Announcement

Collapse
No announcement yet.

IMAC stevner i 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Godseieren View Post
    Takk for tipset. Da er rom bestilt.
    Kult Gunnar! Da sees vi
    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

    " It's all 100% electric ! "


    Comment


    • #47
      Da er jeg påmeldt til udduvol 31 aug -1 sept. Skal prøve og få til trening på fredagen.
      Kjetil
      oops: . . ! . .

      http://www.vingmfk.com

      Comment


      • #48
        Originally posted by arhennie View Post
        Har dere myst på åssen helikopter gjør dette nå? De siste par årene har de flydd to klasser. F3C og F3N.

        F3C tilsvarer F3A, der man flyr et fastsatt acro program. IMAC er jo egentlig det samme som F3A i så måte, er det ikke?

        F3N er en 3D klasse. Også her er det programmer. Men hver enkelt pilot velger 8 øvelser ut av 30, samt rekkefølgen på disse 8. Alle øvelsene har en K-verdi avhengig av vanskelighetsgrad, så blir scoren resultatet av k-faktoren sammen med hvor bra det ble utført. Man legger lista selv altså. Så vet jeg ikke om de har noen unknown greier, men de legger opp til noe flight to Music i allefall. Det er vel opp til arrangøren tenker jeg.

        Men poenger er at de kjører to klasser, så kan pilotene velge den klassen som passer for dem. Eventuelt kan de kjøre begge klasser de som vil også.

        Et problemet er kanskje at "3D programmer" ikke finnes ferdige og må defineres? Jeg vet ikke. Men i allefall en måte å slå sammen to miljøer, samt ekstra artig for de som er litt "bifile" og ønsker å delta i begge kategorier. Tenkte uansett bare slenge ut et bidrag til brainstorming rundt temaet
        Hei.
        Dette er faktisk litt sånn som de gjør det i "full-size" acro.
        Jeg er nettopp kommet hjem etter en fantastisk helg i Trysil, hvor NM i Acro ble avholdt.
        Pga. forfall hos en dommer ble jeg forespurt å være dommer, da IMAC jo tross alt er basert på fullsize.
        I klassene Intermediate og Advanced flyr de tre programmer, henholdsvis kjent program, friprogram og ukjent program.
        Friprogrammet er satt sammen av piloten selv, men i motsetning til et IMAC freestyle program så er dommerne informert på forhånd om hvilke øvelser som skal flys. I fullsize acro velges disse også ut i fra et visst utvalg mulige manøvre, men for vårt formål kunne en eventuelt gjøre en vri og si at "alt er tillatt", men må være forhåndsdefinert. På mange måter ville dette være enklere for dommerne å dømme enn et rent freestyle program, da en i det minste vet hva piloten forsøker å gjøre.
        Om dette er en løsning for å fremme interessen, er imidlertid en helt annen sak.

        Og så kan jeg jo ikke la være å nevne at belønningen for å stille opp som dommer ble en gratistur i LN-XTR (Extra 300), fløyet av Ulrik Hasle, vinner av Intermediate klassen.
        Fikk et klart inntrykk av at han gjorde så godt han kunne for å få meg til å fylle cockpiten med spy. (greide det ikke. )
        Men to dager etter er jeg fortsatt svimmel...

        Magne

        Comment


        • #49
          Grattis med tur i Extra.. Regner med at du sent vil glemme den turen...

          Ang. dette med å stramme reglene for mye så er vel ikke det så lurt.
          Her må det være om å gjøre å samle flest mulig folk, også får man heller
          stramme inn når det begynner å bli trangt. Men det er min mening
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #50
            Originally posted by Magne_H View Post
            Hei.
            Dette er faktisk litt sånn som de gjør det i "full-size" acro.
            Jeg er nettopp kommet hjem etter en fantastisk helg i Trysil, hvor NM i Acro ble avholdt.
            Pga. forfall hos en dommer ble jeg forespurt å være dommer, da IMAC jo tross alt er basert på fullsize.
            I klassene Intermediate og Advanced flyr de tre programmer, henholdsvis kjent program, friprogram og ukjent program.
            Friprogrammet er satt sammen av piloten selv, men i motsetning til et IMAC freestyle program så er dommerne informert på forhånd om hvilke øvelser som skal flys. I fullsize acro velges disse også ut i fra et visst utvalg mulige manøvre, men for vårt formål kunne en eventuelt gjøre en vri og si at "alt er tillatt", men må være forhåndsdefinert. På mange måter ville dette være enklere for dommerne å dømme enn et rent freestyle program, da en i det minste vet hva piloten forsøker å gjøre.
            Om dette er en løsning for å fremme interessen, er imidlertid en helt annen sak.

