Announcement

Collapse
No announcement yet.

Messerschmitt Bf109E 50 EP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Messerschmitt Bf109E 50 EP

    Har nå flydd litt rc i ca 3 år litt frem og tilbake med interessen. Mye av tiden jeg har flydd har skjedd på vinterstid.
    Hatt diverse epo modeller som har passet meg utrolig bra. Messerschmitt, p47d, extra 300 fra parkzone og en balsa cub på nesten 2 meter i vingespenn. Men følte jeg ville gå litt mere for scala og har blitt veldig glad i Warbirds.

    Har nå bestemt meg for og dra hobbyen litt lengre. Har nå bestilt meg en :KYOSHO¡ÃPRODUCT | Messerschmitt Bf109E 50 EP

    Dette er visst en ARF utgave som sikkert passer meg bra med tanke på erfaring og slikt.

    Har også bestilt noe deler i fra hobbyking , ut ifra priser i Norge så er det vel ikke tvil i mine øyne hva som er mest fornuftig uten og blakke seg helt.

    Esc : TURNIGY TRUST 70A SBEC Brushless Speed Controller

    Motor : Turnigy Aerodrive SK3 - 5045-500kv Brushless Outrunner Motor

    Servo Retracts : BMS-136 Retract Servo 6.1kg / .31sec / 28g

    2x batteri : ZIPPY Flightmax 4000mAh 5S1P 20C

    Gjerne kom med tips eller lignende, har vel aldri satt opp et fly noen gang "fra bunn av"Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	130.7 KB
ID:	633185,så tips og triks er mottatt med stoor takk

    Gjerne tips til noen servoer som ikke koster skjorta men som vil fungere til mitt hobby bruk av dette flyet.

    Er også en ting til jeg vil prøve og få tak i, det er en 3 bladers proppel, det står : Propeller / D12 x P6 - D12 x P8
    Men finner ikke noe slikt når jeg søker.

  • #2
    HAr brukt disse i en .60 spitfire

    Hitec HS-485HB 0.18sek 6.0KG v/6V - elefun.no - Radiostyrt hobby

    evt. hvis pris har noe å mye å si:

    HXT 6.9kg / 39.2g / .16sec Twin bearing servo

    Helt grei standard servo til en billigpenge, fadern har disse i en 160km/t sundowner50 med over 140 turer uten feil.

    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    Disse funker og veldig fint, da det jeg har vært borti av mekaniske retracts har vært skikkelig PITA.
    Last edited by BjornA; 11-11-12, 11:42.
    Plane is temporary, glory is forever

    Comment


    • #3
      D12xP6 står for 12" diameter og 6 i pich. står som regel bare 12x6 for eks, som benevnelse på propellene.
      på den motoren så tror jeg du bør ha en litt større propell en 12". 14" eller 15" men det kommer jo litt ann på hvor stor avstand det blir fra propellen og ned til bakken. må jo ha litt klaring der også
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        De retractene som Bjorna linker til funker veldig fint, men kjøp noen med tykkere legger hvie du skal ha elektriske, 3mm blir litt for tynt på ett 50size fly.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          HAr den motoren i en ef edge på 5s. Tror kanskje en master airscrew 14/9 tre blader ville funke.
          Plane is temporary, glory is forever

          Comment


          • #6
            Shock absorbing landing gear. 4mm (1pc)

            kanskje disse vil fungere? spørs på lengden av org. legger
            Plane is temporary, glory is forever

            Comment


            • #7
              Re: Messerschmitt Bf109E 50 EP

              Originally posted by tyor View Post
              De retractene som Bjorna linker til funker veldig fint, men kjøp noen med tykkere legger hvie du skal ha elektriske, 3mm blir litt for tynt på ett 50size fly.
              Etter det jeg har lest følger retactene med, mangler kun Servo. Eller har jeg bomma skikkelig nå??

              Comment


              • #8
                Almost fully assembled kit features lightweight yet rigid balsa fuselage.
                Installed with retractable undercarriage with basic linkage setup complete.
                Rudder connected tailwheel recreates a greater sense of scale realism when taxiing on the ground.
                Coloring and subtle curves are recreated with in the FRP cowling.
                Includes foam tires and linkage parts set.

                Har jeg forstått dette riktig eller må jeg også kjøpe retracts?

                Litt mer info : 6-channel, 6-servo (1-low profile retract servo, sold separately)

                Comment


                • #9
                  Du har rett, det følger med mekaniske retracts som trenger kun en servo. nå vet ikke jeg hvordan det er på dette flyet, men det jeg har satt opp av mekaniske retracts har vært helt forferdelig (7 timers jobb)
                  Plane is temporary, glory is forever

                  Comment


                  • #10
                    neida du har ikke missforstått. er med mekaniske retract. som du må ha en spessiell retractservo til. det kan være litt problemer med å få slike mekaniske til å fungere perfekt, pga lange overføringer til servo blant annet. De elektriske er mye enklere å få til.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tyor View Post
                      neida du har ikke missforstått. er med mekaniske retract. som du må ha en spessiell retractservo til. det kan være litt problemer med å få slike mekaniske til å fungere perfekt, pga lange overføringer til servo blant annet. De elektriske er mye enklere å få til.
                      Aha Men finner jeg noe som er bolt on? Jeg er som jeg skreiv litt lengre opp på siden ikke akkurat erfaren når det gjelder bygging. Og vil da ikke påta meg noe store modifiseringer

                      Comment


                      • #12
                        Hvis det er noen trøst så klarte jeg å sette opp mekaniske retracts på mitt første forsøk. Det var litt knot for du må sørge for at de åpnes og lukkes fullstendig så de låses, men det tok ikke mer tid enn en kveld. Og det var med samme servo som du har valgt.

                        Comment


                        • #13
                          Det er ikke mye knoting som skal til for å få Kyosho sine mekaniske til å fungere, ville aldri i verden byttet det ut før det eventuellt ble ødelagt.

                          Om mange år, når du stapper restene av dette flyet ned i en søppelsekk, tar du sikkert vare på retractsene siden de er de eneste som virker enda........

                          Comment


                          • #14
                            Re: Messerschmitt Bf109E 50 EP

                            Nå har flyet ankommet og et lite knippe servoer. Men må jeg programere servoene på balanserora? For og ikke brenne servoene? Tror ikke jeg får programert servoene mine.
                            Eller slipper jeg dette styret etter og ha mistforstått noe i en annen tråd?

                            Jeg tror jeg må bruke y kabel da mottageren kun har 1 kanal til balanse.

                            Comment


                            • #15
                              Hva slag servoer gikk du for?
                              Du trenger ikke programere servoer, men selvfølgelig justere de til å gi riktig mengde utslag.
                              Om du må bruke Y-kabel er avhengig av hvor mange kanaler du har til rådighet.
                              Plane is temporary, glory is forever

                              Comment

                              Working...
                              X