Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpassing av vingerør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tilpassing av vingerør

    Hei.

    Sliter med og få tredd vingerøret inn i vingene på min jet. Det er 1 mm for trangt. Noen som har tips på hvordan få slipet vekk den millimetern? Vil ikke pusse mere på vingerøret så det er carbonrøret i vingene jeg må jobbe med. Tenkte og bruke rondell børste men finner ikke lang nok adapter. Må inn ca 30 cm. Håper noen har noen gode tips
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

  • #2
    Våtslipepapir, støvmaske og litt tålmodighet..?
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Joda alf,det ligger klart Men hvordan få slipt der inne i røret på best mulig måte da
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

      Comment


      • #4
        Du får kjøpe deg en slik slipesak en setter på drillen når man honer sylindre.
        Honingsverktøy - Biltema
        Honingsverktøy - Biltema

        Comment


        • #5
          Ah, leste litt kjapt der! Hehe.. bare jet på deg nå?
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #6
            Originally posted by bardp View Post
            Du får kjøpe deg en slik slipesak en setter på drillen når man honer sylindre.
            Honingsverktøy - Biltema
            Honingsverktøy - Biltema

            Se der ja,den så ikke dum ut. Takker
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment


            • #7
              Originally posted by alflovvold View Post
              Ah, leste litt kjapt der! Hehe.. bare jet på deg nå?
              Ikke bare jet,flyr skinnet av 3dhs epp når jeg får tid innimellom Vært fulltidspappa i hele høst/vinter. Nå har jenta starta i barnehagen så da blir det tid fremover for meg og fly litt også Vurderer sterkt et fly en i klubben har,composite extra 300 170-200cc. Den er perfekt for imac. Får se hva som skjer
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • #8
                Jeg bruker en rundstokk med en slisse ytterst, er kan jeg tre inn sandpapir som jeg ruller rundt til passe tykkelse er oppnådd og tar den andre enden i drillen. Funker veldig bra, omtrent som det honingsverktøyet, bare enklere...
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Dette har vært ganske vanlig i de turbinmodellene jeg har eiet opp igjennom tiden. Jeg har som oftest måtte pusset vingerørene litt for at de skal passe tight fit, vel og merke om røret er av carbon.
                  Jeg pleier også alltid før jeg pusser å lime inn en furu rundstokk med Hysol, dette forsterker vingerøret en hel del og det gjør heller ikke noe om du må pusse litt ekstra godt for at vingerøret skal passe. Den lille vektøkningen du får av furu rundstokken er ikke mye i forhold til styrken den gir.... Har forøvrig bilder det siste vingerøret jeg gjorde dette med men jeg har ikke det tilgjengelig her, kan legge ut bilde av det senere om du ønsker?

                  Jeg har også forsøkt å pusse innvendig i røret som går igjennom flykroppen, det går bra til en hvis grad men jeg synes ofte det er vanskelig å få pusset røret helt rundt hele veien igjennom. De gangene jeg har gjort dette har brukt en rundstokk som er litt mindre i diameter enn selve vingerøret (samme stokk som jeg limer inn i carbonrøret pleier å egne seg til dette), på rundstokken taper jeg på noen runder med pussepapir type grov så det akkurat går inn i røret, så drar jeg stokken ut og inn samtidig som den roterer med hjelp av en skrumaskin med sakt fart.
                  - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                  - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                  - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                  - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                  Comment


                  • #10
                    Fikk lånt meg honingsverktøy og jaggu sklei den ikke rett inn vokset og vingerøret med bilvoks..
                    Takk for tips folkens.
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment

                    Working...
                    X