Announcement

Collapse
No announcement yet.

arhennie bygger skala 600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ultrakjipt. Dårlig pakka antar jeg, men sannsynlighet for ny vare?
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #47
      arhennie bygger skala 600

      Satan... Det var kjipt da... hvordan er det mulig? Dårlig lakk eller transport skade?

      Comment


      • #48
        Tja, kunne vært bedre pakka ja. Esken var stor og solid og hadde ingen tegn til ytre skader. Inventaret ligger i en skumform, men det var lite beskyttelse på over og undersiden. Kun en tynt skum i bunn der skaden var. Men tror ikke dette er fra transporten egentlig. Ser ut som produksjonsfeil. Det er tykke flak som har falt av, helt ned på glassfiberen.

        Har sendt klage med bilder til FH så får jeg se hva de sier. De er alltid svært raske å svare på henvendelser, men jeg har aldri behøvd å reklamere der før så jeg vet ikke åssen de er på det.

        Click image for larger version

Name:	IMG_7986.JPG
Views:	2
Size:	206.2 KB
ID:	596400
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #49
          arhennie bygger skala 600

          Er det denne du har bestilt?

          RC Aerodyne - Large Scale Helicopters and Airplanes Parts for Sale

          Comment


          • #50
            Re: arhennie bygger skala 600

            Hmm.. lakken skal kunne sprekke, men ikke flasse sånn som det der?? Den sitter jo nesten ikke ser det ut til. Skal du beholde den fargen der eller skal du lakke den? Om du skal lakke er det ikke noe stress, da ville jeg pussa ned , grunna og lakka en gang til. Det ville jeg strengt tatt gjort uansett..

            Comment


            • #51
              Kjedelig
              Håper det ordner seg
              Lykke til videre i prosjektet
              OAF
              Caliber 30FT MiniTitan
              Div Fly
              Radio Hitec Aurora 9
              www.ringerikemfk.com
              http://modelsport.no/

              Comment


              • #52
                Får se hva de sier hos FH før jeg finner på noe mer planer. Jeg ser på det som en helvetes jobb å pusse ned det greiene der. Det kommer nok ikke til å skje. Da blir den container mat.

                Neida, i containeren går den ikke. Men det blir å såfall å teste den som den er. Jeg gidder uansett ikke gjøre en dritt med skaden før heli er operativt og flyr.
                Last edited by arhennie; 07-01-13, 22:31.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #53
                  Forresten, hva slags lim er å anbefale på dette? Både til vinduer og detaljer forøvrig.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #54
                    Trist med lakken Ikke gi opp... det er helt normalt med noeen "setbacks" når en bygger skala.
                    Jeg bruker dette til å lime vinduer med : Pacer Formula 560 Canopy Glue - elefun.no - Radiostyrt hobby

                    Comment


                    • #55
                      Hei,

                      Veldig synd at du får modellen slik. Du skal egentlig få tilsendt en ny.
                      Skal ikke godta slikt når man har betalt full pris på en vare. Ser ikke ut som noen transport skade.
                      Håper du får et positivt svar fra leverandør.
                      Skulle du ikke det så er det å gå på med pussing osv osv.
                      Canopy glue er en mulighet som Trondch ref til. Epoxy 30 min og noe CA her og der for detaljer f.eks.
                      Har du god erfaring med andre limtyper så bruk det.
                      Husk iallefall å pusse litt grovt der man skal sette inn treverk osv.
                      Etterpå tørke av. Jeg bruker rødsprit og har god erfaring med det. Viktig å få god heft slik at ting ikke slipper.

                      Lykke til !
                      Mvh
                      Totto Dahle
                      www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                      Medlem Agder Modellflyklubb

                      Comment


                      • #56
                        Re: arhennie bygger skala 600

                        Originally posted by arhennie View Post
                        Får se hva de sier hos FH før jeg finner på noe mer planer. Jeg ser på det som en helvetes jobb å pusse ned det greiene der. Det kommer nok ikke til å skje. Da blir den container mat.

                        Neida, i containeren går den ikke. Men det blir å såfall å teste den som den er. Jeg gidder uansett ikke gjøre en dritt med skaden før heli er operativt og flyr.
                        Klart om du ikke har plass å holde på og må gjøre det på hobbyrommet er det litt stress. Men å pusse ned noe sånt tar ikke sååå lang tid. Men selvsagt litt unødvendig arbeid om du skal ha den fargen der Håper FH ordner opp. De er knallflinke på å svare og fikse ting så håper de ordner dette på et vis. Får du et nytt kjøper jeg gjerne kroppen din Skalakroppen altså!!

                        Comment


                        • #57
                          Ja, da begynner varene å ankomme her. Problemet med kroppen er ennå ikke løst. Jeg fikk et latterlig tilbud først som jeg absolutt kunne si nei til. Men jeg har fått mail fra de senest i dag om at de jobber med å en ny kropp til meg fra produsenten. I såfall veldig bra service. Det står riktignok i kjøpsbetingelsene deres at de erstatter alle defekte varer, men at det er en betingelse at defekt vare returneres uansett fraktkost. Jeg har foreløpig ikke undersøkt hva det koster å få sendt denne svære kassa ned til Kina, men slipper jeg det så er jeg veldig glad.

