Announcement

Collapse
No announcement yet.

logo 800 xxtreme 16s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • logo 800 xxtreme 16s

    16s er i vinden... bestilte "ventepølser"

    har bestilt combo, dvs eneste som mangler er servoer, blir samme på 770 og 800, dvs align 700/750H, samme som savox som er de originale mikado selger, dvs 20KG cyclics HV.

    KE ville også ha, forstålig, så nå fikk jeg inn 2x 800 logo xxtreme på jobb i dag.... skjønner hva fast-lad gutta mente med "ehh eskene er litt store, vi får ikke plass til alt på 1 sending", da planen egentlig var å spare penger og sende med endel andre ting. Betalte i går, sendte i går, fikk i dag... bra service som alltid!

    mikado har sluppet 17T pinion i forbindelse med 700 utgivelsen, for 8mm shaft, så da er det mulig å få optimal giring, med 16s på org 380KV motor, med modifisert 160A esc, egentlig prøvde jeg få jotto til å kjøpe, og teste, men han handla jo for uante summer hos jeti og ymse, men kanskje dette inspirer han?

    Det er mulig at KE også kjører denne med beastx, ikke vbaren som følger med, det er jo litt kult, vet ikke om noen har gjort det før på logo 800?

    sekken er for referanse...

    Click image for larger version

Name:	229301.jpg
Views:	1
Size:	36.7 KB
ID:	633275

  • #2
    Forstår nå hva du mente med en stor bestilling til fast-lad :P
    Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
    XG8
    Snart:

    Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
    V-bar
    Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

    Comment


    • #3
      Re: logo 800 xxtreme 16s

      I helvete andersand! Du tar jo helt fullstendig av!! Har ventet en stund med å si dette, men driter du penger eller??? Jaja, grattis iallefall. Spennende dette Og btw, hvem er denne KE?

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trulsen View Post
        I helvete andersand! Du tar jo helt fullstendig av!! Har ventet en stund med å si dette, men driter du penger eller??? Jaja, grattis iallefall. Spennende dette Og btw, hvem er denne KE?
        KE er en vi flyr med. Aner ikke hvor mange heli han har, men det er en god del Tror han var på forumet her for en stund siden. Falx tror jeg brukernavnet hans var.
        Last edited by Dataha1; 05-12-12, 17:47. Reason: gramatikk
        Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
        XG8
        Snart:

        Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
        V-bar
        Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

        Comment


        • #5
          Thoose who can't fly.. buy?

          KE er min partner in crime eller hva man skal si, han er værre enn meg, hører du det KE? du er værre!!! (regner med han smugleser) Bør sies at mr KE har en blitt en jævel til å piroeflippe quarter, half, full osv nå, noen folk har motorikken i orden. At dataha1 flyr bedre enn oss begge er jo fordi han er ung, og de unge har videospill og sånn... eller noe... Tror dataha1 (håvard) også muligens har blitt litt miljøødelagt av å fly med oss, da vi her en viss forkjærlighet for store helis...

          Alle har jo så mange meninger om 800er, så for å få sammenlignet 770en mot noe, fant jeg ut at dette måtte være ypperlig, 5035 motoren er ett BEIST hva vekt/størrelse angår, har en pyro 800-40 også som ankommer som nevnt, så da blir det 16s 800 shootout en dag, trolig når det ikke er i -18 ute...

          Blir 800E trekker vs logo 800 vs goblin 770 shootout nå en dag om ikke lenge, siden mr KE allerede har trekkern.

          Første som møter deg, eske inni esken... fett... hadde de satt canopy, og chassis inni hverandre, kunne esken vært en brøkdel av størrelsen, ca 2/3 var jo canopy..., kvaliteten på printen på manualen var vel ikke beste jeg har sett, er borskjemt med SAB

          Click image for larger version

Name:	243966.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	595025
          Click image for larger version

Name:	84683.jpg
Views:	1
Size:	85.9 KB
ID:	595026

          Ramma kommer ferdigbygd, dønn strøken CF kvalitet, meget imponerende.

          Click image for larger version

Name:	751850.jpg
Views:	1
Size:	108.6 KB
ID:	595027

          Her målt mot en ehh gammel trex 500 ramme, i denne krasjen drepte jeg begge rammesider, bunndel og motorfeste...