            Og så kan jeg jo ikke la være å nevne at belønningen for å stille opp som dommer ble en gratistur i LN-XTR (Extra 300), fløyet av Ulrik Hasle, vinner av Intermediate klassen.
            Fikk et klart inntrykk av at han gjorde så godt han kunne for å få meg til å fylle cockpiten med spy. (greide det ikke. )
            Men to dager etter er jeg fortsatt svimmel...

            Magne
            Hørtes fett ut Magne!! Tøft å være fullsize dommer da! Hadde lett takket ja til en til i Extra'n også!!!
            Rune Haugen
            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

            " It's all 100% electric ! "


            Comment


            • #51
              Nydelige trenings forhold på udduvol i dag.


              Click image for larger version

Name:	ForumRunner_20130830_201503.jpg
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	603329



              Click image for larger version

Name:	ForumRunner_20130830_201544.jpg
Views:	1
Size:	103.4 KB
ID:	603330

              Det er meldt litt rufsette vær i morgen, men vi gjør det beste ut av det.
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #52
                Trening er juks
                Mvh
                Gunnar Børseth

                I might not be very good, but I'm fun to watch.

                Comment


                • #53
                  Jeg har ett stort behov for og jukse!
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Godseieren View Post
                    Trening er juks
                    Trening gjør mester!!
                    Rune Haugen
                    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                    " It's all 100% electric ! "


                    Comment


                    • #55
                      Hjemme igjen etter en nydelig helg på udduvol. Litt trist at dette var siste imac stevne i år. See you next year.
                      Attached Files
                      Kjetil
                      oops: . . ! . .

                      http://www.vingmfk.com

                      Comment


                      • #56
                        hvordan gikk det, er veldig spent
                        Rune Borgersen

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by ruborg2 View Post
                          hvordan gikk det, er veldig spent
                          Resultater ligger på hjemmesiden
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                          " It's all 100% electric ! "


                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by kjetilmh View Post
                            Hjemme igjen etter en nydelig helg på udduvol. Litt trist at dette var siste imac stevne i år. See you next year.
                            Ja sesongen er kort og gikk alt for fort. Nå er det bare å bruke mørke tiden til tørr-trening og bygge nytt fly for neste sesong? Hehe...
                            Rune Haugen
                            // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                            // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                            // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                            // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                            " It's all 100% electric ! "


                            Comment


                            • #59
                              Hva skal du bygge på mørke høstkvelder da, Rune?

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Magne_H View Post
                                Hva skal du bygge på mørke høstkvelder da, Rune?
                                Du la merke til det ja...hehe...

                                Tankene har vært å handle inn et nytt IMAC fly for sesongen 2014. Jeg har tittet en del frem og tilbake på både Carf og Krill. En Extra 330 fra Krill var vel det jeg mest hadde lyst på, og da i 41%. Etter å ha sett nå flere store modeller med elektro i tilleg til min egen, ser jeg at man helt klart krysser en magisk grense nå man kommer opp i 40%. Hverfall når flyet skal brukes til IMAC Intermediate og oppover.

                                Da jeg så hvordan Krill Yak'n til Ketil fløy på Maarud i år, med samme oppsette som jeg nå har i Votec'n falt vel avgjørelsen greit på plass.... Et vingespenn på 2,5-2,7m og en vekt på rundt 12-14Kg bør nok passe bra.
                                MEN - ingen ting er bestilt, og med tanke på hvor presist og bra Votec'n flyr har jeg fortsatt litt vondt for å trykke "enter" på bestill knappen. I tillegg ønsker jeg uansett å opprettholde Votec'n som et backup fly. Man vet aldri når man trenger det....

                                Og om ikke det var nok burde jeg vel også se meg etter et nytt fly for freestyle. EF Extra'n blir litt liten og puslete hvis man skal konkurrere videre her....Her burde man jo ha litt forbrenningsmotor og røykanlegg!!

                                Så! Høsten og vinteren kommer HELT sikkert til å gå med til bygging - vær du sikker!

                                Hvordan går det med Pilot prosjektet ditt da Magne?
                                Rune Haugen
                                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                                " It's all 100% electric ! "


                                Comment

                                Working...
                                X