Announcement

Collapse
No announcement yet.

Burma Spitfires.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Burma Spitfires.

    Dette blir spennende. I følge World Warbird News starter prosjektet med å hente opp de nedgravde Spitfire den 12 Jan.

    Burmese Spitfire excavation to start on January 12 » World Warbird News


    According to AVWeb[COLOR=#2C2B2B][FONT=arial], the long-anticipated excavation of the Burmese Spitfire is to start on January 12, 2013. Archeologists are expected to spend a week studying the site before the actual digging takes place. For the first part of the operation, some 36 unearthed Spitfires are expected

    Page not found - AVweb
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    De har vel enda ingen sikre tegn på om/hvor de er ? Men finner de disse flyene intakte er det jo fantastisk, og prisen på Spitfires vil jo falle endel
    Etter det jeg forstår er det Mk14 utgaven, en av de fineste jeg synes jeg.
    Balsa

    Comment


    • #3
      Det er sent et kamera ned et borehull. Og de sier at de har funnet noe som kan være de nedgravde flyene. Tiden vil vise hva som skjer, men følger med i spenning.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Det var det regner jeg med.....
        'There are no Spitfires': The dream has ended in the hunt for buried British planes - ITV News
        Balsa

        Comment


        • #5
          Fikk meldingen på Facebook. Ser ut til at det eventyret er over.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            Ser ikke ut til eventyret er helt over om man ser på statusene til Burma Spitfires på Facebook! Men her, som med alt annet er det vel mye rykter ute og går... David Cundall fortsetter jo tydeligvis å grave for egen lommebok! Den som lever får se, og vi får håpe det vi får se blir 36 stk MK14 Spitfire!

            Comment


            • #7
              Det er jo så mye rykter om slike skatter. Da jeg bodde på Stabekk, sa eldre folk at Tyskerne hadde gravd ned komplette motorsykler i kasser, og masse utstyr i hagen der jeg bodde. Stedet hadde vært brukt Kriegsmarine Norwegen under krigen.
              Det gikk ihvertfall en underjordisk gang, fra hagen, og ned til Lysaker. Men den er lukket. på grunn av rasfare. Rart at ingen har gravd, tross hardnakkede rykter.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Jøsses, det burde jo absolutt vært undersøkt! Jeg hadde ikke klart å la være å grave om det hadde vært min hage

                Comment


                • #9
                  Det gikk også rykter om at det sto en helt intakt Messerschmitt 109 i en låve i hokksund også
                  Balsa

                  Comment


                  • #10
                    Det gikk også rykter om at det sto en helt intakt Messerschmitt 109 i en låve i hokksund også
                    ja ...rykter ?...har dere ikke sett den????
                    Rune Gjelsnes
                    Vikersund
                    92624841

                    Comment


                    • #11
                      Her er det mer.
                      Burma Spitfire Mystery Is Solved
                      Balsa

                      Comment


                      • #12
                        Må være en besettelse for godeste Cundall da, siden han fortsetter å grave, selv etter at det er bevist at de ikke eksisterer

                        Comment

                        Working...
                        X