          Click image for larger version

Name:	995464.jpg
Views:	1
Size:	123.9 KB
ID:	595028

          goblin 700 canopy, er jo ganske svær, 6hv canopy, er ganske lang, begge er små i forhold. Den kommer btw standard med magnetisk lås i bakkant Trulsen, nesten identisk med din patent!
          Click image for larger version

Name:	957849.jpg
Views:	1
Size:	115.3 KB
ID:	595029

          Skal kose meg å lese kjellkr sin utrolig fine byggeblogg på 800en før jeg gjør så voldsomt mye mere Dette er forøvrig nye kittet, med siste vbar silverline osv.
          Last edited by andersand; 05-12-12, 18:26.

          Comment


          • #6
            Originally posted by andersand View Post
            Thoose who can't fly.. buy?

            KE er min partner in crime eller hva man skal si, han er værre enn meg, hører du det KE? du er værre!!! (regner med han smugleser) Bør sies at mr KE har en blitt en jævel til å piroeflippe quarter, half, full osv nå, noen folk har motorikken i orden. At dataha1 flyr bedre enn oss begge er jo fordi han er ung, og de unge har videospill og sånn... eller noe... Tror dataha1 (håvard) også muligens har blitt litt miljøødelagt av å fly med oss, da vi her en viss forkjærlighet for store helis...

            Alle har jo så mange meninger om 800er, så for å få sammenlignet 770en mot noe, fant jeg ut at dette måtte være ypperlig, 5035 motoren er ett BEIST hva vekt/størrelse angår, har en pyro 800-40 også som ankommer som nevnt, så da blir det 16s 800 shootout en dag, trolig når det ikke er i -18 ute...

            Blir 800E trekker vs logo 800 vs goblin 770 shootout nå en dag om ikke lenge, siden mr KE allerede har trekkern.

            Første som møter deg, eske inni esken... fett... hadde de satt canopy, og chassis inni hverandre, kunne esken vært en brøkdel av størrelsen, ca 2/3 var jo canopy..., kvaliteten på printen på manualen var vel ikke beste jeg har sett, er borskjemt med SAB

            [ATTACH=CONFIG]61517[/ATTACH]
            [ATTACH=CONFIG]61518[/ATTACH]

            Ramma kommer ferdigbygd, dønn strøken CF kvalitet, meget imponerende.

            [ATTACH=CONFIG]61519[/ATTACH]

            Her målt mot en ehh gammel trex 500 ramme, i denne krasjen drepte jeg begge rammesider, bunndel og motorfeste...

            [ATTACH=CONFIG]61520[/ATTACH]

            goblin 700 canopy, er jo ganske svær, 6hv canopy, er ganske lang, begge er små i forhold. Den kommer btw standard med magnetisk lås i bakkant Trulsen, nesten identisk med din patent!
            [ATTACH=CONFIG]61521[/ATTACH]

            Skal kose meg å lese kjellkr sin utrolig fine byggeblogg på 800en før jeg gjør så voldsomt mye mere Dette er forøvrig nye kittet, med siste vbar silverline osv.
            Gleder meg til å høre hva du synes om vbar!! Og forresten er jeg ikke blitt miljøødelagt........ enda :P
            Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
            XG8
            Snart:

            Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
            V-bar
            Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

            Comment


            • #7
              gatulera med en fin heli , har lite lust på Logo700 men kosta lite

              MrMel 's logo800 blog : Mikado Logo 800 XXTreme
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • #8
                Originally posted by Falx
                [ATTACH=CONFIG]61523[/ATTACH]

                Big birds
                Når blir det maiden på dere da? Har du/dere fått inn alt av esc, motor, etc som trengs for 16s?
                Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
                XG8
                Snart:

                Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
                V-bar
                Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

                Comment


                • #9
                  Legger ut noen bilder av heliene mine.
                  Ikke så lett å se kanskje (loftet er lite ), men Trekker'n har jo vært skikkelig big bird til nå, og har også, overaskende nok, flydd aggressivt som f... Sikkert pga blader som er 7 cm brede. Forholdsvis senstitiv rundt mid stick ja
                  Men Logo Exxtreme'n ser jo helt sinnsvak ut, og med 16S, og de tekniske spec som Anders så fint order med, kan jeg ikke annet enn å begynne å bygge den ikveld.. Fytti katta for et monster

