Announcement

Collapse
No announcement yet.

Propeller til Turnigy G46 670KV?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Quadrocopter vet du om slike ledninger finnes? Eller kjøper man bare female med ledning og lager female - female selv?

    Comment


    • #17
      Originally posted by timmy9le View Post
      Quadrocopter vet du om slike ledninger finnes? Eller kjøper man bare female med ledning og lager female - female selv?
      Disse finnes ferdig hos flere forhandlere - men har du utstyr så kan du lage dem selv også.

      Comment


      • #18
        Servo Extension Cable 5cm Female-Female

        Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

        Eller så kan du ta to vanlige servo forlengingskabler, klipp av pluggene du ikke bruker for så og lodde dem sammen igjen


        EDIT
        Amass Overgang JR male til JR male - 10cm
        Last edited by Quadrocopter; 13-01-13, 21:19.

        Comment


        • #19
          Da var nye motorer, esc og div sendt fra HK. Nå er det bare den evige ventingen. Har noen gode tips for å lodde ledningene til strømmen? Når jeg gjorde dette sist ble det enorm temperatur og isolasjonen fikk det ganske tøft.

          Comment


          • #20
            Bruk den største loddebolten du har (effekt-messig) med en meisel-spiss slik at du får varmet opp det du skal lodde sammen på kort tid. Gjør også en fortinning av alle kablene som skal loddes sammen, det gjør det mye lettere å få gode loddinger med god kontakt og sammensmelting av tinnet.
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment


            • #21
              Et lite tips:
              Av-isoler kablene og stikk kordelene inn i hverandre før du legger på loddetinn.

              Click image for larger version

Name:	1-IMGP3279.JPG
Views:	1
Size:	250.1 KB
ID:	596857
              Click image for larger version

Name:	2-IMGP3280.JPG
Views:	1
Size:	252.0 KB
ID:	596858
              Click image for larger version

Name:	3-IMGP3281.JPG
Views:	1
Size:	245.8 KB
ID:	596859

              Hvis du fortinner hver av endene først krever det relativt stor varme for å få loddetinnet på kabelen til å smelte.
              Bruk også som nevnt over en spiss på bolten som er i stand til å levere nok varme i.h.t. hva du skal lodde.

              Comment


              • #22
                Bruker dere loddetinn med fluss når dere gjør det på den måten?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by timmy9le View Post
                  Bruker dere loddetinn med fluss når dere gjør det på den måten?
                  Ja - bruker 60/40 loddetinn med flux til alt jeg lodder
                  Last edited by Quadrocopter; 21-01-13, 20:56.

                  Comment


                  • #24
                    skal låne meg en skikkelig loddebolt på jobb og prøve 60/40. har brukt gass og fett til nå med varierende resultat på en del loddinger.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by timmy9le View Post
                      skal låne meg en skikkelig loddebolt på jobb og prøve 60/40. har brukt gass og fett til nå med varierende resultat på en del loddinger.
                      Verktøyet er halve jobben

                      Comment


                      • #26
                        Hvilket kvadrat bruker dere til strømmen? Motorene trekker maks 23A. Loddet med 6mm² sist, men det er jo en plage å holde på med.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Propeller til Turnigy G46 670KV?

                          Originally posted by timmy9le View Post
                          Hvilket kvadrat bruker dere til strømmen? Motorene trekker maks 23A. Loddet med 6mm² sist, men det er jo en plage å holde på med.

                          6mm? I huset ditt hjemme kan du bruke 16A og 2,5mm2.

                          Jeg bruker 18awg som tilsvarer ca 1mm2 mener jeg.

                          Ledninger i vår hobby går oftest i AWG. Jo lavere awg jo tykkere ledning.

                          Servokabel er ofte 22awg mens batterikabler på 3s batteri ofte er 12awg eller noe slikt....


                          22a er jo strengt talt ikke mye så det er ikke store tverrsnittet du faktisk trenger.



                          Edit; jeg bruker kun silikonkabel. Ikke vanlig lampettledning for det er grusomt tungvindt å holde på med..

                          Comment


                          • #28
                            Ser jeg skrev litt kronglete. Motorene trekker 4x23A, så teoretisk kan kabelen ut fra batteriet få 92A? Jeg har grei peiling på strøm ellers, men dette rc-greiene er ukjent terreng

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by timmy9le View Post
                              Ser jeg skrev litt kronglete. Motorene trekker 4x23A, så teoretisk kan kabelen ut fra batteriet få 92A? Jeg har grei peiling på strøm ellers, men dette rc-greiene er ukjent terreng

                              Åja, på batteriet ditt... Da misforsto jeg. Fin tommelfingerregel er å bruke samme tykkelse som batteriet ditt.. 12 AWG burde holde plenty. Du får aldri makstrekk på alle motorene samtidig uansett..

                              Comment


                              • #30
                                Re: Propeller til Turnigy G46 670KV?

                                Originally posted by Trulsen View Post
                                6mm? I huset ditt hjemme kan du bruke 16A og 2,5mm2.
                                Her er det da også snakk om 230 volt...

                                Det vil si du kan belaste omtrent 3,5 kilowatt.

                                Kjører du på 4celler lipo og skal dra 3,5 kilowatt, må du opp i nærmere 200 ampere Det går dårlig med 2,5mm2...
                                Geir Dyrdal
                                Scale Warbirds of Norway

                                Comment

                                Working...
                                X