Announcement

Collapse
No announcement yet.

500 size heli - JR NEX E6 - blir jeg fornøyd nå?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    du burde brukt lego technik! eller hva den avanserte heter

    Comment


    • #32
      Ledningsføring

      Ledningsopplegget er ikke det morsomste jeg gjør, og det er lett å la seg friste til å bare bunte det sammen i et kråkereir. For å lure seg selv til å tro at en skal gjøre det skikkelig senere. Men på denne var det litt trangt i forhold til drev og greier så måtte egntlig gjøre det skikkelig med en gang. Og det er jo veldig ålreit når det er gjort da. Alle karbon kanter jeg kommer i berøring av er forøvrig pusset runde.

      På begge sider av heli fører jeg kablene på siden av ramma mellom drev og servo. Her er det boret hull til feste av strips, og det er eneste veien man kan gå uten å måtte skjøte kabler. Dvs på haleservoen må kabel skjøtes og det følger med en passe lang skjøtekabel i kitet. Det følger og med skjøt til gyro kabalen, men den er ikke nødvendig å bruke på dette helikopteret.

      Bilder venstre side...

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_056.JPG
Views:	1
Size:	290.0 KB
ID:	595168

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_057.JPG
Views:	1
Size:	272.2 KB
ID:	595169

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_058.JPG
Views:	1
Size:	275.4 KB
ID:	595170


      Bilder høyre side...

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121207_052.JPG
Views:	1
Size:	203.6 KB
ID:	595172

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_061.jpg
Views:	1
Size:	140.9 KB
ID:	595171

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_060.JPG
Views:	1
Size:	252.9 KB
ID:	595173


      ESC festes bakenfor batteriet, oppunder batteriplata. Den har to signalkabler. Dvs den ene er Throttle/BEC og den andre er en ekstra BEC kabel. Jeg la disse langs batteriplata for å slippe skjøting.

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_054.jpg
Views:	1
Size:	139.7 KB
ID:	595175

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_055.JPG
Views:	1
Size:	228.5 KB
ID:	595174


      TAGS01 unit og mottaker fester jeg som en sandwitch på en egen mottaker plate. Det fulgte med ledninger til å legge mellom disse, men de var litt lange så jeg tok heller ledninger som til Vbar som er ca halvparten så lange og blir penere å lege opp. Helt ryddig er det ikke foran der ennå da ESC ledningene ikke er tilkoblet ennå og jeg fortsatt har et NiMh batteri tilkoblet mens jeg gjør setup.

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_062.JPG
Views:	1
Size:	210.1 KB
ID:	595177

      Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_063.JPG
Views:	1
Size:	201.8 KB
ID:	595176
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #33
        bra jobbat Arne , men den TAGS01 unit såg veldigt stor , hur er setup gemført med vbar
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #34
          TAGS01 setup

          Ja den er temmelig stor Ragge. Ikke noe å anbefale på en 450 nei. Nå er Nex E6 laget med tanke på at det skal være nettopp en TAGS01 om bord så det er satt av plass til både den og mottakeren. Har forresten ferdigstilt ledningsføringen nå så da kan jeg legge ut et par nye bilder selv om de er svært like de jeg postet før i dag.

          Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_064.JPG
Views:	1
Size:	182.4 KB
ID:	595180

          Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_065.JPG
Views:	1
Size:	206.1 KB
ID:	595179

          Oppsettet er vel så forskjellig fra Vbar som man kan komme. Den minner mye mer om oppsettet på Align 3G. Som nevnt tidligere setter man opp radio som det skulle vært en flybar maskin. Det gjør man jo og på 3G, men på Vbar gjør man ikke det. Man velger rett swash type, servoer 90 grader (det slapp jo jeg da) samt at jeg stiller inn max/min pitch. Alt dette gjorde jeg før jeg koblet TAGS01 inn i kretsen.

          Når jeg så kobler inn TAGS01 så lever den litt sitt eget liv inntil man får kalibrert den. Jeg har ikke tenkt å gjengi alt om det her for det står grundig forklart i TAGS01 manualen, men det man gjør er lære enheten hva som skjer når man beveger stikkene for hhv. elevator, aileron og pitch. Dette er en veldig kjapp og enkel prosedyre. Etter endt kalibrering skal man sjekke om gyroen kompenserer swash i riktig retning når man tilter heli. I tilfelle feil kompensering er det reverserings knapper på TAGS01 enheten man rett og slett bare slår over. Samme gjør jeg på halen. Dvs halen settes opp helt likt som på en normal halegyro. Når dette er gjort stiller jeg noen potmetre på TAGS01 for rett utslag. Det er en pot for hver bevegelse elevator, aileron og rudder. Ail/ele stilles slik at maks utslag blir +/- 12 grader, og rudder på maks utslag uten binding.

