Announcement

Collapse
No announcement yet.

ParkZone T-28 Trojan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ParkZone T-28 Trojan.

    Har nå fløyet RC en stund, og krasjet div. modeller. Men har lært mye på veien, spesielt takket være det gode miljøet i Flystua. Med masse hyggelige folk og god hjelp. Begynner nå å slippe å ta med søppelsekk hver gang jeg flyr, og flyene er oftere hele når jeg kommer hjem.
    Gikk nå til innkjøp av min første lavvingede modell PZ T-28. Har mikro utgaven fra før.
    Var ganske skjelven, men det var en sann fornøyelse. Fløy som en drøm rett ut av boksen. Nok motorkraft og stabil både i høye og lave hastigheter.
    Hadde problemer med programmering på senderen i går på isen i kulden. Men det var min egen skyld. Ellers er denne en sann fornøyelse og fly. Jeg har fløyet den både med og uten understell, og det går like bra. Dette er en modell jeg absolutt vil anbefale, når man har fløyet litt og har lyst på et lavvinget fly. Dette er kanskje første skritt på veien til drømmen om å en dag fly skikkelige warbirds.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Originally posted by ArneH View Post
    .
    .
    Dette er kanskje første skritt på veien til drømmen om å en dag fly skikkelige warbirds.
    Next step P-47 et eller annet. En skikkelig sammensatt/bygget P-47 som har fornuftig vekt flyr som på
    skinner (Har 2 Alfa Model P-47D de er nesten kjedelige å fly (mine har ror) ).

    Fly man ikke bør velge er overvektige Me.109 eller Spitfire med smalt og svakt understell da har man noe
    å slite med når man skal ta av og lande.

    Comment


    • #3
      Ja får begynne å legge tilside KR. Er så smått bitt av basillen. Og flyhistorie er midt i blinken for meg. En P-47 er nok ikke så dum.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ArneH View Post
        Ja får begynne å legge tilside KR. Er så smått bitt av basillen. Og flyhistorie er midt i blinken for meg. En P-47 er nok ikke så dum.
        Da bør du gå for rimelig warbirds som tåler mye: Art-tech F-4U (fly uten understell) min modifiserte (lettere motor og ESC) flyr knallbra
        med 450mah 3S. arttech, art-tech, avatar, gunship, ufo, rc helikopter, fjernstyrte produkter, x-ufo du får det ikke så mye rimeligere selv om du importerer fra HK.

        Arngren er rimelig useriøs men dette Art-tech flyet er bra bortsett fra motor og ESC, de virker men er altfor tunge for flyet (typisk kina ...).
        Lurt å bruke annen propell også jeg bruker 2 bladet 8x4SF. Med optimalt plassert tyngdepunkt så trengs det nesten ikke bevegelse
        på høyderor +/-2 mm sånn ca. Det som er kjekt med F-4U'n er at vingene er ekstra tykke og dermed tåler masse. Understellet kan du
        glemme det må inn forsterkning i vinge for at det skal fungere + at piano tråden er så myk at den bøyer seg etter noen landinger.

        NB! Ikke kjøp P-40'n den er vanskelig p.g.a. at den ikke tåler mye vekt + svak kropp.
        Har den også til modifisering ... havna i et tre (alt for mye vind) rett før jul.

        Comment


        • #5
          Skal du kjøpe en warbird i foam burde du ta en kikk på FMS sine! Har 1400mm Mustangen dems og den flyr like bra etter snart tre år! Så fin ut den Trojan din!

