Announcement

Collapse
No announcement yet.

heli bilder

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jotto View Post
    7HV er notorisk problematisk på halen. Jeg har aldri klart å bli kvitt logringen.
    Har du nye Ultimate-halen eller den orginale?
    Og så lenge det bare er i hover så skal jeg vel klare å leve med det. Hadde vært ok å bli kvitt det om det er enkelt.
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

    Comment


    • Originally posted by Bergen80 View Post
      Har du nye Ultimate-halen eller den orginale?
      Og så lenge det bare er i hover så skal jeg vel klare å leve med det. Hadde vært ok å bli kvitt det om det er enkelt.
      Hadde den gamle, nå har jeg den nye. Den flyr jo fint likevel da.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • Originally posted by jotto View Post
        Hadde den gamle, nå har jeg den nye. Den flyr jo fint likevel da.
        Merket du stor forskjell da?
        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

        Comment


        • Null og nix
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • Originally posted by jotto View Post
            7HV er notorisk problematisk på halen. Jeg har aldri klart å bli kvitt logringen.
            Null logring når jeg hadde den. Du hadde forøvrig Trex 700 bladholdere på din 7HV, så helt av den gamleste er litt feil å si

            Hvilken servo har du på halen din jotto?

            Comment


            • Jeg har futaba s9254 på halen, en svært rask(og dyr) servo, men har bare 3,4 kg/cm og tåler kun 4,8V. Kan ikke skjønne at den skal forårsake problemer.
              T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

              Comment


              • 9254 på en 7HV høres lite ut. Den er verken svært rask eller svært dyr. Den er derimot svært gammel og ganske treg etter dagens standard. I tillegg svak! 😎

                Comment


                • Hvis det er lite og sakte logring, så kan det også være forårsaket av gov gain har jeg merket.
                  ---------------------------------------------
                  Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                  Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                  Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                  Mikado logo 600 3D Vbar
                  Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                  Comment


                  • Kan jo alltids kjøpe en større, men synes halen holdt bra når jeg flydde sidelengs i stor fart (sikkert sakte i deres målestokk ) Og desto mer irriterende om det ikke er årsaken ...
                    Når jeg beveger på halen så kjenner jeg att jeg kan bevege bladholderene litt att og fram, men jeg aner ikke om det er normalt..
                    Disse nybegynnerne altså!! hehe
                    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                    Comment


                    • Originally posted by jonny View Post
                      Hvis det er lite og sakte logring, så kan det også være forårsaket av gov gain har jeg merket.
                      Har ikke gov aktivert.
                      her er video av samme helikopter. Med annen pilot og 9 mnd siden ikke flydd etter dette foruten i går. Var litt mer wag når jeg flydde tror jeg.... HMM
                      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                      Comment


                      • Originally posted by Trulsen View Post
                        Null logring når jeg hadde den. Du hadde forøvrig Trex 700 bladholdere på din 7HV, så helt av den gamleste er litt feil å si

                        Hvilken servo har du på halen din jotto?
                        Jeg har en Align DS655. Jeg husker at du sa at du byttet til en dyr Futabaservo og løste problemet. Hvis man må ha en ultramegaservo for å få halen til å stå i ro, så er det feil design i utgangspunktet.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • Originally posted by jotto View Post
                          Jeg har en Align DS655. Jeg husker at du sa at du byttet til en dyr Futabaservo og løste problemet. Hvis man må ha en ultramegaservo for å få halen til å stå i ro, så er det feil design i utgangspunktet.
                          Det var ikke snakk om en dyr feinsmeckerservo men en BLS251. Jeg slet med DS650 på min og 655 er ganske lik. Men klart, bedre å skylde på drittheli og elendig design enn å prøve noe som virker

                          Comment


                          • eg har en BLS251 på 6HV, kan vel alltids bytte om og se om det utgjør noe. Ellers har jeg kjent på halen og jeg kjenner ikke noe binding. Den kunne kanskje gått lettere men hakker ikke i noe.
                            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                            Comment


                            • Klassisk er som folk sier å sjekke hvor du har treghet i hale. Binding betyr også treghet. Skal gå så lett som mulig. Overføring til halerotorgrips er en gjenganger på trex iallefall. Også kulelager i bladegrips på halen. Hvis det er i orden, og halen holder bra, og logringa ikke er mer enn det der, så hadde ikke jeg brydd meg.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment


                              • Ja er sikkert ikke noe å stresse med Ser det an utover sesongen. Jeg tar det med så får dere kikke en dag vi er på stend samtidig
                                T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                                Comment

                                Working...
                                X