Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zero A6M 52 refurbish

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehe.. ikke mye hammerrite der nei.
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment


    • #32
      Går litt framover med Zeroen for tida, det så mye bra inspirasjon på forumet her

      Har støpt igjen utskjæringene som var til eksosen på cowlingen. Dette fordi plasseringen av uskjæringene var helt feil.
      Litt sparkling,grunning og lakking, og den ser ikke så verst ut.

      Vingen har fått sølvfarget underside, understell er modifisert og vingen nesten ferdig tilpasset for å ta i mot dette.

      Click image for larger version

Name:	2013-10-01 18.44.23.jpg
Views:	1
Size:	39.2 KB
ID:	604386
      Gammelt understell til venstre, ny topp/ mellomstykke laget av 5mm pianotråd. Strut'ene kommer fra HK.
      Hjulene er samme som flyet kom med, skum. Vurderer å bytte disse etterhvert.
      Click image for larger version

Name:	2013-10-01 19.26.27.jpg
Views:	1
Size:	74.2 KB
ID:	604387 Dry-fit av understell Click image for larger version

Name:	2013-10-01 19.41.49.jpg
Views:	1
Size:	58.3 KB
ID:	604388

      Click image for larger version

Name:	2013-10-02 08.08.34.jpg
Views:	1
Size:	71.2 KB
ID:	604389
      Klarte ikke å dy meg, men måtte sette sammen etter kveldens økt.
      Begynner å se at dette kan bli flybart i løpet av senhøsten

      Neste nå blir å få understellet skikkelig inn, og lage flaps.
      Zeroen skal jo ha splitflaps, så det bør gå ganske greit.

      Deretter blir det å montere servoer i vingen, strekke kabler, og lage opptrekkbart halehjul..
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #33
        Første flap skåret ut.
        Bruker 3 view tegning og linjaler for å finne "rett " størrelse.
        Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1380729272573.jpg
Views:	1
Size:	53.8 KB
ID:	604397
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #34
          Flaps flushes og pusses helt jevne før de får bakside av 1mm fly-finer og nye spant.
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #35
            Dette blir bra Jørn

            Comment


            • #36
              Snart et stykk Zero restaurert . Det er jo mye artigere med flaps på warbirds. Skjønner godt at du fikser til det. Bra blir det også.

              Comment


              • #37
                Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1380832281720.jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	604414Har benyttet kvelden til limtørk av fineren på innsiden av flapsflakene. I tillegg har jeg skjært ut luker til flaps servoer.

                Ser at det er akkurat passe med plass for servoene, selv om jeg kanskje kom litt nærme vingerøret. Det spiller nok ikke noen rolle.

                Noen som har forslag til hensiktsmessig måte å montere servoene ?
                Balsaen i spantet til venstre er av ganske dårlig kvalitet, så det må nok forsterkes.
                Dillemaet er om jeg skal montere servoene stående eller liggende?
                Tar gjerne mot tips.
                __________________________________________________ ___
                Jørn Kaasbøll
                Scale Warbirds of Norway

                Comment


                • #38
                  Hei Jørn.
                  Jeg bruker ESM sin metode og fester sevoen som planlagt i lokket, men snur rorhornet inn i vingen. så tilpasser jeg staget.
                  Fester det i flapsen og knepper kwiklinken på servohornet før jeg legger lokket med servoen på plass.

                  Click image for larger version

Name:	IMAG1252.jpg
Views:	1
Size:	47.1 KB
ID:	604416
                  Last edited by Wulf; 03-10-13, 23:48.
                  Balsa

                  Comment


                  • #39
                    Er det dårlig plass har jeg god erfaring med å montere smale seilflyservoer liggende. Futaba har noen gode ( og litt dyre ) fem kilos.

                    Comment


                    • #40
                      Jeg kjøpte to av disse, men finner de f.. ikke igjen
                      Virket som bra saker.
                      Turnigy TGY-A55H Alloy Case Digital Slim Wing Servo (Metal Gear) 8.6kg / .12sec / 28g
                      Balsa

                      Comment


                      • #41
                        Jeg pleier å hive med noen av disse når jeg bestiller fra hobbyking.
                        De fungerer utmerket. Har brukt dem på alt fra ventiler til understell, luker, balanseror, flaps, gass, ja det meste.
                        Billige er de oxo
                        Corona DS-239HV Digital Slim Wing Servo (Metal Gear) 4.6kg / .13sec / 22g

                        Comment


                        • #42
                          Tittet på de også,men merket er ikke akkurat kjent for meg.
                          Balsa

                          Comment


                          • #43
                            Ny status:
                            Fargeskjema til WBW 2014: TAIC 8 -

                            GroundCheck 2, med taxing utført.
                            Hjemmelekse:
                            1 - Bedre festing av halehjul så dette ikke henger seg opp i feil vinkel ved sving eller "rusk" på rullebane. konsekvens: bedre tracking.
                            2 - mere Bly i nesa, så cg kommer på 14,5 cm
                            3 - legg på throttlecut. / se på throttle-stag setting.

                            Forventer at den blir klar med maiden unnagjort før WBW
                            Last edited by chewbaca; 25-08-14, 12:33.
                            __________________________________________________ ___
                            Jørn Kaasbøll
                            Scale Warbirds of Norway

                            Comment


                            • #44
                              På tide med en oppdatering her.

                              Maskina har vært i lufta flere ganger.
                              "mere bly i nesa" er nå omgjort til en formstøpt kloss med bly som passer rett nedi mellomrommet mellom motor og firewall bak motoren oppi motorbukken.

                              Trenger å modifisere halehjuls oppsettet så jeg får bedre bakkeklaring.

                              Re-maiden er gjennomført og noen flights etter dette har gått nesten smooth.
                              Motoroppsettet fungerer godt.
                              Attached Files
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment


                              • #45
                                Denne uka står Zero'n hos Dr Alf for ettermontering av tenningsanlegg.

                                Setter inn standard tenningsanlegg med monteringskit slik at vi slipper å ødelegge medbringeren med boring av hull for magneten.

                                Laget også en brakett for tenningsanlegget slik at alt er ryddig plassert foran firewall og under cowling. ( for å slippe ytterligere 100 gr bly )




                                Kit med senorholder ( med ny sensor) og ring for medbringeren ble kjøpt fra Morris' Mini Motors Limited

                                Fikk god service der, med svar på spørsmål i forhold til konverteringen av motoren.

                                Medbringer-ringen har god passform og festes med et par umbraco skruer.

                                Neste nå er test av motor og tenning med finustering av timing så den tenner til rett tidspunkt.
                                Attached Files
                                __________________________________________________ ___
                                Jørn Kaasbøll
                                Scale Warbirds of Norway

                                Comment

                                Working...
                                X