelse. Men det er nå meg
      Jeg liker mekanikk, og motorer med firetakter en selvfølge i mine fly. I mange tilfeller er nok en batterimotor å foretrekke fremfor en sagmotor som stikker ut med hvalrossetenner og og ille lyd med masse vibrasjoner
      Men smaken er som baken og jeg kan nok muligens bli eier av en Batteri Focke Wulf190 Fra FMS som ølfly

      Click image for larger version

Name:	Db84775.jpg
Views:	2
Size:	62.7 KB
ID:	595054
      Balsa

      Comment


      • #48
        Originally posted by Wulf View Post
        Men smaken er som baken og jeg kan nok muligens bli eier av en Batteri Focke Wulf190 Fra FMS som ølfly
        Da står du lagelig godt til for hugg...
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #49
          Originally posted by affa View Post
          Da står du lagelig godt til for hugg...
          Ups, Best å la være,,
          Balsa

          Comment


          • #50
            Er nok best det battmann
            trodde du hadde ølfly jeg,synes jeg så bilde av ei bokhylle for en stund siden.

            Tor willy

            Comment


            • #51
              Det sitter motor i bokhylla da Tor Billy
              Balsa

              Comment


              • #52
                For å dra tråden inn på temaet igjen; The World Models har fri frakt på flere av modellene sine Shopping Online - The World Models

                Var selv å hentet en 2M Thermal glider idag med motor inkludert, kostet meg 99$ pluss 270 nkr til Staten. Det er billigere enn Hobbykings versjon av samme glider uten motor.

                Bestillte også nylig en HET inrunner fra HET's egne hjemmesider High-End Technology RC, HET-RC Gode priser og lav frakt. Kom i postkassa mi etter en uke.

                Comment


                • #53
                  Takk til Kyrre

                  Har ikke tid eller lyst til å leke "tema" politi ... det er bra at noen gidder å bidra uansett.

                  Her er en annet alternativ til HKhar ikke prøvd sjøl ennå
                  Leadershobby.com - Radio Control Hobby Parts Online Retailer and RC Parts distributor

                  Comment


                  • #54
                    Har handlet en del motorer fra Leadershobby, går man inn på "specials" fanen så har de ofte meget gode daglige tilbud. Min erfaring er at de holder det specs'ene sier, men de blir fort varme når man nærmer seg maks oppgitt ampere. I tillegg kan det variere om man får med utstyr, uavhengig av hva bildet og tekst sier. Bestilte to identiske motorer, en inkluderte alt og den andre kom uten noe som helst. Har også bestilt batterier derfra, men de holder ikke alltid hva de lover.

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Kyrre View Post
                      Har handlet en del motorer fra Leadershobby,
                      .
                      .
                      men de holder ikke alltid hva de lover.
                      Høres ut som HK / Himodel ..

                      Comment


                      • #56
                        Nå var det batteriene som ikke holdt det de lovet, ikke motorene.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Seriøse "kina" produkter:

                          Batteriene til HK er vel stort sett ikke noe å rope hurra for med noen få unntak, men motorene har jeg vært heldig med. Utslitte lager, jada, men når det koster mindre å kjøpe en motor enn lager til et kjent merke så bryr jeg meg ikke så mye om det... HK gjorde det iallefall mye lettere for meg å komme tilbake til hobbyen uten å flå meg selv fullstendig.
                          Propellen skal være på toppen!
                          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                          Comment


                          • #58
                            Igjen ender man opp i spørsmålet - hva skal "tingen" brukes til

                            Har bøtter så spann av Kina ting (HK etc.) som fungerer greit på "daglig dags modeller" men skal man opp på noe som krever mer parkeres omtrent alt som kommer fra "billig sjappene".

                            Det er definitivt sannhet i uttrykket "man får hva man betaler for"

                            Nå har det kommet noen crap ting fra østen som er "DOA" men dette er vel noe man får med på kjøpet når det handles billig - sett under ett så betyr det ikke så mye siden prisen er lav i utgangspunkt og man blir ikke fatting om delen skrotes. Ulempen er selvfølgelig at det tar 4 uker før ny pakke ankommer
                            Last edited by Quadrocopter; 10-12-12, 11:34.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Kyrre View Post
                              Nå var det batteriene som ikke holdt det de lovet, ikke motorene.
                              Spesifikkasjoner på LiPo batterier er stort sett alltid overdrevet hos HK og andre kina sjapper.
                              Jeg kjøper vanligvis noen test batterier. Fungerer de akseptabelt i forhold til pris så kjøper jeg
                              flere. Det som jeg har funnet er brukbare av billig batterier er Himodels 25C og 35C serier.
                              Jackpower 35C er også ok men svekkes raskere enn jeg liker. Dette kan vere litt min skyld da jeg
                              har kjøpt 2S batteri 1000mah og satt sammen til 4S (uten at disse er matchet skikkelig).
                              Har gjort det samme med Himodels 25C og de ser ut til å fungere bedre/holde lengre.

                              NB! Jeg er ingen batteri spesialist så andre som kan litt vil sikkert flire i skjegget ...

                              Comment


                              • #60
                                Min erfaring med HK batterier er at de billigste Turnigy 20C batteriene holder mer hva de lover enn de dyrere Nanotech batteriene, selvom sistnevnte yter bedre. Men jeg er veldig fornøyd med batteriene jeg kjøpte fra rc-batteri.no, både pris og ytelse (3S 1000 mah), så selvom det er off-topic så bør man vel slå et slag for norske forhandlere også.

                                NB: Jeg er heller ingen batteri spesialist .

                                Comment

                                Working...
                                X