Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gaui X7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gaui X7

    Ja, da kom denne... bestilt med litt whisky innabords, fikk en ok deal, men luringen hadde satt verdi på pakken, til over 100% mere enn faktisk verdi! I tilegg kom den på postkontor ca 1 times kjøretur unna der jeg bor siden posten bestemte seg for å være posten... litt trang fødsel føler jeg, den har også brukt evig lang tid på frakten. Prøve forklare tollen/posten at verdien er satt for HØY viste seg ikke være lett, og måtte betale nesten 1000 i gebyr, bare for å klage fikk jeg beskjed om.. så da var det bare å betale 54% av det jeg betalte for heli.... i mva og fortolling.. tjoho!

    Byggeblogg og bilder følger.
    Denne BØR FLY JÆVLIG BRA.

  • #2
    Gaui X7

    Hvor kjøpte du denne da???
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Optisk illusjon... erik sitter i bakgrunn og bygger på 450

      Click image for larger version

Name:	460180.jpg
Views:	1
Size:	120.9 KB
ID:	594854
      Click image for larger version

Name:	899333.jpg
Views:	1
Size:	66.8 KB
ID:	594855
      Click image for larger version

Name:	386078.jpg
Views:	1
Size:	79.3 KB
ID:	594856

      Sykt smal canopy, følger med sånn utrolig sossete canopy cover også!
      Click image for larger version

Name:	830479.jpg
Views:	1
Size:	71.3 KB
ID:	594857
      Click image for larger version

Name:	602539.jpg
Views:	1
Size:	85.3 KB
ID:	594858

      Comment


      • #4
        nice

        det blir gøj å bygge , eg hade det ner eg byggde X5 til en kompis
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #5
          Hva skjedde så da mister? For mange helier å bygge?
          ------------------------------------------------------------------------------------------------
          Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
          300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
          ------------------------------------------------------------------------------------------------

          Comment


          • #6
            Lunch mere i lunchen din KE, ikke sitte på internett og henge...

            Og ja.. det er litt byggekø her

            Comment


            • #7
              Den køen bare vokser og vokser....
              ------------------------------------------------------------------------------------------------
              Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
              300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
              ------------------------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                Martin & Morten kom innom i går, så da hadde vi 3stk til å bygge

                Skruer, poser osv, ganske random hele greia, og bruke m3x3 m3x4 m3x5 m3x6... på ca samme steder, når m3x6 hadde fungert absolutt alle steder... aRGhh!!!!!!!!

                Så har du også en også blanding av m3x8 og m3x10, m3x14, og noen 20/27, men disse ser man jo greiere.. igjen kunne brukt m3x10 overalt hvor det var 8/10 blanding er lange nok gjenger overalt... Satt faktisk med skyvelær ganske mye for å måle skruene, i tilegg va det random hvor oljete de var, var også misprint i manualen der det stod man trengte disse og disse skruene, men på bildet, noe helt annet, steder det var 1stk m3x8 og 2stk m3x10, var på "motsatt" rammeside, lsitet med 3x10 i bildet, men riktig i teksten osv.. ikke kritisk, men litt iriterende.

                Rammen Er forøvrig LATTERLIG smal, men på det meste er det over 7mm CF! i tilegg er det avstivere i form av rør, firkant, plater osv, ramma er helt insane sterk, rett og slett, ca 1/3 av bredden til 7hv... så wiring blir latterlig, selv supersmal 1450mah rx pakke sliter her..

                Funfact, logo 800 bommen, og x7 er ca 100% like lange, i X7 går den igjennom hele 3 oppfestingsblokker.

