Announcement

Collapse
No announcement yet.

MA X-Cell Whiplash 90 G - monteringstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    synes xillian burde komme til bygda her og demonstere litt når alt er klart

    Comment


    • #32
      Originally posted by bjornal View Post
      Hvor mye må du ut med totalt? Sitter å vurderer W90e vs gasser versjon... Herlig befriende som du sier å bare fylle, nappe i snora og fly...
      Jeg har ingen tro på at gasser er noe alternativ til nitro eller elektro for de som er ute etter greie vekt/power forhold til 3d flyging. Da må man i såfall være veldig god til å fly. Selv de skitgode gutta man ser på youtube som får disse til å se lekende og lette ut har jo en langt roligere flystil og enda hører man motoren gå bra ned på turtall straks det er litt belastning.

      MA oppgir flyvekta på gasseren til 1 kg tyngre enn nitro versjonen. Elektro versjonen nærmer gjerne samme vekt, (avhengig av batterivalg), men da normalt med bøtter med power slik at vekta ikke hemmer den.

      Ikke på noen måte for å rakke ned på denne, for her tror jeg MA virkelig har tatt steget videre på gasser fronten. Men vurder hva du er ute etter før du lar flytid og fuel kostnader gå på bekostning av prestanda. Xilian har gjort den vurderingen, og jeg tror han har gjort et veldig bra valg til sitt formål.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #33
        Originally posted by bjornal View Post
        Hvor mye må du ut med totalt? Sitter å vurderer W90e vs gasser versjon... Herlig befriende som du sier å bare fylle, nappe i snora og fly...
        Det havner på ca. 20.. også litt til..... kremt...

        Originally posted by andersand View Post
        synes xillian burde komme til bygda her og demonstere litt når alt er klart
        Du blir fort skuffet

        Originally posted by arhennie View Post
        Jeg har ingen tro på at gasser er noe alternativ til nitro eller elektro for de som er ute etter greie vekt/power forhold til 3d flyging.
        Nei, skulle jeg hatt en hardbarka 3D-maskin, så hadde 95 blyfri vært et dårlig valg...

        Hele greia her er at jeg har et bra heli med lite vedlikehold og lang flytid.
        Jeg har jo som signatur sier 2 heli til, men de blir aldri brukt. Enten må det
        lades ørtogførti batteripakker, eller jeg må finne fram startere, nitrofuel ting og tang,
        og etterpå må det vaskes og brukes after-run og mye greier.
        Resultatet er at det ikke blir brukt...

        Så målet er helt klart å få mer heli-tid i lufta.

        Og hvis det skulle være noen tvil, så er jeg dårlig på å fly heli.
        Det går i stall-turns, loops og roll.. Også en og annen tafatt flipp,
        men ikke akkurat hovedattraksjonen på et helitreff.

        Jeg har for øvrig vurdert å hive inn den nye bensinmotoren som passer
        rett inn i 700'en... Men så ble det en Whiplash i stedet gitt. Det var jo synd
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #34
          Du får ta en tur på treff da. Kanskje blir du hovedattraksjon likevel jeg er i allefall klar for å se denne.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #35
            Du har jo perfect excuse da, den er ikke laga for hard 3d, så er bare litt smooothe store loops, ailerron rolls og ymse innimellom så erre kult Spent på lyden egentlig, og hvor lang flighttime man får.

            Synes du kanskje er er VEL? lat når du ikke orker lade elektro?

            jeg har nå begynt en rutine med 4x 6s per ladebrett, i form av 2x 12s sticks, gjør det hele mindre komplisert, når jeg står opp om morran har jeg da 8-12 stickpacks klare på <1 time med minimalt tull og noen få minutter med kobling, samme på storage charge. SÅ hardt er det ikke

            Comment


            • #36
              Originally posted by andersand View Post
              Synes du kanskje er er VEL? lat når du ikke orker lade elektro?
              Næh. går mer på det at man må hele tiden passe på riktig bruk. Riktig oppbevaring, lading, bruk osv.
              Sånn som i dag, etter en hel dag på stripa med masse flyging og mye greier er det deilig å bare
              sette ting og tang på hylla, også er det greit.
              med elektro og nitro er det jo vedlikeholdslading og afterrun og sånt.. Sorry altså, men gleden
              for meg er å fly tinga, ikke alt det andre
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #37
                Originally posted by xilian View Post
                Næh. går mer på det at man må hele tiden passe på riktig bruk. Riktig oppbevaring, lading, bruk osv.
                Sånn som i dag, etter en hel dag på stripa med masse flyging og mye greier er det deilig å bare
                sette ting og tang på hylla, også er det greit.
                med elektro og nitro er det jo vedlikeholdslading og afterrun og sånt.. Sorry altså, men gleden
                for meg er å fly tinga, ikke alt det andre
                Treffer du LITT riktig på timern på sisteflighten, har jo alle pakkene ca bra storage, og man slipper gjøre noe

                afterrunoil på nitro... husker den lukta sykt godt når jeg drev med det for uendelig år siden... men fy fan.... ble lite flyving husker jeg, alltid noe...

