Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppdeling av "Generelt Multicopter" gruppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppdeling av "Generelt Multicopter" gruppen

    Hei
    Vi ser en massiv økning i interesse for multicopter informasjon her på MFN og antall postinger i "Generelt Multicopter" gruppen har økt kraftig - noe som er meget bra!

    Nå begynner det å samles mye forskjellig informasjon i en og samme tråd, dette gjør det vanskeligere å finne informasjon og ender opp i en del mer søking for å finne spesifikk info innen enkelte nøkkelområder.

    I denne sammenheng ønsker jeg synspunkter og tilbakemelding fra dere på om vi skal forsette med en tråd som i dag eller dele denne opp i noen hovedgrupper som dekker de vanligste områdene.
    Noen eksempler på områdene kan være Rammer, Kontroller/Software, motorer, kamera montering, etc.

    Det er en del jobb og dele opp / sortere så jeg ønsker en del konstruktive innspill til om vi skal gjøre dette og eventuelt hva bør gruppene inneholde.

    //Frank
    10
    En stor tråd som i dag
    20.00%
    2
    Dele opp i flere "emne" tråder
    80.00%
    8
    Last edited by Quadrocopter; 06-02-13, 18:16.

  • #2
    syns det ser greit ut, dra med esc og propeller under motorer kanskje?

    -Thomas

    Comment


    • #3
      Oppdeling av "Generelt Multicopter" gruppen

      Jeg synes det bør deles opp. Som du ser øker dette kraftig og fint å få sortert disse temaene.

      Går det ann å begynne får nå og la det andre være, eller må alle gamle poster sorteres også?

      Comment


      • #4
        Originally posted by thomas.kjolstad View Post
        Jeg synes det bør deles opp. Som du ser øker dette kraftig og fint å få sortert disse temaene.

        Går det ann å begynne får nå og la det andre være, eller må alle gamle poster sorteres også?
        Det går, men skal det deles opp så tar jeg jobben med å sortere ut det som skal inn i undergruppene.

        Originally posted by timmy9le View Post
        syns det ser greit ut, dra med esc og propeller under motorer kanskje?
        Ja, bare kom med forslag.

        Comment


        • #5
          Oppdeling av "Generelt Multicopter" gruppen

          Ser også at det er mye aktivitet på FPV tråden. Kanskje den bør deles den også.

          Comment


          • #6
            Originally posted by thomas.kjolstad View Post
            Ser også at det er mye aktivitet på FPV tråden. Kanskje den bør deles den også.
            Hva er din definasjon på mye aktivitet?
            Har vært aktivitet i 6 tråder i 2013.. Knapt noe aktivitet, synes det er en dårlig idee og splitte den forumkatogorien noe mer akkurat nå.

            Comment


            • #7
              Oppdeling av "Generelt Multicopter" gruppen

              Originally posted by Merko View Post
              Hva er din definasjon på mye aktivitet?
              Har vært aktivitet i 6 tråder i 2013.. Knapt noe aktivitet, synes det er en dårlig idee og splitte den forumkatogorien noe mer akkurat nå.
              Oki da. Men veldig mange som flyr multicopter flyr også fpv

              Comment


              • #8
                Ja, er ingen dum ide å dele opp litt. Men for mye er ikke noe smart, tror jeg - da blir trafikken fort spredd for mye.

                Jeg syns forslaget til oppdeling i post 1 ser veldig bra ut jeg, med Rammer, Kontroller/software, Motor/esc/propeller og Kameramontering/understell som en god start.

                Kanskje til og med Kameraer/kamerautstyr og Bygge/monteringsblogger kan vurderes som egne kategorier.
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #9
                  Oppdeling av "Generelt Multicopter" gruppen

                  Originally posted by kristianwest View Post
                  Kanskje til og med Kameraer/kamerautstyr og Bygge/monteringsblogger kan vurderes som egne kategorier.
                  Da er vi jo litt over på FPV igjen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Merko View Post
                    Hva er din definasjon på mye aktivitet?
                    Har vært aktivitet i 6 tråder i 2013.. Knapt noe aktivitet, synes det er en dårlig idee og splitte den forumkatogorien noe mer akkurat nå.
                    Enig med deg.
                    Det er lite nye poster her og ser ingen grunn tiå å splitte.
                    Ikke på nåværende tidspunkt iallefall.

                    Comment


                    • #11
                      Er det egentlig nødvendig? Det har vært aktivitet i 16 tråder så langt i februar (7. februar), og det er ikke spesielt mye. Hvis det splittes opp i mange underkategorier, så blir det veldig mange halvdøde fora.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment

                      Working...
                      X