          Comment


          • #6
            Er litt sugen på en dobbeltdekker også. Har en Jenny, som jeg har stor glede av. Ser Durafly har en SE5a, som ser hanske kul ut. Men får trene mer på Trojan, nå blir det ski. Sliter litt med underlaget, selv om jeg har satt på traktorhjul.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Har problemer med å få de vanlige Dubroskiene til å sitte på dette understellet. Det skal være 1/8 tomme collets, og det fant jeg på Elefun. Men de er festet med en settskrue, så jeg får ikke satt på plass fjæren. Tar gjerne i mot kreative løsninger hvordan feste ski på understell med nesehjul.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Har du et bilde av problemet? Litt vanskelig å skjønne hva du mener når jeg ikke har sett modellen Sitter forøvrig på skolebenken akkurat nå, så kan mer enn gjerne gruble litt for deg ^^

                Comment


                • #9
                  Jeg ga opp mine Dubro ski og fløy uten hjul, for makan til håpløs festemetode har jeg sjelden sett. Jeg har fortrengt hvordan det skulle gjøres, men mener å huske at jeg slet bla med collets som var tilpasset understell laget av den tynneste pianotråd, og setskruer som ikke passet noen av de collets'ene jeg hadde som faktisk hadde diameter som passet understellet. Og man måtte bruke de inkluderte setskruene for å få festet fjæra.

                  Comment


                  • #10
                    De små DuBro skiene (type 830 til parkflyere) fikk ikke jeg noe særlig greie på heller. På gjengede aksler skrudde jeg dem rett og slett dønn fast ved å låse dem mellom to mutre. Måtte da fylle opp hulrommet i "foten" med plastskiver el. for ikke å mose hele greia når jeg dro til. Løsningen var ikke ideell men fungere helt greit, i hvert fall helt til skiene knakk. Gikk fint så lenge det var en jevn fin flate å lande på, men med spor, iskuler etc. skulle det ikke mye til før de knakk. Det at skiene ikke fikk rotere, gjorde selvfølgelig ikke den saken noe bedre.

                    De større DuBro skiene (type 825) funker veldig bra - bedre innfesting og seigere plast - men disse blir nok i tyngste laget for fly på rundt kiloen - spesielt på neshjulfly hvor det trengs tre ski. Synd at de ikke har en mellomliggende modell.
                    Last edited by Tipstall; 17-01-13, 11:52.
                    Knut

                    Diverse fly; de fleste med propell...

                    Comment


                    • #11
                      Jeg fester de mellom to collets. Så lar jeg en ståltråd med en karbonstang fungere som støtte. Setter en liten fjær i enden. Tror det er løsningen på de håpløse skiene.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Apropo warbirds så har Elefun i skrivende stund fortsatt en GWS P-38 Lightning inne, det er jo få warbids som tar seg bedre ut i lufta enn den. Skal visst fly meget bra også, men den er ikke akkurat pnp.

                        Comment


                        • #13
                          Har montert ski. Men i denne kulden har jeg sett at de sprekker lett. Så i kveld setter jeg fjærer på avstiverne. Synd kameraet mitt har tatt kvelden. Får se om jeg får ordnet noe i løpet av helgen.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Kyrre View Post
                            Apropo warbirds så har Elefun i skrivende stund fortsatt en GWS P-38 Lightning inne, det er jo få warbids som tar seg bedre ut i lufta enn den. Skal visst fly meget bra også, men den er ikke akkurat pnp.
                            Må nok spare litt før jeg kan kjøpe flere fly. Går på AAP, og venter på operasjon og behandling. Så det er ikke så mye KR i potten.
                            Jeg er vant med å bygge, så fly trenger ikke være PNP for meg. Må bare ha KR til alt som skal til.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ArneH View Post
                              Må nok spare litt før jeg kan kjøpe flere fly. Går på AAP, og venter på operasjon og behandling. Så det er ikke så mye KR i potten.
                              Jeg er vant med å bygge, så fly trenger ikke være PNP for meg. Må bare ha KR til alt som skal til.
                              Kanskje du kan bygge denne og bygge den om til radio og elektrisk.
                              RC Groups - View Single Post - Vintage & Old-Timer Plans PRE 1960 PLANS ONLY

                              Jeg bygde den som linekontrollert i stedet for friflukt 1978-1979 men desverre var
                              ikke kunnskaper og resurser tilstrekkelige til å få den i lufta... (nose over ...)
                              og ødelagt dysenål. Som jeg aldri fikk tak i mere ... sukk. Da bil interessen tok over
                              så var det slutt med modellfly ... frem til 2007.

                              Antar du kjenner historien til Gladiatorene i Norge ...

                              Comment

                              Working...
                              X