Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seriøse "kina" produkter:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seriøse "kina" produkter:

    For å følge opp hvordan spare penger ...

    Her er de "kina" merkene jeg mener har god kvalitet.

    Radio:
    WFLy Shenzhen WFLY Technology Development Co.,Ltd - Products
    Bruker test:
    >Review: WFly DSSS 2.4GHz RC module/receiver


    Børsteløse motorer og mye annet:
    EMAX ORDER SYSTEM

    ESC:
    HOBBYWING TECHNOLOGY CO., LTD.

    Alt mulig (her kan kvaliteten variere noe):
    广州皓业实业有限公司
    Last edited by Ofly61; 30-11-12, 12:43.

  • #2
    Min EMAX lader har fungert utmerket i mange år. Lav pris og grei å bruke, Hobbywing har jeg også div. fra. Og jeg har ikke noe å utsette på kvaliteten.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Er det noe i vår hobby som ikke er kinavare? Greit nok at ting kan være utviklet og designet i andre land, men jeg skal vedde på 99% av det meste vi kjøper er made in china.

      Og listen over gode ting produserte i Kina er lang som et vondt år.

      Comment


      • #4
        Å spare penger er så mangt - kjøpe 3 fly til 1000 kr stykket eller 1 som man har lenge og kan utvikle seg med til 3000 gir jo samme sluttresultatet. At det finnes rimelige og greie alternativer er bra for hobbyen, men "Kina" merkene generelt har nok ett godt stykke igjen til kvaliteten på de mer kjente merkene.

        At det meste produseres i Kina/Asia er jo kjent. Forskjellen ligger i kvalitetskontroll på komponenter, kvalitet på montering og sluttkontroll på produktet. Mangfoldet i markedet er jo noe som tross alt kommer forbrukerne tilgode at man kan velge etter lommebok og allikevel få ett produkt som er av grei kvalitet.

        Jeg forsvarte SC motorer mot OS fanatikere i mange år og mente at de var omtrent på høyde. Det stoppet opp så fort jeg selv begynte å bruke OS motorer og ser at det faktisk er en markant forskjell i ytelse og kvalitet. Slik vil det være med radioer, el motorer og så videre. Men igjen "Kina" produktene er helt greie til en helt grei pris som i bunn og grunn reflekterer kvaliteten.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          ESM sine modeller synes jeg er svært bra i forhold til pris. Lite å trekke der
          Balsa

          Comment


          • #6
            Det der er jo veldig behovsavhengig. Dersom billig produktene dekker behovet så sparer man jo fremfor å måtte kjøpe noe dyrere enn hva man behøver. Men det som holder lenge for dene kan være ubrukelig drit for den andre.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #7
              Kunne ikke dy meg måte prøve et balsafly fra HK.
              Spacewalker 1580mm Balsa ARF EP/GP
              Det er nokk ikke det letteste flyet i klassen og byggematrialet er ganske sprøtt men om det flyr ok er det jo mye fly for pengene.
              Click image for larger version

Name:	2012-11-09-112.jpg
Views:	1
Size:	74.7 KB
ID:	594471
              Click image for larger version

Name:	2012-11-09-111.jpg
Views:	1
Size:	79.0 KB
ID:	594472
              Last edited by bardp; 22-11-12, 12:29.

              Comment


              • #8
                Ja da var den testfløyet med ASP 61 4t motor også den fra HK. Og billige digitalservoer HK fungerte de også.
                Flyet fløy faktisk meget bra og motoren går som en klokke.
                Løp og kjlp dette var mye fly og flyopplevelse for pengene.

                Comment


                • #9
                  Har nettopp tatt dyden på en DJI 450 "klone" (det er DJI produsert på lisens) fra HK. Med KK2.0 og greie esc'er og motorer, så må jeg faktisk berømme HK for å ha noe som føles som tvers gjennom god kvalitet. Tror ikke den står tilbake for alt mulig annet som også kommer fra Kina men med et "merke" på.
                  Propellen skal være på toppen!
                  Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bjornal View Post
                    Har nettopp tatt dyden på en DJI 450 "klone" (det er DJI produsert på lisens) fra HK. Med KK2.0 og greie esc'er og motorer, så må jeg faktisk berømme HK for å ha noe som føles som tvers gjennom god kvalitet. Tror ikke den står tilbake for alt mulig annet som også kommer fra Kina men med et "merke" på.
                    Med fare for å kaste stein i glasshus.

                    DJI er nok også et "copicat company"

                    RCModeller

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Superstar40 View Post
                      Å spare penger er så mangt - kjøpe 3 fly til 1000 kr stykket eller 1 som man har lenge og kan utvikle seg med til 3000 gir jo samme sluttresultatet. At det finnes rimelige og greie alternativer er bra for hobbyen, men "Kina" merkene generelt har nok ett godt stykke igjen til kvaliteten på de mer kjente merkene.

