Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warbirdweekend 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Warbirdweekend 2013

    Da er det på tide å lansere Warbirdweekend 2013, litt tidlig enda men....., da vet man å planlegge ferier etc.etc.
    Warbirdweekend 2013 foregår helga 23-25 august, dvs shakedown blir hele uke 34 for de som er intreserte. Det vil bli aktivitet på Udduvoll hele uka og da snakker vi om "warbirdweek".
    Arrangementet vil foregå i god tradisjonell stil med flyging i fri dressur og enkelte planlagte innslag!
    Gemutlich stemning og tidriktig musikk kan jeg garantere!
    Muligheter for å anskaffe seg en kopp kaffe med "luft"waffler mm. blir det også.. (mm. = grillig og godt utstyrt kiosk)
    Da er det bare å sette av helga (uka) og ta seg en tur til Udduvoll Modellairfield og Warbirdweekend!

    Vel Møtt!!
    John Arne Sagøy
    Scale Warbirds of Norway
    Trønderbataljonen
    www.scalewarbird.org
    No guts, no glory

  • #2
    Re: Warbirdweekend 2013

    Markert i kalenderen

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #3
      Markert !
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #4
        Slenger vel en tur innom
        Balsa

        Comment


        • #5
          Warbird week ja, det er snadder. Fordi som vill være her litt lenger enn i 3 dagene som selve stevne forgår så kan vi jo ha noe litt "faglig" også. Dersom det er interesse for det. Fremo headquarter har god plass. Vi kan jo ww (warbird workshop) f.eks, hvor vi kan

          1. Glasse noe, diskutere forskjellige metoder
          2. Jeg kan snakke om batterier, teknologi og lading
          3. Eller kanskje Bjørn kan fortelle om S.BUS
          4. Trond holde focke wulf fordrag
          5. Kenneth vise frem sine eminente skala henglser
          ...
          ...
          ...
          ...
          ...

          Kom med forslag. Så kan vi godt gjøre noe slik. Vi kan jo ha det væravhengig, dvs dersom dårlig vær, eller uansett. Gjelder kun for warbird week da, fra og med tordag kveld er adressen Udduvoll airfield uansett.

          Comment


          • #6
            En strålende ide Øistein En Warbird Builders Workshop. Finnes jo masse temaer vi kan ta opp der, jeg stille gjerne med det jeg kan bidra med

            Comment


            • #7
              Smart å tenke på dette allerede nå. Så får man tid til å komme opp med ideer, pluss å planlegge kalendern.

              Lurt å ta et par dager ekstra for oss som reiser langt.
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment


              • #8
                Dette er jo glimrende!!! Vi blir jo alle bedre av noe slikt. Kom med forslag, så setter jeg opp en dagsorden for warbird workshop. Den tar vi den dagen som passer best mandag-torsdag under warbird week. Fredag-søndag er flying only. Dæven, nå blei det plutselig lenge til august!!!

                Comment


                • #9
                  Huff, dette fikk jeg lyst til å være med på... Synd det er så langt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Warbirdweekend 2013

                    Bare å tanke opp og dra... Ble 108 mil på oss

                    Mvh
                    Alf
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Da må jeg bytte bil eller tigge om å låne bilen til pappa :P Hadde jeg fått det kunne jeg kanskje lasta DC3n baki og tatt en slags ferie Om LN-WND går som warbird da?... Fristende det her

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Flyfreaken View Post
                        Om LN-WND går som warbird da?... Fristende det her
                        Det vil jeg si den i høyeste grad kvalifiserer som.. se her
                        Our DC-3 Collection
                        Og jeg siterer: "This aircraft was built with serial number 11750 by Douglas Aircraft Coporation, California, USA in 1942, and delivered to US 8th Air Force june, 1943 in United Kingdom. We don't know the exact history, but the aircraft is believed to have taken part in the D-day operations in Europe,1944."

                        Den kommer nok igjennom nåløyet
                        __________________________________________________ ___
                        Jørn Kaasbøll
                        Scale Warbirds of Norway

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by oistein View Post
                          Dette er jo glimrende!!! Vi blir jo alle bedre av noe slikt. Kom med forslag, så setter jeg opp en dagsorden for warbird workshop. Den tar vi den dagen som passer best mandag-torsdag under warbird week. Fredag-søndag er flying only. Dæven, nå blei det plutselig lenge til august!!!
                          Du hadde jo allerede en god start..

                          * Glasse noe, diskutere forskjellige metoder
                          * Jeg kan snakke om batterier, teknologi og lading
                          * Eller kanskje Bjørn kan fortelle om S.BUS
                          * Trond holde focke wulf fordrag
                          * Kenneth vise frem sine eminente skala henglser

                          ellers kunne kanskje dette være interessant? Ikke det at jeg kan allt sammen, men noen melder seg kanskje frivillig.
                          * Skaladetaljer som panellinjer og nagler
                          * Lim
                          * Vurdere og velge balsa
                          * Lakkering, airbrush
                          * Byggeteknikker, verktøy, tips og triks

                          Her er det vel bare å øse på så kan Øistein plukke ut og sette sammen en agenda. Jeg kan godt snakke S-Bus, balsa, nagler (ble 50 000 på lanc'en så der kan jeg bidra litt) og litt om byggeteknikker og verktøy

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kan holde et lite foredrag om Walbro forgassere. Har sloss så mye med dem at jeg begynner å kunne noe. Men står fortsatt fast, av og til. Dersom jeg sier noe feil, kan jo publikum komme med forklarende tillegg.

                            Messerschmitt hengsler kan selvsagt vises fram i samme slengen.

                            Når det gjleder å kjøre langt, så har jeg en kommentar; Det er jo bare en gang i året, så jeg orker akkurat.

                            Man bestemmer seg lenge før, varsler omgivelser, arbeidsgivere, kjærringer og slikt i god tid. Må man låne bil fra foreldre, så bør vel det gå med såpass lang varslings-tid. Og det er fint å ha noe å glede seg til.
                            Last edited by kwik; 28-11-12, 11:50.
                            Dont expect, inspect.
                            Fun Police everywhere!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by chewbaca View Post
                              Det vil jeg si den i høyeste grad kvalifiserer som.. se her
                              Our DC-3 Collection
                              Og jeg siterer: "This aircraft was built with serial number 11750 by Douglas Aircraft Coporation, California, USA in 1942, and delivered to US 8th Air Force june, 1943 in United Kingdom. We don't know the exact history, but the aircraft is believed to have taken part in the D-day operations in Europe,1944."

                              Den kommer nok igjennom nåløyet
                              Da skal jeg ta en prat med pappa om lån av bil når jeg kommer hjem og holde av noen dager om jeg får lov!

                              Comment

                              Working...
                              X