Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er phoenix simulator realistisk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er phoenix simulator realistisk?

    Hallo.
    Jeg kjøpte phoenix rc simulator i dag, og jeg lurer på hvor realistisk den simulatoren er.
    jeg har bare flydd ett fly ute og det er firebird stratos. Det er fly som er veldig enkelt å fly.
    Jeg merker det at det er litt vanskeligere å fly de flyene på simulatoren. Er det sånn det føles ut med et ekte fly også?

  • #2
    Er phoenix simulator realistisk?

    Hei. Gratulerer med ny simulator.
    Jeg vil si at en simulator er en simulator. Og aldri vil være real life. Men når det er sagt synes jeg Phoenix er ganske realistisk. Nå snakker jeg kun om den for det er bare den jeg har brukt.
    Jeg flyr mest helikopter og merker at jeg bør justere litt på simulation speed under "view" i menyen øverst. F.eks at jeg må ned på 80 +\- i simulation speed på store Heli for at det skal virke mest mulig likt som i real life. Fly er noe annet. Test litt og se hva du synes

    Comment


    • #3
      Originally posted by RobinEriksen View Post
      .
      .
      Er det sånn det føles ut med et ekte fly også?
      Har bar prøvd Realflight(Demo) og FMS, de er enklere å fly
      i motsetning til real life etter min mening. Hvor realistisk
      det er å fly er avhengig av hvordan flyet er "modellert" inn
      simulatoren. D.v.s. hvor nøyaktig er dataene lagt inn
      i forhold til det virkelige flyet. I tillegg har man faktorer som
      propell (uorginal kanskje ...) batteri / fuel /slitasje motor ...

      Comment


      • #4
        Phoenix er relativt virkelighetsnært med innstillingen "ground in view" med de mindre flyene. Jeg bruker den endel til å trene F3P-AP (innendørs presisjonsakrobatikk), som er et meget krevende program, og det gir framskritt. Man må modde de fleste modellene, særlig mht vekt (F3P-modellene er for tunge i sim), og tyngdepunkt. Sistnevnte er helt kritisk for å fly F3A-modellene (utendørs presisjonsakrobatikk), der må tyngdepunktet urealistisk langt bak for at de skal oppføre seg realistisk. Som du skjønner må man ha endel erfaring med "the real thing" før man kan vurdere om en modell er realistisk. Når det gjelder den psykiske faktoren, så er det selvsagt ikke realistisk å sitte foran en skjerm og fly tradisjonell RC. Vindforholdene i Phoenix er heller ikke så realistiske. I motsetning til mange, vil jeg si at det er lettere å fly i virkeligheten enn i sim, fordi man har bedre utsyn og dybdeforståelse. I begynnelsen, da jeg lærte meg å fly, var det lettere å fly i sim. Kanskje ikke så rart?
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Jeg har både Phoenix og Realflight, begge er gode men syns at Realflight er enklere i bruk. Har hatt svært god hjelp av sim. Var ikke stø på labben da jeg tok opp igjen hobbyen som i grunnen ble mest liming og reperasjon i ungdommen! Så jeg sier takk til sim og takk til billige fly i epo
          -63.
          Graupner MC
          JR
          Multiplex
          Turnigy.
          Fly, alt for mange.

          Comment


          • #6
            Originally posted by per.oines View Post
            .
            .
            ikke stø på labben da jeg tok opp igjen hobbyen som i grunnen ble mest liming og reperasjon i ungdommen! Så jeg sier takk til sim og takk til billige fly i epo
            Samme her men RC sim ble for kjedelig når man var vant til å fly IL2 og andre kampfly simulatorer.
            Så da ble det å kjøpe noe uknuselig (E-sky Nemo). Gjorde vel omtrent alle tenkelige og utenkelige
            feil som kan gjøres. Fortsatte med slowfly, flyr må stort sett greit propellfly men EDF er litt
            nervepirrende ennå

            Comment


            • #7
              Selv har jeg ClearView som jeg ikke er veldig fornøyd med, men den virker med min USB "rc transmitter" kjøpt på Clas Ohlson for et par år siden. Klarer ikke se om Phoenix elle Realflight gjør det.

