Announcement

Collapse
No announcement yet.

HK Hexacopter m/MultiWii 3kg motor tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HK Hexacopter m/MultiWii 3kg motor tips

    Jeg skal ha ett hexacopter, Turnigy HAL Turnigy H.A.L. (Heavy Aerial Lift) Hexcopter Frame 775mm

    Skal bruke MultiWii som kontroller.

    Alle deler er bestilt, utenom motorer.

    Jeg har regnet meg frem til ca. 3 kg TOW. med kamera og batteri.

    Når tri-kopteret mitt veier 2 kg, så hovrer det på ca. 40-50% throttle og har endel power å manøvrere med. Det er med 3 stk DT750 motorer og 11x4,7 prop.

    Jeg vurderer å bruke DT750 på hexa copteret også, for i teorien, så skal de motorene da fungere veldig fint, sammenlignet med effekten de har på tri copteret.

    Kan noen gi meg en pekepinn på om jeg burde gå for DT750 motorene
    hexTronik DT750 Brushless Outrunner 750kv
    eller om jeg må ha noe større?
    Vil denne være bedre?
    AX-2810Q-750KV Brushless Quadcopter Motor
    eller trenger jeg enda større?

  • #2
    Originally posted by dingy View Post
    Jeg vurderer å bruke DT750 på hexa copteret også, for i teorien, så skal de motorene da fungere veldig fint, sammenlignet med effekten de har på tri copteret.

    Kan noen gi meg en pekepinn på om jeg burde gå for DT750 motorene
    hexTronik DT750 Brushless Outrunner 750kv
    eller om jeg må ha noe større?
    Vil denne være bedre?
    AX-2810Q-750KV Brushless Quadcopter Motor
    eller trenger jeg enda større?
    3kg / 6 = 500g/arm - dette er statisk uten noen for for bevegelse. Skal hex'en bevege seg oppover øker den relative vekten, det samme gjelder når du slipper hex'en nedover og skal bremse, da vil den relative vekten fort være 2-3 ganger høyere.
    Du bør ha en motor som ikke sliter med å løfte en kilo.
    Last edited by Quadrocopter; 22-02-13, 16:02.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      3kg / 6 = 500g/arm - dette er statisk uten noen for for bevegelse. Skal hex'en bevege seg oppover øker den relative vekten, det samme gjelder når du slipper hex'en nedover og skal bremse, da vil den relative vekten fort være 2-3 ganger høyere.
      Du bør ha en motor som ikke sliter med å løfte en kilo.
      Derfor jeg vurderer å bruke de motorene jeg allerede er kjent med, fremfor å prøve nye, som har oppgitt bedre ytelser.
      På tri-copteret var det litt over 2kg, ca 666g pr motor. Jeg fløy den hardt, både raske bevegelser, og rask descent med rask stopp. Så i min teori da så skulle 6 av den motoren fint klare 4 kg.

      Men er det andre faktorer å regne med, som kanskje gjør AX motoren til ett bedre valg? De er oppgitt å være designet for multi-copter, er det da respons o.l. som skal være bedre?

      Comment


      • #4
        Originally posted by dingy View Post
        Derfor jeg vurderer å bruke de motorene jeg allerede er kjent med, fremfor å prøve nye, som har oppgitt bedre ytelser.
        På tri-copteret var det litt over 2kg, ca 666g pr motor. Jeg fløy den hardt, både raske bevegelser, og rask descent med rask stopp. Så i min teori da så skulle 6 av den motoren fint klare 4 kg.

        Men er det andre faktorer å regne med, som kanskje gjør AX motoren til ett bedre valg? De er oppgitt å være designet for multi-copter, er det da respons o.l. som skal være bedre?
        Dette kan nok stemme - men har ikke sett/prøvd noen av dem.
        AX'en ser noe mer robust ut og har en mer solid feste mulighet noe som kan trekke i positiv retting når det kommer til vibrasjoner.
        At den er bedre på respons her helt klart en fordel når du skal henge stille over et punkt å file/fotografere - skal du fyke rundt å lage hull i lufta betyr dette minimalt.
        Last edited by Quadrocopter; 22-02-13, 16:45.

        Comment

        Working...
        X