Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warp 360

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Warp 360

    Siden Andersand maser sånn på meg om byggetråd, så må jeg vel bare jaja. I dag fikk jeg først melding fra Mikronor, også telefon fra Anders om at han sto i butikken og var klar til å kjøpe sin. Og han tilbød til og med å kjøpe med min, slik at jeg slapp å hente selv.
    Jeg skal bygge Andersand sin også, fordi han har for mange prosjekter på gang, så han hakke tid til å bygge Warpen selv. Men jeg kommer da til å lage en liten byggetråd. Tror ikke det blir en veldig detaljert, men noen bilder og litt skrift burde jeg da få til

    elektronikken jeg har tenkt til å bruke:
    • Yge 40A esc
    • MKS ds95
    • MKS ds95i
    • Beastx
    • Jr dmss rx
    • Jr xg8


    Step 1:
    Har begynt å bygge, og kvaliteten virker meget bra.
    Eneste var at det var veldig vanskelig å få ut kulelagrene fra hodet, siden de allerede var montert. Men det er vel generelt ikke så lett å få ut lagrene fra hodet, uansett merke? Uten om det syntes jeg at karbonfiber maingrips, ser meget stilig ut

    Click image for larger version

Name:	IMG_7509[1].jpg
Views:	1
Size:	57.6 KB
ID:	633300
    Last edited by Dataha1; 10-12-12, 18:55.
    Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
    XG8
    Snart:

    Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
    V-bar
    Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

  • #2
    nice , vi lika byggetråd

    f***n også nu blev eg veldigt sugen på en sånt
    Last edited by ragge1; 10-12-12, 19:25.
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • #3
      Step 2 - 6

      Da er jeg ferdig å montere hodet. Alt gikk egentlig som det skulle. Renset alle skruene med rødsprit, og ellers passet alle delene fint sammen, ingen modifikasjoner trengtes Dette er compass frste kit som er et rent kitt, der ingenting er ferdigmontert fra fabrikken

      Click image for larger version

Name:	IMG_7515[1].jpg
Views:	1
Size:	72.5 KB
ID:	595248Click image for larger version

Name:	IMG_7511[1].jpg
Views:	1
Size:	38.9 KB
ID:	595249 (Beklager dårlige bilder :/ )
      Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
      XG8
      Snart:

      Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
      V-bar
      Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

      Comment


      • #4
        Bra med flere byggeblogger, dette tegner bra
        Og ja, rene kit der minst mulig er prefabrikert er absolutt å foretrekke
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Har bygget ferdig halen og bommen, men rekker ikke å skrive noe mer i dag dessverre Men hittil er jeg meget imponert over dette heliet
          Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
          XG8
          Snart:

          Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
          V-bar
          Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

          Comment


          • #6
            Lookin' good! Jeg har bestilt en selv og håper jeg får det til helgen.

            Eneste jeg IKKE liker hittil (på bilder vell og merke) er den stygge stygge plastikkhalen! Ellers ser det veldig bra ut. Og så er jeg veldig spent på vekta, for jeg har en anelse om at det må til med større batteri enn det som er vanlig på 450 6S for å balansere bra. Og da går vinninga litt opp i spinninga med stretch blader osv. Disk loaden blir større og alt det der. Men, time vill sjåo! Gleder meg jeg iallefall

            Og, jeg kommer i motsetning til 99% av alle andre forumhypede til å kjøre denne på relativt billig elektronikk istedenfor de sykt overprisede DS95 og 95i. Blir YEP45A regulator og billige Savox servoer samt ino-lab på halen på meg

            Comment


            • #7
              Jeg snakked med eric brandenburg endel i går, han sier at man vil ha størrelse/vekt på batteriet, 240gram minimum dvs gensace 1400 fra rc-batteri.no men også større, han skulle fly endel nå med 1600 og 1800mah pakker, disk loadingen ble litt for lav ellers.

              Videre poengerte han at siden hodet er så stivt, må bladene være myke, så org bladene var uten tvil å foretrekke, over f.eks. edge 353 ifølge han. 2770rpm? var det vel, mente han også var fint på inneflyvning...