          Det hele er veldig raskt og veldig enkelt. Det som tok tid for meg var å lese manualen hundre ganger for å prøve å forstå hva som skjer og ha det kalrt for meg før jeg begynner setup. Men slik er det alltid med noe nytt og ukjent, samt at her er jo vi folk forskjellig. Ikke alle gidder vel å studere dette men bare gjør.

          Det som nå skal skje er at jeg skal justere gain når jeg tar maiden på denne. Det er og potmetere. En pot pr. akse. Her kan man velge om man i tillegg skal ha gain justering fra radio for å kunne ha forskjellige gain i forskjellige flightmodes. Man kan velge alt fra ingen gain i radio til 3 forskjellige gain signaler i radio. (Ikke tre forskjellige verdier, men tre forskjellige signaler). Dette er hva de tre ledige inngangene i TAGS01 er til, (se bilde).
          1 signal -> ett felles signal for alle tre akser
          2 signal -> ett signal for rudder akse og ett signal for swash aksene
          3 signal -> individuelt signal pr. akse

          Det rundt dette med gain jeg er usikker (jeg hater å være usikker). Men slik jeg oppfatter manualen kan man ved hjelp av potmeterne sette gain til minimum 50 (som vel er av) og maximum 150 som vel er max heading hold. Man kommer seg ikke ned i normal området som blir fra 50 til 0. Videre slik jeg oppfatter er det fortsatt potmeterne som bestemmer selv ved tilkobling av remote gain fra radio. Og at radio kun flytter gain i forhold til verdien på potmeteret. Slik jeg kan få inntrykk av vil 100% gain på radio tilsvare ingen endring. Men her er jeg håpløst usikker og skulle ønske noen kunne fortelle meg sammenhengen her. Foreløpig har jeg ikke koblet til noen ekstern gain.

          Man kan også gjøre justeringer via PC ved hjelp av parameter editoren GTUNE. SW finnes på nett men man behøver en adapter GTUNE-ADP. Her kan man justere regulator parametere for den som ønsker det. Man behøver også denne for å kunne oppdatere firmware i TAGS01. Men en tredje funksjon, som jeg gjerne skulle hatt nå, er gain monitor. GTUNE manualen forklarer her at total gain er gain på potmeter + gain fra radio, og disse verdiene kan man da lese av i SW.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #35
            ESC setup

            ESC setup blir et kort kapittel. Denne settes opp som en Align eller Turnigy eller hva det skulle være. Man kalibrerer ESC til å lære max/min throttle og så kan man vha stikkene programmere BEC spenning, LiPo cutoff, spool up, timing osv. osv... Alle default setting passet meg så jeg behøvde ikke programmere noe. Men jeg kan nevne en programmering som kan være grei. Det handler om bailout. Soft spoolup har man kun på første spoolup, men med 0 throttle i mer en 5 sekunder så går den tilbake til soft spoolup. Det kan være ugunstig ifm autoer så denne tiden på 5 sek. kan man endre. Husker ikke maks man kan sette nå men det var relativt lenge.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #36
              Batteri og CG

              Manualen anbefaler batterier fra 2600 til 3300. Jeg har allerede et antall 3300 batterier til Beam 600'en min så tanken var å prøve med disse først før jeg eventuelt kjøper noen mindre og lettere. Jeg plasserte batteriene helt tilbake mot ESC og da balanserer veldig bra. Skiddene løftet helt rett fra bordplaten når jeg løftet den med jukse flybaren stukket gjennom hode hub'en. Men den var fremtung når jeg holdt den i rotoren og lot den balansere rundt masta.

              Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_066.JPG
Views:	1
Size:	291.5 KB
ID:	595181
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #37
                Så da var jeg ferdig da. Nå er det bare maiden som gjenstår, også finne ut av disse gain greiene. Mest sannsynlig er ikke dette noe problem. Bare jeg som ikke liker når det er noe jeg føler jeg ikke har kontroll på.

                Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_069.JPG
Views:	1
Size:	177.4 KB
ID:	595183

                Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_070.JPG
Views:	1
Size:	158.7 KB
ID:	595184

                Click image for larger version

Name:	NexE6_20121208_071.JPG
Views:	1
Size:	152.8 KB
ID:	595182

                Click image for larger version

Name:	Hobby_20121208_026.jpg
Views:	1
Size:	50.8 KB
ID:	595189


                Da håper jeg bare det blir levelig temperatur snart så jeg kan få prøvd denne saken. Kjenner jeg er sånn passe utålmodig etter å teste nå. Men maiden i 14 kuldegrader og justering av gyro osv... Så desperat er jeg ikke. Men hva skal jeg finne på i mellomtiden tro. Jeg har et par prosjekter jeg kan starte på, men jeg vet ikke helt hvem jeg skal hive meg over først....

                Click image for larger version

Name:	Hobby_20121208_027.JPG
Views:	1
Size:	184.3 KB
ID:	595188
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #38
                  Det ble litt mildere i dag. I allefall nok til at utålmodigheten fikk overtaket. Første hoover gikk smooth og fint helt til jeg flippet over til idle 1. Hva slags headspeed jeg hadde aner jeg ikke. Jeg bare satte opp kurver i henhold til manualen. Dvs normal hadde en kurve i området fra 0-12 pitch på 50-70%. I dle up hadde jeg flat 80%. Straks jeg flippet til idle up begynte halen å oscillere kraftig. Jeg flippet straks tilbake til normal og landet rolig. Jeg reduserte hale gain med ca 7-8 min. på potmeteret og prøvde igjen. Nå var det ingen ocillering.

                  Men ESC er veldig brå når den rampes fra en headspeed til en annen så halen gjør et markant spark. Det er mange ESC'er som er like brå, men CC og Kontronik, som jeg har på mine andre heli, er veldig myke. (Førstevnte er forresten justerbar på dette området). Jeg landet igjen og skrudde hale gain ca 2-3 min. opp igjen. Samtidig skrudde jeg tilsvarende opp på de to swash aksene. Nå ble sparket på halen muligens litt mindre kraftig, men fortsatt markant. Ingen oscillering.

                  Click image for larger version

Name:	NexE6_20121209_073.JPG
Views:	1
Size:	133.1 KB
ID:	595202

                  Click image for larger version

Name:	NexE6_20121209_074.JPG
Views:	1
Size:	169.2 KB
ID:	595203

                  Click image for larger version

Name:	NexE6_20121209_075.JPG
Views:	1
Size:	147.8 KB
ID:	595200


                  Inn å bytte batteri. Den er litt mer klundrete å bytte batteri på enn f.eks T-rex 500 fordi batteriet sitter på undersiden. Men snur jeg heli opp ned går det veldig bra. Fordelen med batteriplasseringen er at jeg kan plugge på/av batteriet med canopyen på. Det er til tider en stor fordel synes jeg.

                  Click image for larger version

Name:	NexE6_20121209_072.JPG
Views:	1
Size:	218.8 KB
ID:	595201
                  Last edited by arhennie; 09-12-12, 14:52.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #39
                    Maiden

                    Det blir for trangt å prøve noe mer enn hoovring utenfor garasjeporten så jeg tok med meg heli en tur på den lokale stripa Holmen for å se om det var levelige forhold der. Og det var det for så vidt. Ikke så kaldt, ca 8-9 kalde, men en liten sno som gjorde at jeg raskt ble veldig kald på finga.

                    Da jeg testet hjemme merket jeg etter hvert at heli begynte å drifte en anelse på aileron. Jeg hadde kommet rett ut fra varmt hobbyrom, og på den tiden jeg holdt på med gain osv så ble maskinen gradvis kaldere. Så jeg tippet dette kunne være årsaken. Det er jo et relativt kjent fenomen akkurat det. Så når jeg kom til Holmen tok jeg en liten foto seanse mens heli fikk stå å akklimatisere seg.

                    Responsen på denne justeres fra radio vha dual rates og swash mix. Instillingene jeg startet med var 50% swashmix på aileron og elevator. Dual rates var 60% i normal og 80% i idle1. Dette i henhold til anbefalinger i manualene. Idle 2 satte jeg til 85% for å se om det var forskjell. Dual rates på halen satte jeg til 80% og 100% på hhv idle 1 og 2. Expo satte jeg til 20% hele veien. Throttlekurven var flat 80% i idle1 og idle2.