                Click image for larger version

Name:	411620.jpg
Views:	1
Size:	99.0 KB
ID:	595076
                Click image for larger version

Name:	308673.jpg
Views:	1
Size:	106.0 KB
ID:	595077
                Click image for larger version

Name:	726703.jpg
Views:	1
Size:	97.5 KB
ID:	595078
                oljete skruer...
                Click image for larger version

Name:	965872.jpg
Views:	1
Size:	72.0 KB
ID:	595079
                manuelen ikke enig med seg selv... mye av dette
                Click image for larger version

Name:	428509.jpg
Views:	1
Size:	89.7 KB
ID:	595080
                Veldig bra kvalitet på CF og ramme/lager biter, aksel gikk rett i smooth på alle 3 opplagringer umiddelbart
                Click image for larger version

Name:	354361.jpg
Views:	1
Size:	106.5 KB
ID:	595081
                de 3 oppfestingene av halebommen + lager i enden
                Click image for larger version

Name:	142443.jpg
Views:	1
Size:	104.9 KB
ID:	595082
                Click image for larger version

Name:	667711.jpg
Views:	1
Size:	50.5 KB
ID:	595083
                startrek våpen? set fazers to stun?
                Click image for larger version

Name:	448939.jpg
Views:	1
Size:	80.5 KB
ID:	595084
                enda flere cf og avstivninger, tjoho batteriplata
                Click image for larger version

Name:	331425.jpg
Views:	1
Size:	105.3 KB
ID:	595085
                Bredden på ramma, er jo ca lagerdiameter...
                Click image for larger version

Name:	160951.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	595086
                Click image for larger version

Name:	192479.jpg
Views:	1
Size:	120.1 KB
ID:	595087
                Morten sin målestokk på alt.. redbull
                Click image for larger version

Name:	53853.jpg
Views:	1
Size:	99.4 KB
ID:	595088
                I forkant er battery dividoren avdempet, i bakkant er den stum, litt merkelig, får håpe de har kjørt en analyse på det, og det er vitenskaplig.
                Click image for larger version

Name:	855999.jpg
Views:	1
Size:	82.6 KB
ID:	595089
                Click image for larger version

Name:	746637.jpg
Views:	1
Size:	83.8 KB
ID:	595090
                Begynner ligne på heli
                Click image for larger version

Name:	676921.jpg
Views:	1
Size:	118.6 KB
ID:	595091
                Click image for larger version

Name:	323266.jpg
Views:	1
Size:	101.3 KB
ID:	595092
                Click image for larger version

Name:	243077.jpg
Views:	1
Size:	105.1 KB
ID:	595093
                Click image for larger version

Name:	649188.jpg
Views:	1
Size:	35.5 KB
ID:	595094
                Click image for larger version

Name:	44868.jpg
Views:	1
Size:	40.8 KB
ID:	595095

                Comment


                • #9
                  se bra ut , ''keep it up''
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #10
                    Ser jo absolutt snasen ut den der da. Blir det 16S her og eller?
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by arhennie View Post
                      Ser jo absolutt snasen ut den der da. Blir det 16S her og eller?
                      Aner jeg ett snev av sarkasme hva batterispenning angår?
                      Last edited by andersand; 07-12-12, 13:01.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by andersand View Post
                        Aner jeg ett snev av sarkasme hva batterispenning angår?
                        Kunne fort ha vært det ja, men ikke denne gangen
                        Fullstendig overkill selvsagt, men du er jo en power junky så hvorfor ikke
                        Så hva oppsett planlegger du?
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arhennie View Post
                          Kunne fort ha vært det ja, men ikke denne gangen
                          Fullstendig overkill selvsagt, men du er jo en power junky så hvorfor ikke
                          Så hva oppsett planlegger du?
                          4530 håndviklet med 1.7-1.8mm vikling, husker ikke terminerings schema i farten.... så du traff jo generelt bra
                          Motoren i denne er lite helvete, siden 6mm shafts ofte knekker rett av hvis du ikke har 110mm shaft og treffer opplagringen, og du har en litt kip aksel belastning om du ikke, som igjen forårsaker bruddene, det sammen med veldig stor gear mesh.

