Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Trulsen View Post
    Satser på maiden i dag faktisk..
    Du får ha lykke til! Velo'en flyr faktisk ganske bra når den er satt opp riktig og motoren er tunet..

    Blir det maiden video i kveld da?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #32
      Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

      Originally posted by Brumm View Post
      Du får ha lykke til! Velo'en flyr faktisk ganske bra når den er satt opp riktig og motoren er tunet..

      Blir det maiden video i kveld da?
      Det blir vell mer sånn løfte heliet fra bakken og se at alt virker type maiden. Men skal få til en video ja Iallefall i helgen blir det video..

      Comment


      • #33
        Originally posted by Trulsen View Post
        Det blir vell mer sånn løfte heliet fra bakken og se at alt virker type maiden. Men skal få til en video ja Iallefall i helgen blir det video..
        Fly it like you stole it!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #34
          I dag har den lille Nano tassen også fått blå klær.

          Click image for larger version

Name:	IMG_7591.JPG
Views:	1
Size:	157.4 KB
ID:	594817

          Gutta i klubben kaller meg "canopy-hore"...vel-vel, det er vel verre ting man kan være....
          Jeg slipper i allefall ta feil heli med ut på gulvet i kveld. Ikke lett det der når det er fler Nano'er og 130X'er enn kaffekopper rund bordet, og alle er like.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #35
            Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

            Søte små heli Arhennie! De kledde nye klær selv om jeg ville valgt en litt mer fresh farge

            I dag har dagen min vært viet helt og holdent til meg selv og mine leketøy.

            For noen uker siden byttet jeg og Jotto heli. Han fikk min 7HV og jeg hans Velocity + nitrotilbehør. Den ankom i bra skikk bortsett fra noen sprekker i canopy. Kan ikke få ytret nok hvor mye jeg misliker 4 pinner og fester istedenfor to stk. Her kommer jeg til å gjøre en modifisering på neste canopy som kommer.

            Jeg har brukt noen dager på monteringen og oppsettet har blitt som følger:

            - Beastx gyro
            - JR 8717 på swash
            - Align DS650 på throttle og hale
            - OS55 hz motor og Maxima 30% helifuel
            - Radix blader
            - Onboard gløder som tennes fra radio
            - Regulator for å justere ned spenning fra 2S lipo til 6V.

            Det imponerte meg litt at motoren, som jeg har montert helt ny, startet på første nikk med starteren. Det var virkelig en positiv overraskelse. Nesten ingen tuning måtte til før jeg tok av første hovring. Har beklageligvis ikke video fra maiden men vedlagt følger et stemningsbilde fra i dag.

            Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1354134843724.jpg
Views:	1
Size:	110.4 KB
ID:	594827

            Fikk flydd en 4-5 tanker tilsammen i dag og alt virker svært bra. Litt tail wag eneste men det kommer nok av treg overføring til halen. Er litt mange ledd inni bildet så her må jeg gå over alt en gang til

            Ferden videre gikk til en kamerat som hadde litt problem med en logo 700 og BeastX. Halen var sykt hakkete ene veien i flight. Så vi bytta til v-bar, som tross alt en logo fortjener Det viste seg at hans Cosmic 160HV ikke gav ut 7.4V men 5.6V og det liker HV servoene til Futaba svært dårlig. Når denne ble oppjustert var alt OK. Mao unødvendig å bytte til vbar. Men nå er jo det gjort så den er grei.



            Ellers har jeg lekt meg litt med min første microleke.

            Utrolig gøy!

            Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1354135124684.jpg
Views:	1
Size:	37.6 KB
ID:	594828


            Det var dagen min i dag Velo video kommer i helgen en gang! Dette er forøvrig min lengste post skrevet på mobilen noensinne. Oppskriften på sene-betennelse

            Comment


            • #36
              Detta ser jo knakende bra ut Trulsen Må innrømme at jeg syns N2 er et usedvanlig sexy heli. Jeg så Jotto fly det i sommer på Viking-smacken også. Gjør seg på himmelen! Det er bare å si gratulerer Nitro er ei stri å skjønne seg på, jeg har knota og driti meg ut i hele sommer. Men jeg har heldigvis fått hjelp, gode råd og småhumring på min bekostning, så det begynner å hjelpe

