Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frakt fra Autopartner.se + UPS.no er svindyrt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by zephyr View Post
    Jeg prøver alltid å finne varene jeg skal ha i norske nettbutikker først men desverre så lykkes dette bare i kanskje 1/3 av tilfellene.
    Jeg har ingen ting å utsette på hverken Autopartner eller UPS men heller tvert om.

    Det som forundrer meg er at vi som bor i Norge finner oss i å bli direkte sjikanert med at en vare til kr. 350 skal belastes med kr. 256 når frakt allerede er betalt. Hva ønsker myndighetene med dette? Enda mere Kina import?
    Synes du har ett godt poeng her. Ikke sjeldent jeg har opplevd at fortollingsgebyret er større enn momsen...
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment


    • #17
      Originally posted by zephyr View Post
      ....Det som forundrer meg er at vi som bor i Norge finner oss i å bli direkte sjikanert med at en vare til kr. 350 skal belastes med kr. 256 når frakt allerede er betalt. Hva ønsker myndighetene med dette? Enda mere Kina import?
      Glem myndighetene, de har allerede fått sitt i gjennom momsen - dette er "lønn" og inntekter til UPS og personen(e) som sitter og flytter papirer innad i selskapet....
      Når typen som sitter og utfører denne papirflyttingen skal ha utbetalt 200-250 kroner i timen så koster dette firmaet 500 og disse pengene kommer ikke fra en "rik onkel" - det er du og jeg som betaler dette gilde (frakten er kost for å flytte varen fysisk fra A til B)

      Originally posted by palsor View Post
      Hvis proteksjonisme er viktig er det vel bare tull å løpe over grensa for å handle, rcpro har akkurat de samme varene.
      Og da støtter du desentralisering også
      Det er eksakt det vi gjør med "poste restante" - bestiller varen til 1/2 pris i ulandet med levering i Svinesund. Så er det bare å ta en ettermiddags tur å hente varene samtidig som man handler mat til 1/2 pris på grensa.

      Originally posted by Kenolang View Post
      Innførsel av varer med verdi over 250kr er momspliktig. Om du slipper det herfra så er det kun fordi de skriver feil verdi på pakken..
      Amerikanerne har endelig forstått dette - skal de konkurrere med Kinamannen så må de levere varen med en "verdi" som passer mottaker landet.
      Finnes ikke mange igjen av web sjappene over dammen som deklarerer rett verdi...
      Last edited by Quadrocopter; 24-02-13, 18:34.

      Comment


      • #18
        Skjønner ikke helt dette generelle snakket om halv pris i utlandet ? Snakker man da om merkeprodukter, eller "First Price" såkalte equivalenter ? Selv ser jeg ihvertfall ikke det helt store å spare på anerkjente r/c produkter utenlands, og ihvertfall ikke hvis man skal betale "riktig" moms.
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • #19
          Originally posted by OTA View Post
          Skjønner ikke helt dette generelle snakket om halv pris i utlandet ? Snakker man da om merkeprodukter, eller "First Price" såkalte equivalenter ? Selv ser jeg ihvertfall ikke det helt store å spare på anerkjente r/c produkter utenlands, og ihvertfall ikke hvis man skal betale "riktig" moms.
          Feil!
          Her er et vilkårlig eksempel:
          Pris på DX10t hos Smallsize 7998.-
          Liste pris på samme modell levert fra Tyskland for eksport på Svinesund 4575.- (under 6 lapper så slipper du moms inn i norge)
          Det er 43% rimeligere enn å handle den i Norge. Skal du handel smør å brød produkter så er differansen vesentlig større....

          Comment


          • #20
            Jada, sånne eksempler finnes jo. Tar selv med en EF 70 fra USA neste gang jeg (eller en "heldig kollega) er på kontoret vårt der.
            Men tviler vel strengt tatt på at Harryhandle eksempelet ditt eller mitt er det mest vanlige. Bestillinger med forsendelse er vel det vanlige !?
            Øystein T.

            EF Extra 300 70"
            Speedfire F5B
            Baudis Fosa F3B
            Ascot F3B
            Lynx Carbon
            EF Extra 300, 58" Electric
            T-Rex 700N

            www.artistic3d.net

            Comment


            • #21
              Autopartners kommentar:

              Det viktigaste i detta är att UPS hanterar frakten och ev avgifter som UPS debiterar kan ej Autopartner Ansvara för.
              Vi har 1.500:- fraktfritt till hela Norge om order överstiger detta. Det kunden betalar är Norsk moms och Svensk moms avdrages alltid vid export till Norge.
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Har nå sittet å kranglet med ups. Og jeg vil anbefalle alle å IKKE benytte dette firmaet.

                Greit nok at dem tar 155,- i eksp. gebyr, men det nytter ikke å diskutere med dem om beløpet som er betalt for varen, selv om jeg ber om å sende over kontoutdraget mitt på hva jeg har betalt INK frakt.
                Neida,
                Autopartner skriver på deklarasjonen beløpet, og selv om det er fraktfritt fra autoparner skriver dem at motager betaler frakten. Og når det ikke står noe beløp, finner UPS ut selv ett beløp, ut fra vekt str. etc etc, og så må du fa...... meg betale moms på dette også.På ett beløp du aldri har betalt.

                Om du har "50%" rabatt hos autopartner, men om dem skriver verdien på varen og ikke det du faktisk har betalt, så må du betale mva på ett verdibeløp og ikke det du faktiskt har betalt.