                    Heli lettet uten dramatikk og fløy fint uten noen form for tendenser av noe slag. Men den var for treg i cyclic. Forskjellen på 80 til 85 på idle 1 og 2 merket jeg ikke noe til. 100% på dualrates på halen virket å være ok. Jeg justerte dualrates på swash til hhv 90 og 100 på idle 1 og 2. Fortsatt var den litt treg etter min smak. Da skrudde jeg opp swash mix på aileron og elevator til 60%. Nå begynte det å likne noe i idle 2 med dualrate på 100, men fortsatt ikke sinnsyk. Jeg kunne tenke meg å prøve mer med både høyere swash mix og høyere turtall, men på dette tidspunktet var finga blå så jeg ga meg mens leken var god.

                    Hva turtall jeg fløy på må gudene vite, men som sagt 80% (regn på det den som gidder). Den var veldig lett/kjapp i climbout, men var rolig på pitch når jeg fløy. Jeg veide heli med en koffert vekt. Jeg vet ikke hvor nøyaktig denne er, men komplett med batterier veide heli 1980g. Heli uten batteri veide jeg til 1490g. Batteriet veier da altså 490g. Manualen oppgir til sammenlikning en flyvekt på 1850g. eller mer. Rotorbladene er da som tidligere nevnt 440mm. Med en rotordiameter på 1002mm.

                    Noen som hadde vært brydd med å veie en FBL T-rex 500, flyklar minus batteri?


                    Her er noen bilder i forkant av dagens maiden…

                    Click image for larger version

Name:	NexE6_20121209_076.JPG
Views:	1
Size:	103.0 KB
ID:	595207

                    Click image for larger version

Name:	NexE6_20121209_078.JPG
Views:	1
Size:	127.2 KB
ID:	595208

                    Click image for larger version

Name:	NexE6_20121209_079.JPG
Views:	1
Size:	100.4 KB
ID:	595206


                    Så da var jeg egentlig i mål. Jeg er veldig fornøyd med resultat så langt, og har ingen problemer med å anbefale både heli og elektronikk. Gleder meg til å prøve denne mer utover vinteren
                    Last edited by arhennie; 09-12-12, 16:02.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #40
                      500 size heli - JR NEX E6 - blir jeg fornøyd nå?

                      Ser jo veldig bra ut! Nesten så jeg angrer på at jeg kjøpte Trex 500

                      Men jeg kan i alle fall veie heliet. En Trex 500 DFC PRO flyklar med canopy og uten batterier veier jeg til 1,4 kg. Ikke flere desimaler på vekta mi.

                      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1355067929.465271.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	595210



                      Edit: Ser jo nå at vekt uten batteri er 1490 g på JRn. Ganske likt, altså.
                      Last edited by kristianwest; 09-12-12, 17:08.
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #41
                        Jasså arhennie, ble maiden ja? kult!

                        aner du hva det er i grader, på cyclic osv? min erfaring på 500 er at de trenger en hel del for å bli litt morsomme, både av turtall, og cyclic/pitch

                        Vær obs på at halen, nok også kan være kulden, vi har slitt massivt med align/compass, både beastx/vbar/brain...

                        på de andre du har med rampup/down, har du ext gov? alle mine med ext gov er smooth siden man kan stille, mens de jeg har i esc bare, så får jeg kick.

                        Comment


                        • #42
                          Det overrasket meg litt at T-rex'en var lettere. JR'en virket så lett på alle måter. Nå mangler du et desimal på vekta så kanskje forskjellen er noe mindre, men om vi antar 1,4 kontra 1,5 så er JR'en ca 7% tyngre. Men så har JR'en litt lengre blader. Om jeg ser på disk arealet (og tar bort arealet mellom blad-boltene) så har JR'en 9,5% større disk. Så da faller JR'en gunstigere ut allikevel. Men det er nok marginalt hva man vil merke tenker jeg.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by andersand View Post
                            ...aner du hva det er i grader, på cyclic osv? min erfaring på 500 er at de trenger en hel del for å bli litt morsomme, både av turtall, og cyclic/pitch
                            TAGS01 er satt opp med maks cyclic på 12 grader. Jeg skjenner når jeg skrur opp swash mix at jeg får mer så det betyr bare at det er mer å gå på. Dvs innenfor de 12 gradene. Pitch skal ikke påvirke rollrate, og det må være nok cyclic til at jeg heller ikke er avhengig av spesielt høyt turtall. På pitch derimot vil jo turtall ha alt å si.