                      At det meste produseres i Kina/Asia er jo kjent. Forskjellen ligger i kvalitetskontroll på komponenter, kvalitet på montering og sluttkontroll på produktet. Mangfoldet i markedet er jo noe som tross alt kommer forbrukerne tilgode at man kan velge etter lommebok og allikevel få ett produkt som er av grei kvalitet.

                      Jeg forsvarte SC motorer mot OS fanatikere i mange år og mente at de var omtrent på høyde. Det stoppet opp så fort jeg selv begynte å bruke OS motorer og ser at det faktisk er en markant forskjell i ytelse og kvalitet. Slik vil det være med radioer, el motorer og så videre. Men igjen "Kina" produktene er helt greie til en helt grei pris som i bunn og grunn reflekterer kvaliteten.
                      SC er kun "merket" til J Perkins.

                      Samme motorer som produseres til Magnum, ASP osv you name it merker.
                      Alle produseres av samme SNC maskiner på samme fabrikk i Shenzhen, Kina.

                      Produktmerker og faktisk produsent er to vidt forskjellige begrep.

                      Produktmerker markedsføres max.

                      De faktiske produsentene er helt annonyme,og opplyser aldri hvilke "merkevarer" de produserer for.

                      De merkevareprodusentene som fremstår som "fabrikker" er egentlig bare et kontroll og distribusjonsledd. Og det er egentlig godt nok sett fra forbruker.

                      Sånn er det bare.

                      RCModeller
                      Last edited by rcmodeller; 25-11-12, 15:40.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg er vel litt fuel freek å i kjelleren min kan en nokk sikert finne en 40-50 glovmotorer de aller fleste 4t.
                        Og si at kinamotorer er bare rask blir bare tull har mange kinamotorer av SC og ASP som går meget bra og mange av dem har kjørt atskillige kanner med fuel.
                        Alle glowmotorer trenger et vist vedlikehold etter 10-20 l fuel må en nokk pårgne og skifte lagre og ventiler må kontrolerer/justerer etter et par kanner. Men etter min erfaring blir dette akurat det samme uansett merke.

                        Om jeg skulle rangere motorene jeg har etter vekt ytelse tror jeg rekkefølgen ville bli slik.
                        1 YS, Suveren ytelse.
                        2 Saito, bra ytelse enkel i bruk.
                        3 O.S. bra ytelse enkel i bruk.
                        4 SC, ASP, lit tynger en sine konkurenter men fungerer helt fint i de fleste modeller.

                        Har jo en del andre motormerker også men de har jeg ikke brukt så mye st jeg vil gi noen karaktrestikker på dem.

                        Comment


                        • #13
                          Interresant. Spennende med fuelmotorer

                          Har du Veco, DA, Merco, ST, Fox, Cox, Enya, Webra osv ?

                          Det har jeg Pluss noen ubrukte YS 140 Dingo.

                          Klapper og stryker på de av og til. Men det blir med det

                          RCModeller

                          Comment


                          • #14
                            Ikke helt sikker på hva som finnes i alle kassene men Cox, Enya, Webra har jeg med sikkerhet men ingen av dem er i bruk. YS 140 Dingo er jo en kjempemotor som absolytt forkjener et fly har hatt et par av de før de ble skiftet ut med YS 160 DZ i min iver etter mer ytelse. Det er ingenting som akselrerer som en DZ enten det er 140, 160 eller 170. Har ikke prøvd den nye YS 175 CDI men den skal vist være et råskinn med lavere drivstofforbruk en sine forjgengere. Problemet med den er jo prisen den er jo rådyr.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Seriøse "kina" produkter:

                              Hovedforskjellen på OS og ASP/SC er visstnok følgende; Når OS setter sammen en motor, er sylindre og stempler sortert i utgangspunktet, slik at de får best mulig fit mellom disse. ASP plukker bare usortert stempel og sylinder, og setter sammen. Dermed kan enkelte ASP bli litt late, mens andre kan bli på OS-nivå.
                              F.eks hadde jeg en Tigetcat med 2 stk ASP 120fs, hvorav den ene ga 6000 rpm og den andre 7000 rpm med samme propell...

                              Men merket ikke denne forskjellen i lufta, så da var det greit å spare noen tusenlapper...

                              Jeg har heller 3 fly til 1000 kroner enn ett til 3000. Da slipper jeg å sitte hjemme og sture om uhellet er ute... Liker ikke å satse alt på ett kort...
                              Geir Dyrdal
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment

                              Working...
                              X