Announcement

Collapse
No announcement yet.

Messerschmitt Bf 108

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Messerschmitt Bf 108

    Har ønsket å bygge et "one of a kind" prosjekt, men det medfører ofte noen komplikasjoner
    Siden det kommer en fullsize til norge i år falt jeg for denne,selv om den er bygger som modell før. Hvilken versjon jeg skal bygge er ikke løst men det kommer.
    Fullsize vingespenner 10,6m så ca 1/4 burde bli en fin størrelse. Den fins sikkert som kit eller ARF, men det er ikke aktuelt.
    Det jeg har på ønskelista er:
    En motor, gode flyegenskaper, mulighet for flap/slat, retract, god dokumentasjon(skala konkurranse og stille i IMAC basic til nød)
    IMAC-gutta drar seg vel i håret med slike uttalelser
    Den blir ikke ferdig til vår`n

    Click image for larger version

Name:	96300_1315133785.jpg
Views:	1
Size:	86.6 KB
ID:	633531Click image for larger version

Name:	Messerschmitt Bf 108.jpg
Views:	1
Size:	38.7 KB
ID:	633532

  • #2
    Blir spennende å følge med her. Flott fly som man ikkje ser så ofte.

    Comment


    • #3
      Morsomt prosjekt
      Var ikke klar over Bf 108
      Du får fore oss uvitende med innfo
      OAF
      Caliber 30FT MiniTitan
      Div Fly
      Radio Hitec Aurora 9
      www.ringerikemfk.com
      http://modelsport.no/

      Comment


      • #4
        Blir et tøft prosjekt av en tøff maskin! Ser ut som en tysk tolkning av Saab Safir

        Comment


        • #5
          Tenkte det samme, men det er omvendt................ denne er fra 1934

          Comment


          • #6
            Originally posted by farmann View Post
            Tenkte det samme, men det er omvendt................ denne er fra 1934
            Ja, selvfølgelig, det burde jeg jo tenkt selv! Tøft blir det uansett!

            Comment


            • #7
              Stillig. leste noen tegneserier for lenge siden, har ikke funnet de igjen, Men tror det var Biggles eller Tintin, der kom muligens skurken i en slik enn, eller biggles? Har prøv å få tak i bladene igjen Husker at det var flere stillige fly der. En tynn stor høyvinget flymaskin med halehjul og hovedhjul på stylter fra vingen. Skal bli spennende å se fortsettelsen.
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • #8
                Click image for larger version

Name:	P1010914.JPG
Views:	1
Size:	184.3 KB
ID:	597231

                Da har jeg et grunnlag for denne kjerra
                Se 2m tommestokk for størrelsen, Det går med en del balsa og X-finer før jeg er ferdig men lenge leve galskapen
                Må fintegne spanter og profiler, men det er moro.

                Funderer litt på strukturen rundt den delvis åpne cockpiten, det vil bli et strukturelt svakt område siden jeg ikke kan lage en "boks" i skroget. Så tar imot tips!

                Vil prøve å bygge så lett som mulig for å oppnå en skalariktig flyhastighet, 7 kg burde være mulig.......vi får se.

                Comment


                • #9
                  Fin modell dette! Gi beskjed om du trenger hjelp til å skjære ut deler, har laser til dette? Tommy

                  Comment

                  Working...
                  X