Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gaui X7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Gaui X7

    Originally posted by andersand View Post
    Jeg har en fasinasjon for å strekke strikken, ref camaro med over 1000hk, og selv båten min har 760HK og 1500NM diesel. teak dassen elsker 60 knop, og damene på fordekket(bitchpad) trives.

    Speed fly over stripa er jo overaskende gøy, du har jo jetfly (ehh heli) selv så forstår vel den biten, men når man da kan gjøre dette, nesten med rotorene 90 grader mot bakken er det hysterisk gøy :> Eller stoppe en tail slide på helt vilt turtall og massivt med pitch, nesten uten å bogge kun centimeter fra bakken og såpass nærme at spottern din løper, for å ikke nevne pirostop fra FFF, ubrukelig, men dritgøy, lyden som lages og opplevelsen av power er hysterisk... Ta heli inn i liten hover, knekke 95-100 grader bakover elevator, for å så mate negativ pitch.... også dritgøy, så gjerne slenge inn noen piroeleementer, desverre er ikke selve FLYferdighetene mine helt utvikla, er vesentlig bedre på teknikken bak... uten at dette stopper meg, de fleste flyr jo ræva av meg uten å ane hvordan en governor fungerer.


    Gutta som fortsatt tusler med bensin/nitro går virkelig glipp av mye innenfor elektro. Har også fra jeg var liten vært fasinert av alt av mekaniske/elektro/elktronikk duppeditter, jeg var ikke gamle karen da jeg viklet min først børstemotor, eller lagde mitt første kretskort...

    Jeg har altfor mye fridager som egentlig må tas ut (med tvang) rundt romjul, så litt avhengig av skiføre, skal vi se om jeg ikke får viklet en 4236 eller 4035 eller noe annet nybegynnervennlig... så er det frem med tålmodighet og 1000V meggern.


    Hva turtall angår, jeg kan fly 1700, 2050, og 2450 da på samme flight ved å endre flightmodes, siden jeg alltid har gov, og da strengtatt bare har 3 idle modes da siden N jo faller litt bort, AFW muliggjør jo dette i ESC uten fare.
    Blir det samme som at en rask båt, kan kjøres i 5 knop for kos, eller at man i en porsche, ikke alltid kjører 300.
    Jeg har lyst å se deg fly!! mohahaha

    Comment


    • #17
      Originally posted by andersand View Post
      Speed fly over stripa er jo overaskende gøy, du har jo jetfly (ehh heli) selv så forstår vel den biten, men når man da kan gjøre dette, nesten med rotorene 90 grader mot bakken er det hysterisk gøy :> Eller stoppe en tail slide på helt vilt turtall og massivt med pitch, nesten uten å bogge kun centimeter fra bakken og såpass nærme at spottern din løper, for å ikke nevne pirostop fra FFF, ubrukelig, men dritgøy, lyden som lages og opplevelsen av power er hysterisk... Ta heli inn i liten hover, knekke 95-100 grader bakover elevator, for å så mate negativ pitch.... også dritgøy, så gjerne slenge inn noen piroeleementer, desverre er ikke selve FLYferdighetene mine helt utvikla, er vesentlig bedre på teknikken bak... uten at dette stopper meg, de fleste flyr jo ræva av meg uten å ane hvordan en governor fungerer.
      Joda, jeg ser fasinasjonen med slikt. Og jeg har og litt høyere turtall på idle2 knappen som jeg vipper over for et høyfarts pass el. Men på TDR'en min for eksempel kan man kjøre sinnsvakt fort selv uten slike turtall. Selv om jeg vet at de som jakter på de raskeste passene forsker mye på turtall og pitch og hvor grensa går før bladene staller. Selv har jeg mer enn nok med farten som bor i TDR'en min sånn den er. Jeg fikk til en skikkelig rask passering på AHMFK sitt flyshow i sommer. Da blåste det en sterk vind langs stripa som jeg klarte å utnytte og da gikk det virkelig fort. Men med rett teknikk tror jeg at jeg skal klare å fly veldig fort også uten hjelp av vind. Må bare trene på det og finne den rette teknikken. Men mitt største problem er å kunne plassere den på rett sted når den passerer. Selv ved relativt lave hastigheter synes jeg det er ekkelt å styre den så den passerer både lavt og nære, og de ender som regel opp både høyt og langt borte.