                            Vær obs på at halen, nok også kan være kulden, vi har slitt massivt med align/compass, både beastx/vbar/brain...
                            At man får vagging i kulde kan forekomme ja når ting går tregt. Men oscillering har du vel ikke problem med eller? Det var i allefall ikke kulden i dette tilfellet. Heli kom rett fra +20 grader og ut i -8. Så den hadde uansett ikke rukket å bli så kald at det skulle ha noe å si.


                            på de andre du har med rampup/down, har du ext gov? alle mine med ext gov er smooth siden man kan stille, mens de jeg har i esc bare, så får jeg kick.
                            Både ja og nei. CC med Vbar gov er smooth. Ren CC gov er jo justerbar så her får man det helt etter eget ønske. Kontronik er uten ekstern gov men er og veldig smooth. Har tidligere hatt Flight Tech som er brå, og mener å huske Align er veldig brå også?
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #44
                              Du er grundig i forklaringene dine Arhennie. Noe sier meg at du bruker mye tid og tankekraft på å velge en modell. Gleder meg veldig til å se byggetråd på Whiplash 90 nitro'en du har liggende manual til

                              Det ser ut som du har fått et kjempeheli her! Jeg synest iallefall den var veldig pen å se på med masse fancy løsninger når jeg så Flypilot sin i mars. Han også mente vell at gyroen var litt vell "avansert" og diger men at den fløy veldig bra. Noe sier meg at du kanskje kommer til å sette vbar på denne på sikt?

                              Angående den ESC'en du hadde som var litt brå i overgangen fra Normal til Idle1 osv. Kan ikke du forandre dette på radioen? Jeg på min 10C har en funksjon som heter delay. Der kan jeg sette en verdi på feks throttle og da vil den sakte øke throttle når jeg går fra feks flat 60 til flat 90 istedet for brå overgang. Bare et tips men du har sikkert tenkt på det.


                              Lykke til videre med nytt heli!

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Trulsen View Post
                                Du er grundig i forklaringene dine Arhennie. Noe sier meg at du bruker mye tid og tankekraft på å velge en modell. Gleder meg veldig til å se byggetråd på Whiplash 90 nitro'en du har liggende manual til
                                Grundig når jeg skriver ja, det er vel fordi jeg synes det er artig. Grundig når jeg handler, det vet jeg ikke. Det er nok mange som er langt grundigere her inne og vurderer lenge for og i mot. Jeg handler etter hjertet. Men finner jeg noe jeg har lyst på så sjekker jeg opp hvilke erfaringer folk har gjort seg. Finner jeg ingen showstoppere så hender det jeg ryker på nye prosjekter ja. Er jeg fornuftig når jeg handler? Neppe alltid


                                Det ser ut som du har fått et kjempeheli her! Jeg synest iallefall den var veldig pen å se på med masse fancy løsninger når jeg så Flypilot sin i mars. Han også mente vell at gyroen var litt vell "avansert" og diger men at den fløy veldig bra. Noe sier meg at du kanskje kommer til å sette vbar på denne på sikt?
                                Ja, denne synes jeg var fin. Nydelig å sette opp er den og med måten servo overføringene er gjort på. Gyroen var ikke avansert synes jeg, snarere tvert i mot. Men for sånne som meg som setter opp via PC og har full kontroll hele veien så virker det litt uoversiktlig. Det er mye knapper og potmetere ja, men fordelen med det er at man justerer endepunkter og gain samt gjør reverseringer for hver enkelt kanal oversiktlig og greit uten masse stikke hit og stikke dit som på Align 3G. Individuell gain pr kanal var det heller ikke på 3G'en jeg hadde. Så lenge den flyr fint og ikke har noen tendenser så ser jeg ingen grunn til å bytte til Vbar. Måtte være for å få governor da, men det går fint å fly kurve på så små heli. Eventuelt kan jeg jo bytte til en ESC med brukbar GOV. Er billigere det.


                                Angående den ESC'en du hadde som var litt brå i overgangen fra Normal til Idle1 osv. Kan ikke du forandre dette på radioen? Jeg på min 10C har en funksjon som heter delay. Der kan jeg sette en verdi på feks throttle og da vil den sakte øke throttle når jeg går fra feks flat 60 til flat 90 istedet for brå overgang. Bare et tips men du har sikkert tenkt på det.
                                Ja, bra tips. Men har ikke funnet noen sånn funksjon på min radio. JR DSX9 om noen skulle vite noe om den som jeg ikke var klar over.


                                Lykke til videre med nytt heli!
                                Takk og takk
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X