Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gode vinge-kropp servoconnektor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gode vinge-kropp servoconnektor

    Har tidligere brukt Multiplex han-hun kontakt slik at jeg kobler balanseror/flaps feks når jeg skyver en vinge på plass mellom vinge og kropp. Dette krever litt mekking og tilpassing og vet det har kommet noen løsninger der dette er ferdig tilpasset og er plug`n play såfremt man har to flater mot hverandre.

    Noen som har prøvd disse og kan tipse om noe som fungerer rett inn uten nevneverdig tidsbruk?
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Noen som har testa disse? Er vel bænkers og likner det jeg tidligere har laget selv:Multiplex Connector Installation Housing (Pair)
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      jeg har disse på vei inn i butikken, og så kommer det løsning fra Emcoteck ,sammen med en masse andre godsaker
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment


      • #4
        Originally posted by xxl View Post
        jeg har disse på vei inn i butikken, og så kommer det løsning fra Emcoteck ,sammen med en masse andre godsaker
        For meg så ser det ut som de er festet i vingen med den ene delen mens den andre må settes inn manuelt??
        Da er litt av mitt poeng borte
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Jeg liker og ha en side løs, så kan jeg trykken den inn og være sikker på at den sitter riktig.
          BOOMA Intelliswitch

          Odd A Eriksen

          Comment


          • #6
            Ikke uenig i det samtidig som to fastmonterte kan gi gnisninger og dårlig kontakt på sikt, men vet at dendel bruker dette med stort hell.

            Og det er jo noen modeller hvor det er knotete å komme til og da er slike løsninger greie om folk har testet det ut og det fungerer. Jeg er egentlig ikke opptatt av fancy løsninger, men løsninger som duger og løser dette enkelt
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Har brukt disse en del og de krever stadig en del mekking i vingerota / kropp for å få en glatt montering, det må lages en forsenking på ca 1mm (tykkelsen av godset i hylsteret) som hylsteret skal ned i
              Dette er et rent hylser så muliplex pluggen må festes i denne - brukes lynlim så sitter den for alltid, brukes f.eks UHU por (sei guffe) kan man få ut MPX pluggen igjen.

              Kvalitet: Originale MPX plugger har en grei kvalitet, har aldi byttet noen opp til nå og slitasjen ser minimal ut.

              Husk ved bruk av alle vinge-kontakter så kreves det minimal bevegelse mellom vinge og kropp, dårlig kontakt å bevegelse kan ende opp i uønskede situasjoner...
              Der jeg vet det er bevegelse bruker jeg alltid en fast montert plugg og den andre enden henger i en ledning
              Last edited by Quadrocopter; 10-12-12, 12:07.

              Comment


              • #8
                Click image for larger version

Name:	CIMG4180.jpg
Views:	1
Size:	56.6 KB
ID:	595237
                Originally posted by affa View Post
                Noen som har testa disse? Er vel bænkers og likner det jeg tidligere har laget selv:Multiplex Connector Installation Housing (Pair)
                Jeg har hatt slike som på bildet i årevis, tror det var Graupner som markedsførte dem. Kommer til å bestille noen fra Emcotec for å teste ut både som servotilkobling og batteritilkobling. Har sansen for låsemekanismen på disse.
                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

                Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                Comment


                • #9
                  Re: Gode vinge-kropp servoconnektor

                  Tror jeg kjører Multiplex utgaven. Den skal inn på H9 Thunderbolten og er litt kronglete der. Litt vibrasjoner må det tåle.

                  Mvh
                  Alf
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment

                  Working...
                  X