              Ellers skal det vist gå å koble min Spektrum DX6i til PC'n via lydkortet, men det har jeg ikke fått til.

              Hva bruker dere?
              Last edited by paaland; 28-01-13, 10:16. Reason: trykkleif

              Comment


              • #8
                Originally posted by paaland View Post
                Selv har jeg ClearView som jeg ikke er veldig fornøyd med, men den virker med min USB "rc transmitter" kjøpt på Clas Ohlson for et par år siden. Klarer ikke se om Phoenix elle Realflight gjør det.

                Ellers skal det vist gå å koble min Spektrum DX6i til PC'n via lydkortet, men det har jeg ikke fått til.

                Hva bruker dere?

                For å bruke Phoenix eller Realflight må du ha deres USB dingledongle! Realflight har en egen USB radio mens Phoenix har en USB sak som du kobler til PCen.

                Det går ikke ann å bruke USB transmitter på hverken phoenix eller realflight på "lovlig" vis for å si det slik...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by paaland View Post
                  Selv har jeg ClearView som jeg ikke er veldig fornøyd med, men den virker med min USB "rc transmitter" kjøpt på Clas Ohlson for et par år siden. Klarer ikke se om Phoenix elle Realflight gjør det.

                  Ellers skal det vist gå å koble min Spektrum DX6i til PC'n via lydkortet, men det har jeg ikke fått til.

                  Hva bruker dere?
                  For å få senderen din til å bruke lydkort så må du "fikle" en del ... se link
                  SmartPropoPlus Home Page
                  Jeg har ikke prøvd med Spektrum

                  Jeg har fått det til med gamle WFLY FTA04/06 sendere og E-sky et eller annet.
                  (Husk å ta ut 35Mhz krystall unødvendig å sende ut mere radio støy enn nødvendig)

                  Comment


                  • #10
                    De simulatorene jeg har brukt syntes jeg har vært forholdsvis virklighetsnære etter noe tweaking.
                    Det som blir vrient er å få flyet til å fly mest mulig virkelighetsnært når man ikke har så mye real-life flyging å støtte seg til.
                    Kanskje få en som har flydd endel til å justere inn et fly eller to for deg.
                    Har brukt Phoenix i 3 år nå, syntes den funker knall til å trene inn nye øvelser.

                    Denne funker:
                    http://www.sdshobby.net/phoenix-12-i...l#.UQbJZmeSHGA

                    Jeg har kjøpt den orginale utgaven av phoenix, og angrer ikke på det.
                    Last edited by BjornA; 28-01-13, 19:57.
                    Plane is temporary, glory is forever

                    Comment


                    • #11
                      Endte med å bestille Phoenix 4 med adapter til Spektrum fra elefun. Da får jeg ligge i hardtrening resten av vinteren slik at jeg kan ut å fly til sommeren forhåpentligvis uten å ødelegge modellen på første tur.

                      Comment


                      • #12
                        Er phoenix simulator realistisk?

                        Originally posted by paaland View Post
                        Da får jeg ligge i hardtrening resten av vinteren slik at jeg kan ut å fly til sommeren forhåpentligvis uten å ødelegge modellen på første tur.
                        God ide.
                        Og lykke til når du kommer til første fight.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har enda ikke prøvd flyet mitt ute, bare på SIM. Merker at jeg blir bedre på SIM,men det kan jo hende at jeg blir stresset første flytur. Vi får se, det blir uansett spennende

                          Comment


                          • #14
                            Da har jeg fått koblet min Spektrum DX6i til Phoenix 4 via den medfølgende USB dingsen. Har fått kalibrert og flydd litt, men av alle "featurene"/digitale bryterne er det bare Flap/Gyro som virker i Phoenix. Jeg har ikke fysiske modeller som bruker noen av disse så jeg har aldri testet dem før (. Er dette vanlig, eller er det noe galt med DX6i-en min?

                            Comment

                            Working...
                            X