              Min bygges med brain/YEP 45A med ext gov fra brain, turnigy 306HV servoer (ds95i clone) og powerhd haleserver, evnt hva jeg finner i eskene hjemme

              Da dataha1 er student, mistenker jeg han har mere tid enn meg så han fikk bygge litt ekstra siden jeg henta ... klokken er 22:43 og jeg er på jobb, vært siden 10:00... (kanskje litt sent i gang
              Last edited by andersand; 10-12-12, 21:46.

              Comment


              • #8
                Re: Warp 360

                Originally posted by andersand View Post
                Min bygges med brain/YEP 45A med ext gov fra brain, turnigy 306HV servoer (ds95i clone) og powerhd haleserver, evnt hva jeg finner i eskene hjemme

                Hvordan funker disse klonene? Like bra som originalen eller??

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Trulsen View Post
                  Hvordan funker disse klonene? Like bra som originalen eller??
                  Meeeeeehhhhhhhhhhh er vel eneste svar, hit/miss, mest hit
                  Alle mine YEP har fungert utmerket, har vel 5stk 120A, 5-6stk 100A LV og 3-4 45A i drift, og vært veldig happy, har prøvd noen "himodel ice" som skal være ca samme, men marginal forskjell på PCB layout, der har det vært mere hit/miss/brann.

                  Håvard (dataha1) fikk en YEP 100A LV med dårlige loddepunkter, og når det var fikset, virker det som det er noe mere galt da den aldri helt klarer achive full headspeed, vi har ikke helt feilsøkt den ferdig, aprops håvard, jeg kan gi deg en av mine jeg vet fungerer en dag, så kan jeg låne din og dytte i lab her med scope og litt feilsøkings utstyr.

                  men 17USD for 45A, 33USD for 100A, 77USD for 120A HV.... vanskelig å gå feil da... sånn om de ikke tar fyr/instant. Hadde dårlig lodding på en 450x 6s, der tok 2stk vanlige escer fyr... mens YEP 45A faktisk pep ut feilkode, som sa det ble feil med phaser på motor og bare hadde kontakt med 2... så virker overaskende bra.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Warp 360

                    Eh, jeg tenkte mest på servoene! Escene vet jeg funker bra

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Eh, jeg tenkte mest på servoene! Escene vet jeg funker bra
                      Veldig bra i 450 6s, og han som anbefalte meg de hadde 2-300 flighter på de, til 17-20USd per stk... skal gi tilbakemelding, dataha1 kan jo få fly begge warpene og se om han merker noe forskjell. Han ... kan jo fly

                      Nå håper jeg også noen i bærum modellflyklubb leser, og lar oss teste litt inne i lommedalshallen en helg helt på slutten?

                      Litt kult at de kan roteres, er ikke noe "endestasjon" og de er veldig lydløse, og sentrer bra.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by andersand View Post

                        aprops håvard, jeg kan gi deg en av mine jeg vet fungerer en dag, så kan jeg låne din og dytte i lab her med scope og litt feilsøkings utstyr.
                        Da kan jeg vel ikke annet enn å si ja takk. Hadde vært greit å testa, før jeg kjøper ny esc
                        Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
                        XG8
                        Snart:

                        Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
                        V-bar
                        Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

                        Comment


                        • #13
                          Hei!
                          Har og bestillt turnigy 306HV servoer for å bruke i denne modellen.
                          Etter litt lesing på div forum osv kom jeg frem til at de ikke er cloner, de Turnygi ikke lager noen
                          produkter selv. Turnygi kjøper fra andre prod og setter sitt eget klistermerke på.
                          Skal derfor ikke se bort ifra at 306HV er en mks servo med Turnigy merke, rebranding eller hva de kaller det
                          virker for å være greie servoer med tanke på pris, så en 450x med de lørdag, funket fint i den, også på halen.
                          Life's short, Full throtle

                          Spectrum DX8
                          T-Rex 700N V-bar FBL
                          HK/T-Rex 600E BeastX FBL
                          T-Rex 450 PRO Tarot Zyx FBL
                          McpX

                          Comment


                          • #14
                            Dere skriver 306HV, men er den samme som TGY-306G?

                            Comment


                            • #15
                              306ene kommer i vanlig, og HV, jeg har 3 av hver, klarer ikke helt se forskjellen, ei heller når jeg prøver de men var tom for buddycodes på de vanlige, så da ble det hv!

                              Comment

                              Working...
                              X