      Forøvrig flyr jeg mest øvelser (les: prøver å fly øvelser) der høyt turtall bare kommer i veien.


      Originally posted by andersand View Post
      Gutta som fortsatt tusler med bensin/nitro går virkelig glipp av mye innenfor elektro. Har også fra jeg var liten vært fasinert av alt av mekaniske/elektro/elktronikk duppeditter, jeg var ikke gamle karen da jeg viklet min først børstemotor, eller lagde mitt første kretskort...
      Jeg kjenner mange som fortsatt tusler med nitro, og felles for de fleste er at de godt vet hva elektro kan tilby. De bare likte det ikke. Jeg tenker da ikke bare på lading kontra fylling, men hvordan det faktisk flyr slik vi har snakket om her.

      Men nok OT kanskje.
      Er du ferdig med Gaui'en snart
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #18
        Re: Gaui X7

        Originally posted by Trulsen View Post
        Jeg har lyst å se deg fly!! mohahaha
        Enig. Video!
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment


        • #19
          X7, Goblin 770 (2?!?), og en Logo Extreeeeeeme parallelt? Å steike... Julebonusen må være grei hos deg ser jeg

          Flott at du tester alt dette for oss, så får du fortelle oss hva som flyr best etterhvert. Greit å ha noe å gjøre i mørketiden, ble jaggu ikke mye flygning i september her i hvert fall.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Hanzo View Post
            X7, Goblin 770 (2?!?), og en Logo Extreeeeeeme parallelt? Å steike... Julebonusen må være grei hos deg ser jeg

            Flott at du tester alt dette for oss, så får du fortelle oss hva som flyr best etterhvert. Greit å ha noe å gjøre i mørketiden, ble jaggu ikke mye flygning i september her i hvert fall.
            du glomte warp360
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

            HD 500 Cell : brain2

            DX9

            Comment


            • #21
              Og Warp360 ja, å hekkan. Foreslår Hr. And døpes om til Onkel Skrue

              Comment


              • #22
                Joakim von And måtte det idåfall blitt Eller kanskje Georg gearløs?
                T-Rex 600efl ar7200bx
                (X) T-Rex 500efl microbeast
                T-Rex 250efl
                Blade McPx x2

                (X) Parkzone Extra 300
                (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
                Balsa trainer os .30

                Comment


                • #23
                  Important Safety Notice

                  Dear customers & pilots of X7

                  For those of you who have purchased an X7 Kit or spare parts:
                  #217001.217002.217003.217004.217005. KITS

                  #217122 -X7 Main Rotor Head Spindle SPARE PARTS
                  #217032-X7 Main Blade Grip
                  Please take note of the following parts update.
                  Please change the part to correctly update your Helicopter for safety concerns.

                  The update is as follows:
                  The X7 main rotor head assembly initially included a washer set W5x13x1.2 (P.28 of Instruction manual).

                  It has become apparent that after many flights, the washer can become deformed due to the high loads of the rotor head system.

                  If left unchecked, a part failure can occur. Since this part is a crucial component of the rotor head, please check if your X7 is using the new washer set (part W5x15x2).

                  If not please replace this washer set (W5x13x1.2mm) to the new standard washer set (W5x15x2mm)as soon as possible in order to ensure a safe flight.

                  For your reference, a photo is attached to identify these two washers.
                  Older washer set: W5x13x1.2mm
                  New washer set: W5x15x2mm
                  *Please note the slanted edge to help identify the new washer*

                  Click image for larger version

Name:	X7+Washer+%u002528W5x5x2mm%29.jpg
Views:	1
Size:	285.8 KB
ID:	599216

                  If you find that your X7 head contains an older style washer set, please contact your country’s GAUI distributor for a new washer set at no cost. Thank you for your cooperation and attention to this safety matter.
                  Our apology for any inconvenience caused.

                  GAUI Team
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    takk, nå må jeg sjekke min

                    Comment

                    Working...
                    X