Announcement

Collapse
No announcement yet.

MA X-Cell Whiplash 90 N - monteringstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Brumm View Post

    Blir vel turbin det?
    Aha. Jeg som begynte å glede meg til å se hvor lang flytiden er med strikk.
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #47
      Originally posted by kristianwest View Post
      Aha. Jeg som begynte å glede meg til å se hvor lang flytiden er med strikk.
      Åja, du mente 90R versjonen du. Altså rubberband. Ikke så lang flytid antagelig, men visstnok svært lett
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #48
        Originally posted by arhennie View Post
        Det blir turbinversjonen i såfall ja
        Og filmen ble jo veldig fin da Kristian. Den må helt klart deles. Ikke så mye flygingen, men veldig tøft laget
        Ser ut som 90E har sneket seg innimellom også...
        Grattis med vellykket maiden, Arne! Høres ut som den går ganske rikt foreløpig.. Hvordan var den å fly?

        Kristian; Bra video
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #49
          Originally posted by Brumm View Post
          Grattis med vellykket maiden, Arne! Høres ut som den går ganske rikt foreløpig.. Hvordan var den å fly
          Ja, veldig rik også. Manualen sier 3 runder ut som utg.pkt, og at en skal 1/4 - 1/2 runde inn. Jeg er vel på 1/2 runde inn nå, og den var helt kald etter landing i normal, og litt lunk når jeg landet etter idle-up på 1850 rpm. Slet med å få start samt å få den til å gå på tomgang, men skrudde inn lavnåla noen minutter så ble det bedre.

          Men det var første tank i lufta. Har bare løftet den litt på skiddene ca én tank før det. Tror ikke det er nødvendig å tenke så mye mer på innkjøring. Kan sikkert begynne å tune nå. Det går sikkert flere tanker uansett før den er der den skal være. Dette kan jeg ikke, så får bare forsøke litt og håpe tålmodigheten min ikke stikker kjepper i hjula (jeg har null tålmodighet dessverre).

          Men den fløy rolig, stabilt og fint. Ingen tendenser som jeg kunne merke. Det er faktisk aller første gang jeg har hatt en nitro maskin i lufta med FBL.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #50
            Re: MA X-Cell Whiplash 90 N - monteringstråd

            Men denne har vel bare en nål som skal tunes, så det burde vel gjøre sakene litt lettere..Tomgangsnåla er det vel anbefalt å ikke tulle for mye med?
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #51
              Manualen sier så på OS motorer jeg har hatt, men på denne står det derimot masse om hvordan også lavnåla skal tunes.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #52
                Se her ja flyr fint denne, noe annet en den dritern jeg har av en whiplash nitro!!!
                Pass på att motoren din ikke går for kaldt nå arhennie. Da funkern ikke lenge..
                Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                Viking-Smackdown.com

                Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                Jerofuel
                Lynx Heli Innovations

                Comment


                • #53
                  Ja, jeg har tenkt den tanken jeg og. Får leane den til det blir litt varme i den antagelig.
                  Håper det løser seg med din da.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by jan-t View Post
                    Se her ja flyr fint denne, noe annet en den dritern jeg har av en whiplash nitro!!!
                    Pass på att motoren din ikke går for kaldt nå arhennie. Da funkern ikke lenge..
                    Hva skjer hvis man flyr kaldt/rikt lenge?
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #55
                      Metal forandrer form etter som det er kaldt eller varmt. Det som i værstefall skjer det at stemplet går veldig trangt i sylinder veggen. Stemplet vil bli helt utslitt. Og når motoren får temp opp mot drifs tempratur, så går kompresjonen mellom stempel og veg og forsvinner ned i bunnkassa.
                      Da yter motoren ikke mye.

                      Enkelt forklart.
                      Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                      Viking-Smackdown.com

                      Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                      PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                      Jerofuel
                      Lynx Heli Innovations

                      Comment


                      • #56
                        du har vel ikke tilfeldigvis noen bedre bilder av gov-sensor??
                        har en følelse av at det blir annerledes på min, men greit å se hva du har gjort.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #57
                          Jeg har ikke noe bedre bilde enn de du finner i post #30.
                          Men det er ikke noe hokus pokus med måten det er gjort på.
                          Jeg kjøpte en helt standard governor brakett som festes rett i motorfestet.
                          Så kjøpte jeg en Align sensor som jeg festet til denne.
                          Braketten må gjerne tilpasses litt for å treffe magneten med sensoren.

                          Vær klar over at når man bruker Align sensor på f.eks Vbar eller Spektrum (AR7100R) så må pluggen erstattes med servoplugg, og samtidig må (+) og (-) kastes om på sensoren.

                          Men som du sier er dette sikkert helt annerledes gjort på gasserne. Men jeg har aldri sett det.

                          Helikraft Mounting Bracket - 1 pair (TJ_Bracket)
                          Helikraft Governor Sensor(HE50H22)
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #58
                            goooogla jeti brytern og fant tråden din arne, hørt noe mere om jeti sps 20? jeg er lei av å ta av og på canopy, og stoler ikke på skyvebryter.

                            spec sier:

                            Idle current [µA] 160

                            Comment


                            • #59
                              Jeg hadde en elektronisk bryter liggende, men det var kuk å plassere og masse ledninger og styr. Så da ble det en god gammel mekanisk bryter. Det er slike som er tiltenkt også, så da er det ferdig tilpasset feste på et sted man kommer til uten å ta av canopy. En heavy duty bryter fra feks JR eller Futaba gjør susen. Ser ingen grunn til ikke å stole på det.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X