                MVA beløpet jeg skal betale er peanuts, me...............n f................. heller.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #23
                  Hvis Autopartner skriver på sendingen at mottaker betaler frakt, samtidig som de sier til mottaker at det skal være fraktfritt er det vel strengt tatt de som har driti seg ut. Da tyder det jo også på at UPS ikke har fått betalt for sendingen. Det virker uansett som en merkelig praksis fra Autopartner sin side å oppgi at mottaker betaler, det har jeg aldri opplevd når jeg har handlet på nettet.

                  Comment


                  • #24
                    Joda, står klart å tydlig på vedlagt faktura til UPS. Motager betalar fraktomkostningar.
                    Dette kan jo da kanskje tolkes på forskjellige måter??? Jeg har jo handlet for over 1500,- og således har fri frakt, og har jo da betalt for frakten
                    Men det skulle jo stått verdi ink. frakt.
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #25
                      Har du hørt hva Autopartner sier? For hvis de ikke har betalt for frakten og overlatt det til mottaker (deg) så er det strengt tatt de som må ordne opp i dette. UPS kommer neppe til å bry seg med hvilken avtale du har med Autopartner så lenge de skal ha betalt for tjenesten. De har strengt tatt gjort som de har fått beskjed om slik jeg tolker det.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Kyrre View Post
                        Har du hørt hva Autopartner sier? For hvis de ikke har betalt for frakten og overlatt det til mottaker (deg) så er det strengt tatt de som må ordne opp i dette. UPS kommer neppe til å bry seg med hvilken avtale du har med Autopartner så lenge de skal ha betalt for tjenesten. De har strengt tatt gjort som de har fått beskjed om slik jeg tolker det.
                        Ja veit ikke om jeg er helt enig.
                        Dem krever meg ikke for frakt, men krever meg for mva på en fiktiv fraktkostnad. Litt snodig for det er jo dem som er ekspeditør, og det skulle jo vert dem som isåfall skulle krevd betalt fror frakten av meg.
                        Det som iriterer meg litt er at dem ikke vil diskutere dette, men bare banker igjennom.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #27
                          Ah, jeg missforstod og trodde du hadde blitt avkrevd for hele fraktbeløpet av UPS, ikke bare momsen.

                          Comment


                          • #28
                            Betalte du 639 SEK, eller trakk de fra svensk moms på 78 SEK slik de lover?
                            Skjønner heller ikke hvordan de kommer fram til en verdideklarasjon på 471 SEK.




                            Originally posted by Kenolang View Post
                            Innførsel av varer med verdi over 250kr er momspliktig. Om du slipper det herfra så er det kun fordi de skriver feil verdi på pakken..
                            Feil. Grensa er, og har siden 1974 vært, kr. 200,-

                            Originally posted by Tertitten View Post
                            Autopartner skriver på deklarasjonen beløpet, og selv om det er fraktfritt fra autoparner skriver dem at motager betaler frakten. Og når det ikke står noe beløp, finner UPS ut selv ett beløp, ut fra vekt str. etc etc, og så må du fa...... meg betale moms på dette også.På ett beløp du aldri har betalt.
                            Vel, FedEx er ikke noe bedre. Jeg betalte 785,- i frakt fra USA, men avsender hadde deklarert frakta til 0,-. FedEx beregnet da frakta til 2350,-! (50 kr/kg x 47 kg). Kom heller ingen vei med dette. Tollvesenet hadde aldri hørt om slike satser, men brydde seg egentlig ikke særlig heller.
                            Posten tar i hvertfall kontakt med mottager, om de er uenig i deklarasjonen.
                            Fred Larssen

                            Comment


                            • #29
                              Har snakket med Pelle på Autopartner angående dette nå.
                              Han vil at de som føler seg urettferdig behandlet av UPS(eventuelt han) skal ta kontakt. Han er villig til å gi en kompensasjon for at sine kunder skal bli fornøyde. send mail til : info@autopartner.se

                              Dette er utrolig service av han, siden dette er noe som UPS og andre fraktselskaper står bak.
                              Han gjør også sitt til at dette ikke skal skje i fremtiden, men som sagt så er dette utenfor hans makt.

                              BTW. Containeren med Sebart og Extreme Flight er bare få timer unna nå
                              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                              EF Yak-54. 110"
                              EF MXS 83"
                              GB Yak-55 2,2m

                              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                              Takk til:
                              Autopartner.se
                              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Quadrocopter View Post
                                Feil!
                                Her er et vilkårlig eksempel:
                                Pris på DX10t hos Smallsize 7998.-
                                Liste pris på samme modell levert fra Tyskland for eksport på Svinesund 4575.- (under 6 lapper så slipper du moms inn i norge)
                                Det er 43% rimeligere enn å handle den i Norge. Skal du handel smør å brød produkter så er differansen vesentlig større....
                                Helt riktig dette hvis man oppholder seg i utlandet i mer enn 24 timer. Da er toll og momsfri max grense 6000,- NOK.

                                Oppholder man seg mindre enn 24 timer, så er max grensen 3000,- NOK.

                                Og; gjør man krav på 6000,- NOK som max grense, så må man faktisk dokumentere at man har vært ute av Norge i mer enn 24 timer, hvis man blir stoppet i kontroll. Kan man ikke det, så slår max grensen på 3000,- NOK inn automatisk.

                                RCModeller

                                Comment

                                Working...
                                X