Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakkering og sparkling av EPO modeller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakkering og sparkling av EPO modeller

    Har dere noen anbefaling på sparkel og lakk for å fikse opp EPO modeller? Har en litt sliten modell jeg tenkte å lakkere opp, men før dette trenger deg å sparkles noen steder for å bli litt penere.
    Lars Norberg

  • #2
    Jeg har brukt strykejern for å "boble opp" EPO, (vær litt forsiktig i begynnelsen), og deretter slipt. På skikkelig herpa overlater legger jeg på depron, eller balsa, og sliper. Deretter bruker jeg gjerne Ultracote, som gir en fin overflate mer eller mindre fri for parasittisk drag.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Bruker biltema/fugger finsparkel - dekker bra og veier lite når den er tørr (legg på flere tynne lag enn ett tykt!)
      Sist men ikke minst - veldig lett å pusse uten at pussingen tærer på epp'en

      Last edited by Quadrocopter; 15-02-13, 15:20.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Bruker biltema/fugger finsparkel - dekker bra og veier lite når den er tørr (legg på flere tynne lag enn ett tykt!)
        Sist men ikke minst - veldig lett å pusse uten at pussingen tærer på epp'en
        har du link tild en du bruker?
        Last edited by Quadrocopter; 15-02-13, 19:45.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Lettsparkel - Biltema

          Nå skal det nevnes at flatene ble trekt med folie som f.eks Oracover etter sparklingen.
          Har ikke testet hvor bra dette stoffet sitter i selve EPP hvis man ikke har en bindene flate over.
          Men tuben koster ikke mye så det går å teste dette på en før man setter i gang med "stor" jobben.

          Problemet med sparkler som "limer" seg fast er at de fort blir harde eller vanskelige å slipe ned.

          Comment


          • #6
            Planen er å kun retet opp og små sparkle litt i overganger osv for å få en bedre finish. Deretter et lag med sprøytesparkel før den lakkeres. Får gjøre en test og se hvordan det sitter.
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Ta og følg opp denne tråden med resultatet - sikkert mange andre som tenker i samme baner som deg!

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Ta og følg opp denne tråden med resultatet - sikkert mange andre som tenker i samme baner som deg!
                Det skal jeg gjøre
                Lars Norberg

                Comment

                Working...
                X