Announcement

Collapse
No announcement yet.

MA X-Cell Whiplash 90 G - monteringstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Har ikke heeeeelt oversikten enda, men ser sånn ut ja. Skal pakke opp nå
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #47
      synes også bec var litt strange... men men

      pakk ut mere, monter, mindre pjatt! maiden til helga?

      Comment


      • #48
        Originally posted by xilian View Post
        Har ikke heeeeelt oversikten enda, men ser sånn ut ja. Skal pakke opp nå
        Jeg bruker bare batteri rett i mottaker. Life eventuelt LiPo avhengig av hva servoene er laget for. Skulle ikke du flytte over servoer fra T-rex'en din? DS610 og DS650 funker i allefall fint på 2S LiFe. Det er nettopp det jeg har på min Whiplash N.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #49
          Hobbyrommet var fullstendig kaos med verktøy, søppel rot og fanteri over hele benken.
          Var bare én ting å gjøre. Hive alt i poser og sortere seinere


          Ellers veit jeg ikke hvor mye poeng det er å poste bilder og tekst? Det meste står jo i de andre trådene. Er liten forskjell
          Attached Files
          Last edited by xilian; 05-02-13, 19:04.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #50
            Kult X!! Grattis!

            Bare begynne å bygge nå.. Byggetråd med bilder FTW!!
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #51
              Re: MA X-Cell Whiplash 90 G - monteringstråd

              Nei nei nei. Her må vi ha bilder og byggetråd

              I det minste bilder.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #52
                Får ta litt etterkvart da. Kjerringa lurte på om jeg kjente ho igjen i stad.
                Et lite hint om samvær, så blir ikke noe mer i dag da.

                Men begynte så vidt på hodet.
                På bildet er det to deler satt sammen med en pytteliten splint. Den ene av to fant jeg (uten å vite det) når jeg åpnet hovedesken. Håper ikke dette er en forsmak på resten av bygginga...
                Attached Files
                Last edited by xilian; 05-02-13, 19:48.
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #53
                  Originally posted by arhennie View Post
                  Jeg bruker bare batteri rett i mottaker. Life eventuelt LiPo avhengig av hva servoene er laget for. Skulle ikke du flytte over servoer fra T-rex'en din? DS610 og DS650 funker i allefall fint på 2S LiFe. Det er nettopp det jeg har på min Whiplash N.
                  Ingen flytting. Alt er NIB. Vet ikke helt hvorfor jeg skal ha BEC jeg?
                  Er i alle fall 3 x BL700H / 1 x BL750H / 1 x DS615 / 1 x RCE600

                  kan være throttleservo og gov som er årsaken .. ?

                  Ellers kan jeg jo vurdere LiFe ja. Bruker jo det på alt annet
                  og er glad i det. På den annen siden er det ikke like
                  heftig servo-bruk på flya. Men med BEC er jeg i grunn like langt
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #54
                    Du kan bruke LiPo på de BL700 og BL750 servoene ja, men du kan IKKE bruke den BEC'en på de. Men bruker du LiPo trenger du BEC til DS615, det stemmer. Gov'en og siden det er den som forer throttle servoen med strøm. Eventuelt kan du bruke LiFe og droppe BEC'en. I tilfelle sistnevnte reduserer du krefter og speed på swash og hale servoer, men disse er overkill allerede så det gjør ikke noe. Du reduserer og strømtrekket fra de, og utstyret de er tilkoblet lever et lettere og tryggere liv. Jeg hadde kjørt LiFe på den der.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #55
                      Her sparer vi ikke på noe nei

                      Men da legger jeg opp til 2S3000 LiFe
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #56
                        BEC er i grunn tenkt for å kunne kjøre en fast spenning til servoene på 8V.

                        I gode gammle dager kjørte de fleste Fromeco regulatorer på 2S for å få en fast spenning på 6V istedet for NiMh som varierte på spenningen.
                        Nå i disse HV tider har man i utgangspunktet litt samme problemet, selv om servoene ikke slakker så mye av som før.
                        Men BEC vil man ha samme spenningen på utstyret hele tiden.

                        Det var tanken, og har fungert svært så bra for de som har gått for den løsningen.


                        Angående vibrasjoner kan Whiplash brukes med så å si alt av FBL enheter.
                        Problemene med Vibrasjoner kommer når man går for 29cc motorer. Spesielt de som er portet, trimmet og lekt med.
                        Disse er ikke å anbefale med mindre man er hysterisk nøye under bygging.

                        Tor-Åge
                        Hobby24.no

                        Comment


                        • #57
                          milde himmel så irriterende...
                          skrur for harde livet. Så langt var det da den pinnen som lå å slang i esken.
                          Så manglet det en mutter for festing av hovedblad. (ingen stor sak (M5 thread), men irriterende)
                          Så er det feil skrue for feste av hale/halefinne (for lang), og nå er det fa** sprette meg
                          ingen gjenger på en av sakene for batteriplate. Denne er jo litt vesentlig da det
                          har med hele ramma å gjøre. Men ... får vel trylle litt...

                          om man ser bort i fra det, så synes jeg det ser veldig bra ut ellers.
                          Men terningkast 6 er bare å glemme. (jada.. jeg er pirkete)
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #58
                            får håpe postmannen har fått opp farta og levert deler i dag.
                            Er jo litt gira på å få det ferdig
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #59
                              gaaaaaaah... lei av å vente på motor...
                              Tom I. Arntsen

                              Comment


                              • #60
                                Hvor mange ganger sjekker du sporingen i løpet av en dag nå?
                                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                                Comment

                                Working...
                                X