Announcement

Collapse
No announcement yet.

SM-Modellbau UniSens-E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SM-Modellbau UniSens-E

    Noen som har erfaring med disse?
    SM-Modellbau online Shop - UniSens-E mit 4 mm Goldstecker 3102

    Har bestilt en slik som jeg har tenkt å teste i quadrocopteret mitt ( når det kommer )
    Her får man både avlesning på både støm,spenning,forbruk og muligheter omdr.hastighets måling.
    Den har i tillegg innebygget variometer.
    Skulle jeg hatt alle disse målingene samtidig med Jeti sine sensorer, måtte jeg nok installert 3 forskjellige sensorer.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    Ja - jeg bruker SM sitt utstyr og det er noe av det bedre jeg har prøvd.
    Sensoren du nevner lar seg interface direkte inn i mottakeren til Graupner (HoTT), Jeti og Multiplex (M-link)
    Og som du sier her får du det du trenger pluss litt til i ett og samme modul.
    Det er også verd å merke seg at de er en av de få om ikke den eneste som har en kompakt liten 400A HW sensor!

    Ikke noe HK pris men igjen - skal man ha noe kvalitet som funker så må man betale litt for det.

    Edit:
    Jeg vet at [olavjoergensen] har flydd mye med SM utstyr og har verdifull erfaring
    Last edited by Quadrocopter; 05-01-13, 20:29.

    Comment


    • #3
      Prisen er nesten ikke ett argument engang.
      Her vil jo en sensor erstatte 3 om jeg skulle hatt samme mulighet med Jeti sensorer.
      I tillegg måtte jeg vel hatt en slik telemetri expander for å kunne koble mer enn 1 sensor til mottageren.
      Altså vil 1 unisens sensor kunne ertsatte 3 jeti sensorer og 1 expander.
      Så alt i alt så vil jo Unisens-E være ett rimeligere alternativ.
      Last edited by Ja9; 05-01-13, 17:23. Reason: Skriveleif
      Jan Eric Klausen
      Forus RC Klubb

      Comment


      • #4
        Har endelig fått Unisens sensoren min, tok nesten 14dager med posten fra Tyskland til Norge.
        Koblet den opp på Carboncore x500 quadracopteret mitt.
        Den dukket umiddelbart opp som tilgjengelig sensor i min Jeti Dc 16.
        Her får man tilgang til hele 12 variabler som kan leses av og logges.

        Click image for larger version

Name:	Screen000.jpg
Views:	1
Size:	30.3 KB
ID:	597235Click image for larger version

Name:	Screen002.jpg
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	597236

        For oss som har Jeti, så kan også alle data som logges fra Unisens også leses av i Jeti FlightMonitor.

        Click image for larger version

Name:	Unisens-flightmonitor.jpg
Views:	1
Size:	68.5 KB
ID:	597237

        Jeg har kun fått testet litt på benken uten propeller på quad`en, slik at data som vises i flightmonitor ikke er særlig spennende.
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          Hva slags kontakt har dere som har kjøpt denne bestilt? Er den LMT 6mm kompatibel med Hobbyking 6mm kontakter?
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #6
            Originally posted by jijohans View Post
            Hva slags kontakt har dere som har kjøpt denne bestilt? Er den LMT 6mm kompatibel med Hobbyking 6mm kontakter?
            Plugger er alltid et problem og jeg synes særlig 6mm kan variere mye

            Hadde valgt kabel utgaven (uten plugg) og loddet på de pluggene fra den fabrikanten du normalt bruker!

            Comment


            • #7
              Old thread revival her.
              Folk fortsatt fornøyd med disse? Har kjøpt et par Unisens 140A som skal brukes mor JR DMSS.
              Imponerende mye data fra disse (:

              Comment


              • #8
                Et godt råd er å sjekke om det finnes oppdateringer til Firmware.

                Ellers, gode produkter derfra

                //K.

                Comment


                • #9
                  Takk for tips. Virker veldig gjennomført, bortsett fra at de sliter litt med Engelsken, Ser ikke ut til at de har oversatt programvaren. Må rote fram skoletysken lang bak i husken (:

                  Comment

                  Working...
                  X