Announcement

Collapse
No announcement yet.

deling av pluss og minus med digital servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • deling av pluss og minus med digital servo

    Har satt på firepinns dean kontakt mellom balanseror og motaker. Det er digitale mks servore og en futaba motaker. Har satt pluss minus på en kontakt og signalledningen i de utgangene de skal være. Rorene og motakeren går helt bananas. Hva gjør jeg galt?

  • #2
    Originally posted by est View Post
    Har satt på firepinns dean kontakt mellom balanseror og motaker. Det er digitale mks servore og en futaba motaker. Har satt pluss minus på en kontakt og signalledningen i de utgangene de skal være. Rorene og motakeren går helt bananas. Hva gjør jeg galt?
    Jeg er ikke sikker på hva Futaba gjør men normalt er alle - pinnene koblet sammen i mottakeren og det samme gjelder med + pinnene så det du har gjort skulle fungere bra.

    Sjekk at det ikke er noen dårlig kontakt etc. noen plasser

    sjekk også at alle + respektive - pinnene er koblet sammen på Futaba mottakeren
    Last edited by Quadrocopter; 23-11-12, 22:01.

    Comment


    • #3
      Ok.Skal åpne mottakeren og se etter..

      Comment


      • #4
        Originally posted by est View Post
        Ok.Skal åpne mottakeren og se etter..
        eller et multimeter - så ohmer du bare bortover


        - har du et bildet av oppkoblingen?

        Comment


        • #5
          Øh.. kan ikke se om + pinnene er koblet sammen. Hmmm.. Noen som har erfaring med futaba?

          Comment


          • #6
            Originally posted by est View Post
            Øh.. kan ikke se om + pinnene er koblet sammen. Hmmm.. Noen som har erfaring med futaba?
            Hvilken mottaker er det du bruker (typebetegnelse)

            Comment


            • #7
              Har ikke bilde, men kan forklare. Begge minus og pluss ledningene fra servoene er loddet sammen og loddet på hver sin pinn. Så har jeg loddet hver signal ledning på hver sin pinn. På andre siden har jeg loddet pluss fra mottaker og minus fra mottaker fra hver sin pinn, som går mot de fra servoer. Så har jeg loddet signal mot signal og satt de inn der de skal være på mottakeren

              Comment


              • #8
                Futaba R6106

                Comment


                • #9
                  For å gjøre jobben enklere - hva med å legge fullt kabelsett ut fra 4 pin pluggen og til mottaker?

                  Click image for larger version

Name:	1-IMGP3258.jpg
Views:	1
Size:	43.0 KB
ID:	594737
                  Last edited by Quadrocopter; 24-11-12, 19:39.

                  Comment


                  • #10
                    Jepp! Skal gjøre det. God løsning. Skal sjekke alle loddinger først. Takk forresten

                    Comment

                    Working...
                    X