Announcement

Collapse
No announcement yet.

VMI ZERO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • VMI ZERO

    Som nevnt i en annen tråd tidligere,så skulle jeg legge ut litt om byggingen av Zero´en.Jeg startet med hovedvingen som er 3-delt.Det ble omgjøring av servoinnfestingene.Orginalt skulle de monteres fra endene på midtpartiet og yttervingene.Det ble plastluker fra undersiden,som samtidig skjuler rorhornene.Det letter adkomst til sevoer etter min smak.Fortsatte med rettracsene fra den første jeg hadde,de er solide!Begynte deretter med kroppen,framflytting av høyderorservoer,som skulle stå i hver sin vingehalvdel.Fabrikken foreslår å ha dem avtagbare,for å lette transport.Jeg vil lime dem fast for å ungå slitasje,som kan føre til flutter.Jeg opplevde det med den første.det gikk heldigvis bra,den ene bakvinen hang da bare i noen få fibre av karbonstaven som holder dem.Jeg er ikke helt imål med det enda,men det er like før.Byggeveiledningen er litt for generell,den har detaljbilder fra flere VMI modeller.Blandt cocpitinteriør og andre detaljer fant jeg etterhvert en diskett med vitale opplysninger,tyngdepunkt og rorutslag.Holder også på med halehjulretracts,som løfter og senker med luft svinger med en liten servo.Motor blir nok som den første,ZG62,det var nok.Jeg er litt skeptisk ti større ensylindrede motorer,det blir harde slag på tomgang,da det er lite svinghjulmasse på disse motorene.Alternativet er bokser eller stjerne.Regner med jomfrutur med denne straks det blir bart på Udduvoll.Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	76.2 KB
ID:	634070Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	62.1 KB
ID:	634071Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	52.9 KB
ID:	634072Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	53.0 KB
ID:	634073Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	56.4 KB
ID:	634074Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	634075Click image for larger version

Name:	008.jpg
Views:	1
Size:	58.9 KB
ID:	634076Click image for larger version

Name:	010.jpg
Views:	1
Size:	100.9 KB
ID:	634077Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	1
Size:	91.1 KB
ID:	634078

  • #2
    Re: VMI ZERO

    Det blir bra størrelse på den der når den er ferdig. Får se om det blir en tur til Udduvoll utpå våren. Er ikke nødt til å ha snø i påska nei
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #3
      VMI Zero

      Da er det på tide med en liten oppdatering herfra.Zero`n er nå startklar,det stårigjen bare cosmetiske ting som cocpitinteriør,hjuldører og noen småjusteringer.Instruksjonen viste avstand fra firewall til propellanlegg på 165mm.Da ble det plass til å bruke den orginale korteste motorbraketten fra ZG og det korteste propellfeste også fra ZG.Da kom motoren lengre fram enn på den første modellen,som hadde motoren montert rett på firewall med avstandsskiver på 5mm mellom.Dette er en fordel for c/g.Da cowlingen skulle monteres viste det seg at 165mm var for mye,løste dette med å flytte de ferdige feste hullene 2cm bakover på cowlingen.Det lille avviket er til å leve med for meg.Limte inn en ring av 0,6mm kryssfiner 5cm bred på innsiden av cowlingen,samtidig la jeg inn glassfiber inni hele cowlingen til forsterkning.Vil helst slippe å ha bly i nesa.Da jeg veide opp modellen så ble det bra,det blir bedre med en passe stor aluspinner der framme i tillegg.Det er nå 35mhz montert,men skal skifte til 2,4 når jeg klir bedre kjent med det,det er innkjøpt.Cocpitinteriør + pilot Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	90.3 KB
ID:	599591Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	83.5 KB
ID:	599592Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	84.4 KB
ID:	599593Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	599594Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	72.4 KB
ID:	599595Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	76.9 KB
ID:	599596og hjuldører får bli senere.Innteriøret er inludert i modellen fra fabrikken.Jeg venter bare på at det blir bart på Udduvoll.

      Comment


      • #4
        Det ble litt feil rekkefølge tekst bilder tekst,men jeg håper det er forstaelig likevel.

        Comment


        • #5
          Kjempe fint fly Ragnar
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Takk.Jeg synes det sjøl også.

            Comment


            • #7
              Bare å glede seg til bar bakke nå...
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Etter et uhell på torsdagen WBW 2013,rev ut et retrack.Det ble reparert og da var det dags for en test før vinteren kommer i går.Motoren ville ikke gå ZG62,det viste seg at jeg hadde brukt feil tetningsmasse(silicon,TABU)på pakningene i forgasseren,den hadde løst seg opp.Renset den i går kveld.Prøvde igjen i dag,det ble noe helt annet.Kan loggføre to artige turer,flyet går godt og er lettflydd.Kan nok ha litt vekt i nesen,nå er det ingen ting utenom at jeg la inn et lag med glassfiber i cowlingen+1,5mm kryssfiner der den skrues fast til kroppen,remse på 5cm.Jeg liker flyet godt,nå kan jeg bruke vinteren til å gjøre ferdig cokpit interiøret som er med osv.

                Comment


                • #9
                  Så bra. Da får vi vel se den på WBW 2014
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Håpe ay den berge til da.

                    Comment

                    Working...
                    X