Announcement

Collapse
No announcement yet.

PC eller evt laptop til RealFlight 6.5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PC eller evt laptop til RealFlight 6.5

    Nissen var innom en snartur nå i ettermiddag og la igjen en ny RF 6.5, men min litt tilårskommene
    Lenovo W500 laptop med Windows 7 klarte ikke denne. Får installert men når jeg kjører kommer bare den første
    splash skjermen hvor du kan velge oppstart av simulatoren eller oppgradering og når jeg da velger kjør sim
    så skjer det ingen verdens ting, simmen starter ikke.
    Jeg har vært en tur innom dypet av C driven og funne exe fila men når jeg dobbelklikker den skjer det heller ingen ting.
    Har kjørt diagnose på skjermkort og drivere og dx driver etc, alt sier ingen feil funnet eller ok men simmen starter ikke.

    Så da er det vel bare en tur til Komplett eller Elkjøp eller MPX for å finne ny maskin , og da lurer jeg på hva dere anbefaler.
    Trenger egentlig ikke en Laptop, jeg bruker til daglig en Mac PowerBook, så kanskje en PC med ett fedt grafikkkort
    hadde vært like lurt? Har en 24" Dell skjerm og en 50" Panasonic plasma som dette hovedsakelig skal vises på.

    Hva foreslår dere som en god løsning?

    Er ikke så godt bevandret i PC verden så all hjelp er verdsatt!!
    Last edited by telecaster; 23-12-12, 21:54. Reason: typo




  • #2
    Jeg kjører RF 6.5 på en 2 år gammel HP EliteBook 8760w laptop med Windows 7 og det går helt knirkefritt.

    Comment


    • #3
      På Komplett fant jeg denne minitower gamePCŽn som passer perfekt inn i stereobenken,
      men den går på Windows 8, vil RF 6.5 funke på Win8?
      Komplett.no

      Click image for larger version

Name:	766601.jpg
Views:	1
Size:	8.0 KB
ID:	595827



      Comment


      • #4
        Funker det på Win7 funker det på Win8 også, så det skal ikke være noe problem!

        Comment


        • #5
          PC eller evt laptop til RealFlight 6.5

          Jeg kjører RF 6.5 på Win 8 og det fungerer helt fint. Det gjør iofs Phoenix også.
          --
          Thomas Kvitle Jenssen

          Comment


          • #6
            Originally posted by telecaster View Post
            På Komplett fant jeg denne minitower gamePCŽn som passer perfekt inn i stereobenken,
            men den går på Windows 8, vil RF 6.5 funke på Win8?
            Komplett.no

            [ATTACH=CONFIG]62521[/ATTACH]
            For å kjøre RF 6.5 er vel den til 13 lapper litt overkill. Kanskje? Lurer selv på å oppgradere til RF 6.5 og hører gjerne også om greie maskiner til det bruk, men det må da være noe som funker greit uten at man må ut med 13 lapper.
            Flisespikkeri er gøy!
            Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
            Dyrøy MFK
            ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
            http://rolv.info

            Comment


            • #7
              Forsåvidt enig, men denne kan så mye mer enn spill, feks sterk på videoredigering og PhotoShop.
              Det sagt så er også jeg glad for å finne noe billigere, min gamle laptop kosta 17+ så det ser ut
              til at det er smartere å gå for en stasjonær PC da jeg ikke trenger flere laptopper.



              Comment


              • #8
                PC eller evt laptop til RealFlight 6.5

                Prøvd å høyereklikke exe fila og kjøre den som administrator?
                Stian Håvak (82)
                Fly low or crash trying!

                MFN @ Facebook - Like!

                Comment


                • #9
                  ja og det funka ikke desverre.



                  Comment


                  • #10
                    hei
                    Jeg ville prøvd å reinstallere operativsystemet på gammel pc`n før jeg gikk til anskaffelse av noe nytt. Det er muligens det som skal til. Om du ikke har reinstallert på en stund kan det være verd å prøve, kan jo spare deg for noen tusenlapper da.
                    MVH
                    Eystein

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by telecaster View Post
                      Nissen var innom en snartur nå i ettermiddag og la igjen en ny RF 6.5, men min litt tilårskommene
                      Lenovo W500 laptop med Windows 7 klarte ikke denne. Får installert men når jeg kjører kommer bare den første
                      splash skjermen hvor du kan velge oppstart av simulatoren eller oppgradering og når jeg da velger kjør sim
                      så skjer det ingen verdens ting, simmen starter ikke.

                      Hva foreslår dere som en god løsning?
                      Kan det være at laptopen er 64 bit, mens simulatoren er 32 bit, eller motsatt?
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kwik View Post
                        Kan det være at laptopen er 64 bit, mens simulatoren er 32 bit, eller motsatt?
                        Jeg kjører RF 6.5 på Win 8 64-bit uten problemer.

                        Jeg gikk til innkjøp av simulatormaskin for et par måneder siden og endte på mange måter med budsjett-varianten av telecaster sin maskin.

                        Jeg kjøpte samme kabinett men gikk for H77 hovedkort og i5 prosessor, overklokking er ikke aktuelt for meg og jeg trenger heller ikke wlan. Til skjermkort valgte jeg Radeon 7750 som vel er noe av det billigste av dedikerte skjermkort. Totalprisen med diverse rusk og rask ble ca kr 7 000,-
                        Denne maskinen kjører RF 6.5 med framerate på 70-90 når Graphics er satt på Highest. Alt i alt er jeg meget fornøyd med maskinen, enkel å bygge var den også.

                        Click image for larger version

Name:	Sim-pc.jpg
Views:	1
Size:	73.8 KB
ID:	595896
                        --
                        Thomas Kvitle Jenssen

                        Comment


                        • #13
                          Dette med 32 eller 64 bit er et problem for software-snekkerne.

                          Kan det være at laptopen er 64 bit, mens simulatoren er 32 bit, eller motsatt?

                          Høyst sannsynlig er det to varianter av simulatoren. En 32 bit og en 64 bit.

                          Årsaken er at det finnes begge type PC'er ute hos folk. Windows 7 32 bit, og Windows 7 64 bit.

                          Dersom du prøver å starte opp et 32 bits program på en 64 bits maskin, tenker jeg det går i ball. Og motsatt.

                          De som lager installasjonsprogrammer bruker derfor å finne dette ut automatisk, og så innstallere rett verson, 32 eller 64 automatisk. Men det fordrer at man installerte programmet "riktig", dvs ved å kjøre installasjons-programmet.....
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

                          Comment


                          • #14
                            kan fint kjøre både 32 og 64 bit programmer på win8 i hvertfall og det er jo ett 64bit operativ system.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment

                            Working...
                            X