Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite P51D Big Beautyful Doll 6 års servise/total makeover.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by kwik View Post
    Hmmmm....kanskje jeg skulle kjøpt en rull. Vært morro å prøvd å matet en bit inn i robo-kuttern.....kanskje den hadde klart å skjære ut nagler i hele "paneler", runninger og små-luker.....og så sett om man klarte å legge det på....

    Går det greit å legge på et og ett "panel" slik at man får "naturlige "panel-linjer" ? Eller er det så elastisk at panelene får skjeve linjer og slikt noe?
    Det er da slik man gjør det ett og ett panel, da kommer linjene av seg selv.. Tror nok legging av flitemetall er ett "tek", men man vet ikke før man prøver!
    Go for en rull Kenneth, prøv deg fram.. koster så lite..
    John Arne Sagøy
    Scale Warbirds of Norway
    Trønderbataljonen
    www.scalewarbird.org
    No guts, no glory

    Comment


    • #47
      Hei Kenneth!
      Jeg kjører prøveprosjekt på en parkzone p47 som jeg glasset i fjor. Siden den er en del mindre benytter jeg metall-tape fra biltema. Den er riktignok bare 50mm bred, men det holder for panelene på et fly som er 99 cm mellom vingetippene. Ser det er noen få plasser hvor bredden ikke er nok, men det får heller være. Forskjellen jeg har erfart så langt opp mot flitemetal er at den er litt mykere enn tapen. Ellers er de ganske like.
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #48
        Om du gnir tapen med et rotorblad fra 450 heli etter at du har påført den vil du bli kvitt noe av de rynkene du eventuelt måtte få Underlaget har uansett alt å si!

        Comment


        • #49
          Litt aluminium med linjer og nagler..
          Attached Files
          John Arne Sagøy
          Scale Warbirds of Norway
          Trønderbataljonen
          www.scalewarbird.org
          No guts, no glory

          Comment


          • #50
            Aluminium er artig å jobbe med, rimelig raskt og man ser resultatet med en gang...Det her er første gang jeg prøver meg på Flitemetall....-Kansje ikke helt hundre, men rimelig fornøyd om jeg må si det selv...
            Attached Files
            John Arne Sagøy
            Scale Warbirds of Norway
            Trønderbataljonen
            www.scalewarbird.org
            No guts, no glory

            Comment


            • #51
              Der er du i gang, ja! Det blir berre lækkert! Tips: begynn med det som vises minst på flyet. (Undersider osv.) Dermed er det rom for litt prøving og feiling før du kommer til det som er midt i glaninga.

              Mustang i alu-finish: veeeeeery nice!
              Øyvind Fjeld

              "If itŽs stupid and it works, it ainŽt stupid!"

              Comment


              • #52
                Du klagde på skrukker og diverse, men da må du ha funnet en metode til å få dem ut for dette ser jo helt strøkent ut. Mustang i metalfinish.... det blir saker og ting. Virkelig verdt jobben etter min mening.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by toelarse View Post
                  Du klagde på skrukker og diverse, men da må du ha funnet en metode til å få dem ut for dette ser jo helt strøkent ut. Mustang i metalfinish.... det blir saker og ting. Virkelig verdt jobben etter min mening.
                  Klarer faktisk å camuflere dem litt når man gritter med gritteklut. Så ser jeg også alle "helligdagene" i finishen, men det må jeg ta på egen kappe.. -kunne sparklet og pusset til man ser "grim reaper"
                  John Arne Sagøy
                  Scale Warbirds of Norway
                  Trønderbataljonen
                  www.scalewarbird.org
                  No guts, no glory

                  Comment


                  • #54
                    Dette går jaggu ikke fort, men kansje den mest arbeidskrevende delen der bak... Her er det mange skrukker og helligdager, men på litt avstand og nedpussing av glansen i aluminiumen retter det seg utrolig....
                    Gritter retningsstruktur og legger nagler etter hvert, det blir fort noen nagler.....
                    Attached Files
                    John Arne Sagøy
                    Scale Warbirds of Norway
                    Trønderbataljonen
                    www.scalewarbird.org
                    No guts, no glory

                    Comment


                    • #55
                      framdrift.....,- har lagt litt alu, tillpasset canopy med canopyrails, har igjen å feste bakre del av canopy til rails, så er slideing canopy ferdig..
                      Attached Files
                      John Arne Sagøy
                      Scale Warbirds of Norway
                      Trønderbataljonen
                      www.scalewarbird.org
                      No guts, no glory

                      Comment


                      • #56
                        Sjekk der a! Sliding canopy gjør seg. Hvorfor har ikke jeg det på mine fly da? Skjønner jo at jeg må finne frem saksa, men neste skritt er verre. Tips?

                        Comment


                        • #57
                          jada, gå igang med å få istand sliding canopy, det gjør seg......

                          -Litt detaljer..... etter å ha festet canopy i de to sliderne foran premonterte jeg den bak for så å enginere en låsing på canopyen i lukket tilstand. -Borret ett hull Ø2mm i bånn av canopyrail, - satte i en M2 skrue etter å ha slipr hodet på skruen slik att den gikk nedi.., -monterte deretter en pushrod ned til ett Ø2mm hull ved vingefairings og satte i en M2 gjenget stålrod som da er fjærbelastet innvendig kropp som da presser skruen i canopyrail opp og låser av slider for canopy bak i lukket tilstand... Alle slidere må være hengslet da det er forskellige vinkler på foran og bak canopyrail....

                          Bilder... -slideing detaljer, -K-14 Gunsight, -litt alu med nagler, her ser man finish på nært hold... passer best på litt avstand....-skal brukes også.......!
                          Bilde nr 4 er utløser for lås.
                          Attached Files
                          John Arne Sagøy
                          Scale Warbirds of Norway
                          Trønderbataljonen
                          www.scalewarbird.org
                          No guts, no glory

                          Comment


                          • #58
                            3 festepunkter og 3 skinner i stedet for 2 skinner og 4 festepunkter er nok veien å gå med Thunderbolten også. Den låsingen var trixi uført og ideen bli nok kopiert hvis ikke det er pantentrettigheter h er he ehe. Monterer inn bryterne til batterier etc i cockpiten. Har gjort det før med en skalafly med åpen cockpit og det funket meget bra. Kunne brukt bryter til mangneter også nei , gjør ikke det. Det er nok feilkilder fra før av egentlig.

                            Comment


                            • #59
                              Det blir ingen rettsforfølgelse hvis du bruker "låsinga"..... det er vel sikkert noen før meg også.... he-he
                              Brytere i cockpit er bare elegant , har det i Yellow Aircraft spit`n samt der har jeg også montert stag til chokespjeld i cockpit, det samme blir vel i mustangen også...
                              John Arne Sagøy
                              Scale Warbirds of Norway
                              Trønderbataljonen
                              www.scalewarbird.org
                              No guts, no glory

                              Comment


                              • #60
                                Mere aluminium, begynner å se enden på kroppen nå.....
                                Så har jeg veldig god hjelp av assistenten for tiden , liker veldig godt og sitte eller ligge på det som er blankt, særlig aluminiumsfolie.... -har allerede "knøvlet" noen alubiter som jeg skulle bruke..... ... men veldig sosialt da!
                                Attached Files
                                John Arne Sagøy
                                Scale Warbirds of Norway
                                Trønderbataljonen
                                www.scalewarbird.org
                                No guts, no glory

                                Comment

                                Working...
                                X