Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste Radio for helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste Radio for helikopter

    Hva er beste / mest populære radio til heli?

    Hvorfor er akkurat det DIN favoritt?
    Jørn L. S.
    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

  • #2
    Radiodiskusjon er moro!


    Jeg flyr med Spektrum DX18. Startet med JR XG7, hvilket er en veldig fin radio, men DMSS-systemet lar seg jo ikke kombinere med fbl-enheter uten ekstern mottaker. Da er det enten Futaba eller Spektrum som gjelder.

    Jeg byttet til Spektrum DX8 fordi mange i klubben bruker/brukte det og fordi jeg syns det var fint å ha radio som kunne bindes til Horizon sine bnf-modeller.

    Så byttet jeg til DX18 fordi jeg hadde lyst. Bedre å holde i, mer solid antenne. Og så vidt jeg vet uten de feilene enkelte DX8-radioer var plaget med.

    Egentlig er jeg fortsatt svak for XG-radioene til JR. Særlig XG8 passer hendene mine godt. Men er lite lysten på å bytte alle mottakere/fbl-enheter nå, så jeg blir nok på Spektrum i overskuelig framtid.
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #3
      Jeg flyr på futaba 14SG. Hvorfor? Vell.. Jeg kan egentlig ikke svare. Men mest fordi det har rykte på seg for å være svært driftssikkert. Men, jeg angrer egentlig på at jeg ikke kjøpte Spektrum DX18 nå når jeg oppgraderte. Med spektrum får du myyye for pengene etter min mening. Telemetri, billige mottakere, bind'n'fly produkter og masse annet gøy. Enkle å programmere er de også!


      Men som sagt så er det futaba jeg flyr og har vært veldig fornøyd med det. Litt knotete å programmere sammenlignet med feks DX18 etter min mening men med 14SG får du også mye radio for pengene for å være Futaba. Sikkert ikke helt svar på spørsmålet ditt, men det er nå iallefall min ærlige mening!

      Comment


      • #4
        to ting som er meget viktige, at radioen sitter bra i henda dine, at ergonomien passer for deg, og gjerne en stor fordel om andre i ditt nærmiljø bruker tilsvarende radio. Om du går for JR, Spektrum eller Futaba tror jeg er mindre viktig enn at du får hjelp til å sette opp modelen og at du har en radio som passer til deg.

        Comment


        • #5
          Jeg kommer til å kjøpe den radioen jeg liker best selvsagt

          Men noen flere har vel sterke meninger om hvorfor akkurat DEN radioen er utrolig bra?? Eller er radio mer et nødvendig onde enn noe man virkelig brenner for? Er det ingen som kikker bort på radioen med et hengivent blikk og sukker fornøyd?
          Jørn L. S.
          T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
          Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

          Comment


          • #6
            Originally posted by js77 View Post
            Jeg kommer til å kjøpe den radioen jeg liker best selvsagt

            Men noen flere har vel sterke meninger om hvorfor akkurat DEN radioen er utrolig bra?? Eller er radio mer et nødvendig onde enn noe man virkelig brenner for? Er det ingen som kikker bort på radioen med et hengivent blikk og sukker fornøyd?
            Radio er diskutert opp og ned og fram og tilbake; det er nok mer i nærheten av religion enn nødvendig onde Mens du venter på svar i denne tråden kan du søke litt rundt i forumet her - det er mye å lese!
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #7
              Den enkleste svaret på spørsmålet ditt er at min radio er utrolig bra for meg, fordi jeg liker den.



              Comment


              • #8
                Er et spørsmål om hva du vil betale for den
                Hvilke krav du stiller til den (kanaler, 7 - 9 eller 16)
                Men alt dette er tatt opp tidligere
                Men til sjuende og sist, smak og behag
                OAF
                Caliber 30FT MiniTitan
                Div Fly
                Radio Hitec Aurora 9
                www.ringerikemfk.com
                http://modelsport.no/

                Comment


                • #9
                  Ja jeg ser at det er skrevet mye om dette før, har lest en god del nå.

                  Jeg har to favoritter, JR XG8 og Spektrum DX8, midt på treet i pris og burde holde en god stund for meg. Får spekulere noen dager til før jeg bestemmer meg.
                  Jørn L. S.
                  T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                  Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                  Comment


                  • #10
                    Liker XG8 selv også, og funker fint med DMSS sats på Skookum sine FBL enheter
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by js77 View Post
                      Ja jeg ser at det er skrevet mye om dette før, har lest en god del nå.

                      Jeg har to favoritter, JR XG8 og Spektrum DX8, midt på treet i pris og burde holde en god stund for meg. Får spekulere noen dager til før jeg bestemmer meg.
                      last ned manualen på begge så titter du imellom dem,da er det lettere å bestemme seg.
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment


                      • #12
                        Liker du ikke radioen - så vil du aldri trives med den og indirekte påvirke flygingen - les alt som går galt er radioens feil I tillegg til design så er driftsikkerhet og funksjonalitet viktig. Noen synes Futaba sin måte og programmere på er det beste som finnes og andre synes den er helt bak mål. JR har vel vært nr 1 radioen i heli miljøet i de siste 10 årene og er kjent for god kvalitet, brukervennligheten kjenner jeg ikke til men kan jo ikke være håpløs å programmere siden så mange har den og trives med den.

                        Når man ikke har erfaringer fra andre radioer så stiller man heller ikke med noen preferanser og man slår seg enklere til ro med det man har
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment


                        • #13
                          Den beste radioen som nybegynner er den samme som det andre i klubben har Det å få hjelp kan være mere verdifullt enn alsklens features.

                          Jeg går og venter på en Jeti DS-16 som på papiret banker alt ned i støvlene. Tiden vil vise om det stemmer...
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                          Anything worth doing is worth overdoing!

                          Comment

                          Working...
                          X