                          2400-2450rpm goved headspeed er målet... hverken rails, edge eller noen vil vedkjenne seg det, men gaui/edge team piloter har snurra mye turtall har jeg fått vite bakveien, halen blir 95mm rails for å ikke eksplodere av det høye turtallet.

                          Har noen 696 rail, 693 edge fbl, og SE FBL som vel skal litt til pers her.. litt usikker på radix, må frem med vekta, alt kommer jo fra samme fabrikken uansett vel... så funker det ene funker de alle.

                          Comment


                          • #14
                            He-he, ante meg
                            Jeg fatter ikke hva du trenger all headspeed'en til, men det er jo ikke opp til meg å stille spørsmål ved det. Men vi har forskjellige behov og liker forskjellige ting alle sammen, og du og jeg har sikkert en veldig forskjellig flystil. Selv liker jeg lavt eller moderat turtall, og lavere jo lettere modellen (disc load) blir. Psycho turtall orker jeg ikke fly med, og verre enda blir det med motorer som overhodet ikke bogger. Ser frem til video av dette "stuntet" eller hva man skal kalle det
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by arhennie View Post
                              He-he, ante meg
                              Jeg fatter ikke hva du trenger all headspeed'en til, men det er jo ikke opp til meg å stille spørsmål ved det. Men vi har forskjellige behov og liker forskjellige ting alle sammen, og du og jeg har sikkert en veldig forskjellig flystil. Selv liker jeg lavt eller moderat turtall, og lavere jo lettere modellen (disc load) blir. Psycho turtall orker jeg ikke fly med, og verre enda blir det med motorer som overhodet ikke bogger. Ser frem til video av dette "stuntet" eller hva man skal kalle det
                              Jeg har en fasinasjon for å strekke strikken, ref camaro med over 1000hk, og selv båten min har 760HK og 1500NM diesel. teak dassen elsker 60 knop, og damene på fordekket(bitchpad) trives.

                              Speed fly over stripa er jo overaskende gøy, du har jo jetfly (ehh heli) selv så forstår vel den biten, men når man da kan gjøre dette, nesten med rotorene 90 grader mot bakken er det hysterisk gøy :> Eller stoppe en tail slide på helt vilt turtall og massivt med pitch, nesten uten å bogge kun centimeter fra bakken og såpass nærme at spottern din løper, for å ikke nevne pirostop fra FFF, ubrukelig, men dritgøy, lyden som lages og opplevelsen av power er hysterisk... Ta heli inn i liten hover, knekke 95-100 grader bakover elevator, for å så mate negativ pitch.... også dritgøy, så gjerne slenge inn noen piroeleementer, desverre er ikke selve FLYferdighetene mine helt utvikla, er vesentlig bedre på teknikken bak... uten at dette stopper meg, de fleste flyr jo ræva av meg uten å ane hvordan en governor fungerer.


                              Gutta som fortsatt tusler med bensin/nitro går virkelig glipp av mye innenfor elektro. Har også fra jeg var liten vært fasinert av alt av mekaniske/elektro/elktronikk duppeditter, jeg var ikke gamle karen da jeg viklet min først børstemotor, eller lagde mitt første kretskort...

                              Jeg har altfor mye fridager som egentlig må tas ut (med tvang) rundt romjul, så litt avhengig av skiføre, skal vi se om jeg ikke får viklet en 4236 eller 4035 eller noe annet nybegynnervennlig... så er det frem med tålmodighet og 1000V meggern.


                              Hva turtall angår, jeg kan fly 1700, 2050, og 2450 da på samme flight ved å endre flightmodes, siden jeg alltid har gov, og da strengtatt bare har 3 idle modes da siden N jo faller litt bort, AFW muliggjør jo dette i ESC uten fare.
                              Blir det samme som at en rask båt, kan kjøres i 5 knop for kos, eller at man i en porsche, ikke alltid kjører 300.

                              Comment

                              Working...
                              X