Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frakt fra Autopartner.se + UPS.no er svindyrt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by rcmodeller View Post
    Helt riktig dette hvis man oppholder seg i utlandet i mer enn 24 timer. Da er toll og momsfri max grense 6000,- NOK.

    Oppholder man seg mindre enn 24 timer, så er max grensen 3000,- NOK.

    Og; gjør man krav på 6000,- NOK som max grense, så må man faktisk dokumentere at man har vært ute av Norge i mer enn 24 timer, hvis man blir stoppet i kontroll. Kan man ikke det, så slår max grensen på 3000,- NOK inn automatisk.

    RCModeller
    Hva er problemet.....

    Comment


    • #32
      Originally posted by Tertitten View Post
      Joda, står klart å tydlig på vedlagt faktura til UPS. Motager betalar fraktomkostningar.
      Dette kan jo da kanskje tolkes på forskjellige måter??? Jeg har jo handlet for over 1500,- og således har fri frakt, og har jo da betalt for frakten
      Men det skulle jo stått verdi ink. frakt.
      UPS har her gjordt helt korrekt. Frakten er en del av vareverdien som skal avgiftsbelegges.

      Her har avsender formulert seg ekstremt klønete, som i klartekst sier at mottaker betaler frakten, som da kommer i tillegg til verdien på 1500,-.

      Avsender skulle formulert seg slik: Frakt er inkludert i beløpet på 1500,-.
      Å skrive fri frakt nytter ikke. Da blir antatt frakt lagt til hovedbeløpet. Som det ofte blir sagt: Der finnes ingen fri lunsj.

      RCModeller

      Comment


      • #33
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Hva er problemet.....
        Intet problem så lenge man kan dokumentere at man har vært ute av Norge i minst 24 timer.

        Så vidt meg bekjennt, så er der ingen passkontroll og stempling av pass mellom Norge og Sverige, som viser når man reiste ut av landet.

        Da ligger det til den reisende å vise dokumentasjon som blir godtatt. Ei eks betalt hotellregning holder som det.

        RCModeller

        Comment


        • #34
          Lærepengen min er ;

          Når jeg bestiller noe i USA unngår jeg i det lengste å bestille noe hvis ikke et av frakt-valgene er USPS.

          Jeg unngår for enhver pris UPS eller Fedex eller slike ting.

          Av og til får man ikke tak i tingen andre plasser enn akkurat der de insisterer på UPS. Da får man vel heller ta den byrden.

          UPS lever stort på business kunder som nærmest gir f i at ting koster. Disse kundene vil ha ting fra A til B med minst mulig fuss
          angående papirarbeid og slikt noe. Mens vi som privatkunder helst vil ha det litt billigere.

          USPS har funket hver gang for meg. UPS betyr ekstrakost og papirer og regninger i posten i ukesvis etterpå med diverse krav. Usj.
          ( Da lurer jeg alltid på om dette er noe jeg har betalt, eller om det er noe jeg skal betale......)

          Jeg betaler heller på posten når jeg henter ut pakka.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #35
            Henta pakke fraktet med posten nå, over 300kr i fortollingsgebyr + moms på varer!!!! Dette har jeg aldri opplevd med UPS. ca 150kr tar de der i gebyr.
            Posten SUGER!!!!!!!!
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • #36
              Frakt fra Autopartner.se + UPS.no er svindyrt

              Jeg er spent på pakken jeg har fra autopartner.se den var på 375 inkl frakt. Cowling til ef extra 48"
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #37
                Frakt fra Autopartner.se + UPS.no er svindyrt

                Jeg har faktisk bare bra erfaringer med AP + UPS så langt, etter sikkert totalt 10ordre fra AP.

                Og så er det i tillegg ekstremt kjapp frakt, noe annet enn posten - for å si det mildt.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment

                Working...
                X