                          En ting som er dukket opp er hodet. Det ser veldig flott ut må jeg si. Det som jeg er litt spent på er åssen det blir å fly med, og hvordan det tåler lave turtall. For det finnes ikke demping på dette. Men jeg regner med det gjelder alle multiblad hoder så det går vel bra vil jeg tro.

                          Click image for larger version

Name:	IMG_7997.JPG
Views:	1
Size:	157.3 KB
ID:	596696

                          Click image for larger version

Name:	IMG_7994.jpg
Views:	1
Size:	61.0 KB
ID:	596695


                          Bladene er også kommet. De er tunge som spett. Finish'en "ser" ikke bra ut på nært hold, men den er nok det. Det er at de ikke er glasert eller lakkert på noen måte. Ser ut som en slags plast støpning. Jeg vet ikke helt hva for materiale de er. Jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente heller. Jeg prøvde å ta et bilde av blad profilen også. Jeg fikk det ikke skarpt men man ser tydelig profilen. Blir mildt sagt spennende åssen dette er i lufta.

                          Click image for larger version

Name:	IMG_8005.JPG
Views:	1
Size:	206.2 KB
ID:	596698

                          Click image for larger version

Name:	IMG_8009.JPG
Views:	1
Size:	73.1 KB
ID:	596697


                          Donor heliet fikk jeg tak i forrige helg. Det var belte på halen på denne, men jeg har nå fått tak i et konverteringskit til torque tube. Så da er det bare å starte med å få denne klar til testing. Men Vbar enheten jeg hadde liggende til dette prosjektet fikk jeg plutselig behov for i et annet heli. Så nå vurderer jeg å bruke en JR TAGS01 på denne her. Men for ikke å risikere 4-blad hodet med en gang så venter jeg på et FBL hode som jeg skal benytte for å se om jeg får TAGS01 til å funke på denne. Men det er ingen hast. Det er for kaldt til å teste om dagen uansett.

                          Click image for larger version

Name:	IMG_8004.JPG
Views:	1
Size:	148.4 KB
ID:	596699
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #58
                            Hk 600gt

                            Det egentlig tiltenkte donor heliet kom i posten i går. Før jeg fikk tilbud om å bytte til meg syver sin T-rex så hadde jeg allerde bestilt denne. (Hadde jo ikke behøvd det, men det ligger nok ferdig kodet i ryggmargen at når jeg får tilbud om å bytte planke i heli så gjør jeg det, uansett ).

                            Esken ser jo ikke like snasen ut som så mye annet. Så der ligger mye av besparelsen som utgjør prisforskjellen tenker jeg. Og nede i esken finner vi alle delene tullet inn i plast istedet for pakket ned i bittesmå esker. Der har vi antakelig resten av besparelsen. For har du prøvd å pakke ut en T-rex noen gang. Bare for å se på for så å pakke den ned igjen. Det er jo ikke mulig det, så klart det koster Align å pakke de T-rex'ene sine. Og det slapp jeg å betale for her, og voila, en billig "T-rex"

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8010.JPG
Views:	1
Size:	151.7 KB
ID:	596701

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8012.JPG
Views:	1
Size:	208.0 KB
ID:	596700



                            HK600GT kommer med ekte klistrelapper fremfor paintbrush canopy. Samme løsning som f.eks Henseleit TDR og MiniCopter Diabolo, så her er HK i særdeles godt selskap Så her går nok noe av besparelsen tilbake. Det er klart at dette koster å få til.

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8013.JPG
Views:	1
Size:	141.2 KB
ID:	596702

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8011.JPG
Views:	1
Size:	231.5 KB
ID:	596703



                            Ellers kommer modellen nesten ferdig satt sammen og det ser jo helt greit ut dette. Har ikke studert så nøye, men legger merke til linkene som jeg aldri hadde kommet til å fløyet med. Det er nok en del annet jeg ville byttet først som sist også, men til mitt skala prosjekt her så er det ikke stort mer enn ramma som skulle vært med videre. Men-men, denne havner innerst i en krok inntil videre, så får jeg se om jeg finner på ytterligere skala prosjekt senere, eller om jeg bygger opp heliet en gang i ren kjedsomhet for å se hva HK 600GT egentlig er for noe...

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8014.JPG
Views:	1
Size:	251.4 KB
ID:	596705

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8015.JPG
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	596706

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8016.JPG
Views:	1
Size:	186.7 KB
ID:	596707

                            Click image for larger version

Name:	IMG_8017.JPG
Views:	1
Size:	210.3 KB
ID:	596704
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #59
                              Tror jammen jeg bestiller en sånn jeg og, må jo være ganske bra hvis det er pappeskene og klistremerkene som har tatt det meste av priskuttet.

                              Er skruene locktita fra fabrikken også?
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment


                              • #60
                                He-he, får tro de som leser her la merke til at ironiflagget var dratt helt til topps når jeg beskrev HK600'en her
                                Må slutte poste mens jeg drekker vin kanskje...
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X