                  Kan godt laste opp flere bilder av den etterhvert som den settes sammen, hvis folk er interessert


                  Click image for larger version

Name:	DSC_0236.jpg
Views:	1
Size:	105.0 KB
ID:	595031Click image for larger version

Name:	DSC_0241.jpg
Views:	1
Size:	82.8 KB
ID:	595032Click image for larger version

Name:	DSC_0242.jpg
Views:	1
Size:	90.0 KB
ID:	595033Click image for larger version

Name:	DSC_0248.jpg
Views:	1
Size:	107.1 KB
ID:	595034Click image for larger version

Name:	DSC_0249.jpg
Views:	1
Size:	98.7 KB
ID:	595035Click image for larger version

Name:	DSC_0251.jpg
Views:	1
Size:	122.4 KB
ID:	595036
                  ------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
                  300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
                  ------------------------------------------------------------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    450DFC så canopy'en til Logo'n, og ble så glad for enda en ny kompis
                    Click image for larger version

Name:	DSC_0253.jpg
Views:	1
Size:	95.5 KB
ID:	595037
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
                    300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      nice Falx folk rister på hode ner eg kommer på feltet med 4 heli men over 10 , hur många tar med på feltet eller har du en veldigt stor bil
                      men klart vi er intressert av bilder många bilder
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #12
                        Noen ganger tar jeg med en 450 og en 550. Andre ganger hele stallen, litt avhengig av været, og hvor mange timer jeg får fri av kona til lek Men stort sett en heli i hver klasse, begynner alltid å fly de mindre først, deretter avsluttende runde med en gæærn 700 eller med Trekker'n
                        ------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Logo 800 Xxtreme, Goblin 770 x2, Goblin 700, Goblin 500, Trekker, 450
                        300X, Cessna 182, Cessna Corvalis. DX18QQ, Jeti DC 16
                        ------------------------------------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Hemmeligheten er å ha 7 seter svenske (falx) og 9 seter yankee (meg) SUV som vi henholdsvis har hver, så bare legge ned baksetene, plass til hur mange heli som helst! falx sin XC90 har forøvrig genial 2 delt luke, så blir liten "helipad" bak, er nok ikke lenge til han prøver lande 450x og dfc'en der kjenner jeg han rett....

                          Kult at du la ut bilder falx, den er virkelig mye høyere enn trekkern!

                          Jeg rappa med meg mr falx sin esc, når jeg lekte budbil, kona var kanskje ikke verdens mest glade, men tar det alltid med godt humør! men junior i huset elska eskene, så da er far & sønn glade iaf?! Esc'ene sendes til tyskland i morgen, for modifisering til 16s. Har også konkludert med at 5035 motorene kan vikles om med 1.5mm singlestrand om vi vil ha enda mere power, jeg opter forøvrig for gov 2050 på 17T med 16s

                          Ser ut som 450 DFC'en din har fått seg bag..... der falx!

                          Vi kan også avsløre nå, det blir ikke bare 1stk 770 16s i norge... det blir 2, de kommer på fredag, nr 2 tilhører falx.... med identisk spec viklet 1.4mm 4236 custom singlestrand motor og yge 160A

                          Driver og leter etter bag til 800 logoen, ikke så lett.... men 770ene kommer med bagger iaf... er kritisk for meg som skal bære rundt på faenskapen, først 4 etager ned, så en rusletur siden garasjen er for lav for bilen...

                          Comment


                          • #14
                            Jeg skal IKKE lese denne tråden.
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • #15
                              Big in japan

                              Skjønner hva kjellkr mener om canopy dog... denne canopyen får jo goblin battery montasje, og canopy til å virke griselett, eneste håpet mitt er å kunne bytte pakker uten å ta den av, noe som vel ikke går...

                              Click image for larger version

Name:	921932.jpg
Views:	1
Size:	97.5 KB
ID:	595051
                              Last edited by andersand; 06-12-12, 00:05.

                              Comment

                              Working...
                              X