              Et annet spørsmål: Funka fuelen bra? Ser du tok av med Maxima på tanken. Hvordan kjører du inn motoren med den?
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #37
                Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                Originally posted by kristianwest View Post
                Detta ser jo knakende bra ut Trulsen Må innrømme at jeg syns N2 er et usedvanlig sexy heli. Jeg så Jotto fly det i sommer på Viking-smacken også. Gjør seg på himmelen! Det er bare å si gratulerer Nitro er ei stri å skjønne seg på, jeg har knota og driti meg ut i hele sommer. Men jeg har heldigvis fått hjelp, gode råd og småhumring på min bekostning, så det begynner å hjelpe

                Et annet spørsmål: Funka fuelen bra? Ser du tok av med Maxima på tanken. Hvordan kjører du inn motoren med den?
                Har ikke noe vondt å si om fuelen så langt. Den virker bra hittil iallefall. Jeg følte at ejeg hadde mye effekt selv på svært rik motor Skal begynne å magre nå på neste flight. Får komme med en bedre tilbakemelding når jeg har litt mer erfaring. Jeg kjører inn på cs 1,75 runde på mid og high nåla! Ryker noe sykt så må nok magre en goood del for å få bra effekt. Men er fornøyd hittil iallefall. Nå mangler det bare en logo 500 i stallen. Og en warp 360. Og en NX4. Og en TT G4..


                Hmm?
                Last edited by Trulsen; 28-11-12, 21:54.

                Comment


                • #38
                  gratulera Truls
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #39
                    Jeg får følge opp posten til Trulsen: det JEG har gjort de siste dagene er å stelle med 7HV'en "hans" slik at den nå er klar for maiden:

                    Click image for larger version

Name:	574712_10151310058332040_1412536924_n.jpg
Views:	1
Size:	63.4 KB
ID:	594833

                    Æ glær mæ!
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #40
                      Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                      Originally posted by jotto View Post
                      Jeg får følge opp posten til Trulsen: det JEG har gjort de siste dagene er å stelle med 7HV'en "hans" slik at den nå er klar for maiden:

                      [ATTACH=CONFIG]61249[/ATTACH]

                      Æ glær mæ!
                      Er dette en form for swingers? Konebytte? Jeg liker i såfall din gamle dame svært godt! Mindre og trangere. Mmm! Kanskje vi må møtes i 2013 på ekte for en uoffisiell MFN Heli Swingers Club Weekend

                      Comment


                      • #41
                        konebytte på gang?
                        få se noe video gutta av "remaidens!"

                        ref logo 700 med kosmik 160... det ekke budgetheli

                        Comment


                        • #42
                          Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                          Originally posted by andersand View Post
                          ref logo 700 med kosmik 160... det ekke budgetheli
                          Ref signaturen din. Det ekke budsjett samling

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Trulsen View Post
                            Er dette en form for swingers? Konebytte? Jeg liker i såfall din gamle dame svært godt! Mindre og trangere. Mmm! Kanskje vi må møtes i 2013 på ekte for en uoffisiell MFN Heli Swingers Club Weekend


                            Greit med litt variasjon - bytte en slank og trang modell mot en med store .. hm... fordeler!
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by jotto View Post


                              Greit med litt variasjon - bytte en slank og trang modell mot en med store .. hm... fordeler!
                              Hirr, tenkte du tok den ganske fort... mister piker, vin og heli

                              Originally posted by Trulsen View Post
                              Ref signaturen din. Det ekke budsjett samling
                              tja tjo tja tjo jeg kan lage den i mindre font...?

                              Comment


                              • #45
                                Jeg irriterer meg av og til over småting, og denne gangen var det canopyen på Logo 600'en. Den går jo sammen i bakkant av rotorhodet men den går liksom ikke heeeelt sammen. I tillegg er den litt løs eller hva jeg skal si.


                                Jeg fant frem en kniv, superlim og en knust EF 48". Fra den brukte jeg litt balsa og 10cm av en karbonstang og kom opp med følgende design:

                                Click image for larger version

Name:	2012-11-29 14.49.26.jpg
Views:	1
Size:	52.7 KB
ID:	594840

                                Click image for larger version

Name:	2012-11-29 14.51.35.jpg
Views:	1
Size:	41.9 KB
ID:	594841

                                Click image for larger version

Name:	2012-11-29 14.51.42.jpg
Views:	1
Size:	34.9 KB
ID:	594842


                                Og en liten videosnutt! Det funka faktisk overraskende greit


                                Comment

                                Working...
                                X