Announcement

Collapse
No announcement yet.

XXLite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vurderer å bestille meg en XXLite,hva er deres erfaringe med denne modellen så langt?
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

    Comment


    • #17
      Er veldig happy med mine to. Trengte litt tid til å bli vant med den, men når det var overstått.... Superhappy
      Leif Bjørgo
      Cirrus-RCFK

      Comment


      • #18
        Hva var det som var uvant med den? Har forstått det slik at den må flys endel fortere en andre modeller.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #19
          Den er annerledes i ror responsen en de andre modellene jeg flyr, og dette med farten ja.
          Det er bare en vanesak
          Leif Bjørgo
          Cirrus-RCFK

          Comment


          • #20
            Da er det bare å begynne å telle ned.
            10 ukers levering, godt det snart er vinter.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment


            • #21
              Da er modellen endelig kommet.
              Satser på 2x JR ds285 på høyde og siderot
              Det blir ett par Airtronics servoer på balanseror.
              Skal også teste ut 1s lipo på mottakerbatteri
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment


              • #22
                Hva er det med seilfly og JR-servoer??
                Til sammenligning har en velkjent hucker på forumet sagt at JR-servoene hans
                ble slarkete som fy på alt for kort tid. Det er vel neppe en seilflygers drøm.

                Har kjøpt JR-servoer til hucke-kjerra mi serru, og blir jo litt nyskjerrig
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #23
                  På denne modellen er det viktig med høyde og sideror servoer som passer i dybden.... De eneste jeg fant som passer er dymond d47, testa en del andre men ikke no passa. Til balanserorene finnes det flere muligheter.
                  Vet ikke hva det er med JR servoer.... Bruker dem ikke selv.
                  Leif Bjørgo
                  Cirrus-RCFK

                  Comment


                  • #24
                    Bruker JR servoer fordi jeg hadde dem i skuffen.
                    JR DS 285 skal passe fint til høyde og sideror, disse er også nevnt som ett altenativ i manualen.
                    Balanserorservoene er Airtronics 94802 ( samme servo som Hyperion DS-09)
                    Jan Eric Klausen
                    Forus RC Klubb

                    Comment


                    • #25
                      Da er jo den saken biff
                      Leif Bjørgo
                      Cirrus-RCFK

                      Comment


                      • #26
                        Da er det vel bare å begynne å svelge kameler
                        DS285 passer IKKE stående i servobrettet.
                        Jan Eric Klausen
                        Forus RC Klubb

                        Comment


                        • #27
                          Robbe har en servo som er lik d-47 som passer... Fs-31 tror jeg den heter kjenner til følelsen, brukte tid på å prøve servoer før jeg krøp til korset selv
                          Leif Bjørgo
                          Cirrus-RCFK

                          Comment


                          • #28
                            Har endelig fått testet XXlite`en. Tok meg en evighet å bygge den, trangt som fy i kroppen.
                            Hadde planer om å kjøre 1s lipo oppsett i den, men dette måtte skrinlegges da det ble litt lite futt i servoene ved full brems.
                            Kjører heller direkte 2s.
                            Vekten stoppet på rundt 250gram.
                            For en "kasterakett" dette flyet er, gikk opp som ett skudd.
                            Fløy også Stobel V3 endel for sammenligning ( denne veier 275g)
                            Jeg antar at kastene var rund 5-10m høyere med XXLite, men jeg føler jeg fikk mer flytid med Stobel.
                            Fikk ikke tatt noe tider og har ikke vario i Stobel, så sammenligningsgrunnlaget er noe vagt.
                            Jan Eric Klausen
                            Forus RC Klubb

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Ja9 View Post
                              Har endelig fått testet XXlite`en. Tok meg en evighet å bygge den, trangt som fy i kroppen.
                              Hadde planer om å kjøre 1s lipo oppsett i den, men dette måtte skrinlegges da det ble litt lite futt i servoene ved full brems.
                              Kjører heller direkte 2s.
                              Vekten stoppet på rundt 250gram.
                              For en "kasterakett" dette flyet er, gikk opp som ett skudd.
                              Fløy også Stobel V3 endel for sammenligning ( denne veier 275g)
                              Jeg antar at kastene var rund 5-10m høyere med XXLite, men jeg føler jeg fikk mer flytid med Stobel.
                              Fikk ikke tatt noe tider og har ikke vario i Stobel, så sammenligningsgrunnlaget er noe vagt.
                              Spennende, har du noen bilder...

                              Comment


                              • #30
                                Bilder? Hva er det?
                                Blir alt for ivrig når jeg er ute å flyr til at jeg husker å ta bilder.
                                Det viser seg at varioen i XXL'en ikke virket.(altis v4)
                                Det viste telemetry ned til radio, men den logget ikke.
                                Det gikk vist litt fort i svingende når jeg koblet den til.
                                Bedre lykke neste gang.
                                Jan Eric Klausen
                                Forus RC Klubb

                                Comment

                                Working...
                                X