                Comment


                • #38
                  Venter på posten, så blir litt lesing i mellomtiden...

                  Her er litt om gyroen jeg skal ha. Thunder Tiger GT-5.1
                  Aldri testa, men gøy å prøve noe nytt

                  The GT5.1 is a high-performance, electric 3-axis gyro, designed to stabilise flybarless R/C helicopters.
                  The GT5.1 can be used with a wide variety of receivers (Rx) available on the market. When using Spektrum equipment, the GT5.1 can be patched directly into a traditional Rx, or the GT5.1 can be used as the primary Rx by fitting two Spektrum remote satellites directly into the unit. Be aware that neither Spektrum, nor Thunder Tiger, can guarantee full range and functionality when the GT5.1 is used solely with remote satellites.
                  Due to the huge variety of different electrical receiving equipment on the market, Thunder Tiger offer no guarantee against induced failure or equipment damage caused by the use of third-party receiving equipment: unless a direct malfunction of the GT5.1 unit is positively detected.
                  The GT5.1 unit has not been directly tested and approved by Thunder Tiger to operate on jet-turbine powered R/C helicopters. Therefore, use of the GT5.1 with this type of R/C helicopter is NOT recommended and at the user’s own discretion and/or risk.
                  Thunder Tiger may remind users that the GT5.1 is designed solely for use on R/C helicopters. These machines are not toys and should never be flown by unaccompanied children and always on approved flying fields with the landowner’s permission. Always be extremely careful not to harm yourself and others or cause damage to other people’s property.
                  Any liability due to users ignoring the above mentioned notes would be disclaimed by the manufacturer ‘Thunder Tiger Europe’ and its associated retailers.

                  Display Screen 96 x 64 pixels OLED
                  Input Touch Pad
                  CPU 32-Bit High Speed Processor
                  Sensor-Speed MEMS mir ± 500°/sec for X-Y-Z Axis
                  Tail-Impulse 1500us/970us/760us
                  Tail-Frequency 50Hz – 333Hz
                  Swash-plate-Frequency 50Hz – 200Hz
                  Swash-plate-Types 90° 120° 135° (140°)
                  Dimensions 29.5 x 32 x 16mm
                  Weight 15g
                  Operate Voltage 4.8~8.4V
                  Features

                  1. Very precise electronic 3-axis stabilising system
                  2. OLED Display with icon-based user interface
                  3. Touch-Pad’ for easy programming without the need of additional hardware
                  4. Supports normal PPM receivers, Spektrum & JR satellite-receivers, Futaba S-Bus receivers and many others
                  5. Suitable for Futaba and JR Servo- & RC-plug-systems
                  6. Compact size and lightweight
                  7. High-quality aluminum case for optimal heat dissipation

                  Click image for larger version

Name:	20128273272.jpg
Views:	1
Size:	165.9 KB
ID:	597439
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #39
                    gt5en er vel ikke den som har fått mest skryt, så spent på din test, vet mange gode piloter har slitt med tuning, kan jeg spørre hvorfor akkuratt denne?

                    Comment


                    • #40
                      Veldig enkelt å svare på. Jeg har bedt om å få Whip med 95-blyfri-motor.
                      Jeg skal ha alt som behøves (utenom Rx og Tx) og alt skal funke 100%.
                      Er det noe som ikke funker, så blir det haraball.
                      Jeg har fått det Hobby24.no anbefaler.

                      Om ting funker eller ei gjenstår å se, men som vanlig blir både
                      positive og negative erfaringer delt.

                      Foreløpig er jeg kun negativ til Posten som ikke har kommet seg
                      ut av Tromsø engang  (Innlevert 31.01 14:46, og siste lyd fra
                      pakka var 31.01 kl 18:08 «Under transport til terminal»)
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #41
                        Posten lever desverre litt sitt eget liv, 70-80% bra, siste ikke så bra

                        sendte 3 expressgods over natt fra jobb til kunde, 2 kom frem neste dag, siste kom frem nesten 3 uker senere...

                        hva kommer det på ca? du handler servoer og alt? hvilke?
                        Last edited by andersand; 04-02-13, 15:59.

                        Comment


                        • #42
                          W00p w00p!
                          Attached Files
                          Last edited by xilian; 05-02-13, 16:45.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #43
                            dette er da ikke RTF Tom..
                            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                            carl goldberg ultimate
                            DJI S900
                            piper pawnie el kjærre


                            Futaba 14SG
                            diverse epp tjafs
                            Per-Egil Furuseth

                            Comment


                            • #44
                              Nei, men veldig kult
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #45
                                Skal du kjøre BEC på den???
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X