Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJI Phantom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DJI Phantom

    Oh lykke, postmannen kom med pakke fra elefungutta:

    Click image for larger version

Name:	bilde(2).jpg
Views:	1
Size:	50.6 KB
ID:	633478
    Click image for larger version

Name:	bilde(1).jpg
Views:	1
Size:	81.6 KB
ID:	633479




  • #2
    Grattis!

    Da er det bare å gyve løs med filmer og alskens
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Jeg fikk også min i dag
      Maiden flight:

      Comment


      • #4
        Flere bilder av saken din?
        Ser det er et kamerahull i rammen? - Kan man åpne opp rammen lett om man vil legge inn div utstyr osv?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Snappy View Post
          Jeg fikk også min i dag
          Fine bilder!!

          ps: oppgraderte du softwaren via nettet, eller tok du bare av som den var levert?
          Last edited by telecaster; 12-01-13, 22:57.



          Comment


          • #6
            Originally posted by Merko View Post
            Flere bilder av saken din?
            Ser det er et kamerahull i rammen? - Kan man åpne opp rammen lett om man vil legge inn div utstyr osv?
            den kommer med ferdig beslag/ramme for GoPro Hero2, ikke noe særlig rom for andre ting inni, bortsett fra batteriet



            Comment


            • #7
              Originally posted by telecaster View Post
              Fine bilder!!

              ps: oppgraderte du softwaren via nettet, eller tok du bare av som den var levert?
              Rett ut av boksen. Jeg har Mac så det er litt klønete å få tilgang til software oppgraderinger
              har forresten sett at Phantom kommer med en FPV versjon snart!

              Comment


              • #8
                Jeg bruker MAC jeg også men har brutt sammen og kjøpt en PC til RChobbygreier.
                Kjører RealFlight sim på den og bruker den til å programmere ESCer og slikt no
                til helikoptrene, og nå også til å oppgradere software til NAZA´n i Phantom.

                Hvilket kamera brukte du, syntes det ble bedre bilder enn "normalen"



                Comment


                • #9
                  Originally posted by telecaster View Post
                  Jeg bruker MAC jeg også men har brutt sammen og kjøpt en PC til RChobbygreier.
                  Kjører RealFlight sim på den og bruker den til å programmere ESCer og slikt no
                  til helikoptrene, og nå også til å oppgradere software til NAZA´n i Phantom.

                  Hvilket kamera brukte du, syntes det ble bedre bilder enn "normalen"
                  Jeg tar gjerne i mot tips mht PC. Det er vel mulig å kjøpe en liten og billig laptop bare for til denne type formål. Det er vel i hovedsak en mellomstasjon for å laste ned ting fra nettet, og så laste det inn på Phantomen.
                  Jeg har brukt en GoPro3 Black edition, filmet i full HD i 50fps og deretter "conformed" (usikker på hva det heter på norsk) til 25fps i et program som heter CinemaTools (som igjen er en del av FinalCutPro). Dermed får man "slowmotion" og vibrasjonene synes ikke fullt så godt.

                  Forøvrig virker det som om Phantomen tåler en trøkk:
                  Last edited by Snappy; 13-01-13, 12:36.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Snappy View Post
                    .... Jeg har Mac så det er litt klønete å få tilgang til software oppgraderinger
                    ...
                    Originally posted by telecaster View Post
                    Jeg bruker MAC jeg også men har brutt sammen og kjøpt en PC til RChobbygreier.
                    Kjører RealFlight sim på den og bruker den til å programmere ESCer og slikt no
                    til helikoptrene, og nå også til å oppgradere software til NAZA´n i Phantom.

                    ...
                    Dere er klar over at dere kan installere Windows på en Mac, så oppgradere evt firmware slik? Kan være en billigere løsning enn og kjøpe en helt ny Windows maskin..
                    Da kan dere jo også velge under oppstart om dere skal inn i OSx eller Windows..
                    Man kan jo også prøve Windows Vista og Windows 7 (Aner ikke med Windows 8?) gratis i opptill 120 dager (lovlig)..

                    --

                    Hehe, bra at Phantom tåler en trøkk DJI er vel kjent for solide rammer (Iallefall på F450 og F550 serien), så de har nok gjort en god innsatts på Phantom også. Er vel helst propellene som tar kvelden om du er uheldig.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Snappy View Post
                      filmet i full HD i 50fps og deretter "conformed" (usikker på hva det heter på norsk) til 25fps i et program som heter CinemaTools (som igjen er en del av FinalCutPro). Dermed får man "slowmotion" og vibrasjonene synes ikke fullt så godt.

                      Forøvrig virker det som om Phantomen tåler en trøkk:
                      Nice landing. du vet du kan sett opp full hd til 60 fps også.. er forskjel om du bruker pal eller den andre.
                      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                      carl goldberg ultimate
                      DJI S900
                      piper pawnie el kjærre


                      Futaba 14SG
                      diverse epp tjafs
                      Per-Egil Furuseth

                      Comment


                      • #12
                        Det andre som heter NTSC
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          DJI Phantom

                          Originally posted by xilian View Post
                          Det andre som heter NTSC
                          NTSC: "Never Tested Since Christ». Dropp NTSC. Amerikansk (dårleg) standard som berre skapar problem...
                          Runar Sandnes
                          Medlem i Gloppen modellflyklubb

                          ------
                          Constantly fighting gravity

                          Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by RunarS View Post
                            NTSC: "Never Tested Since Christ». Dropp NTSC. Amerikansk (dårleg) standard som berre skapar problem...
                            eller som vi lærte i gamledager på radio/TV linja - Never Totally Same Color

                            Comment


                            • #15
                              DJI Phantom

                              Var mye jello i bildet ditt
                              Hadde vært greit om de hadde laget den slik at du slapp de vibrasjons greiene i gopro feste.
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X