Announcement

Collapse
No announcement yet.

En nestor innen modellfly har gått bort.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En nestor innen modellfly har gått bort.

    Fikk vite via Vingtors hjemmeside i dag at Tore Paulsen har gått bort. Det er mange som har truffet Tore i forbindelse med flyging og nytt godt av hans kunnskaper. Andre har hatt glede av både Paulsen potta og Grokker. Det begynner å tynnes ut i rekken av de som har vært med fra tidenes morgen.

    Tore Paulsen fortjener all honnør for sin innsats både som flyger, konstruktør og en kilde til kunnskap om flyging og dens mysterier.

    Takk for din innsats og hvil i fred.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Hei
    For oss ifra "gamle" Ving modelfly klubb var Tore Paulsen en helt, kunnskapsrik og villig til å dele generøst sine erfaringer og ikke minst sine modeller og andre finurlige saker.
    Han konstruerte i sin tid mange modeller , bla King Vettere jeg lurer på hvor mange hundre det ble bygd av denne i klubben og som Espen nevner Grokkere han hadde også sin egen serie med F3a modeller Scarabee jeg selv vant NM i Foruscup med en Scarabee 8 som den gang lå et stykke forut for sin tid, Tore jobbet også hardt for støydemping og vil vel si at han var en av forgangs figurene for dette i Norge.
    Tore har også deltatt som Norges rep. under VM i F3a hvor han fløy en "patternSpitfire" og ble etter dette den eneste nordman som har blitt invitert til Tournament off Champions.
    Tore har for all fremtid satt sitt preg på Norsk modellfly historie.

    Vil som en av den gamle garde fra Ving sende mine tanker til hans familie.
    Hvil i fred Tore
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment

    Working...
    X