Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jeg har også en stm j 3 cub, kjøpr som rtr pakke. Det er en 4ch men på sender og mottaker er det 6ch. Prøvde å sette denne mottakeren i cessnaen men den bare lyste uten noe mer, noen som vet hva det er?

    Comment


    • #47
      Hva tror dere vil være det beste valget av Braveren og cessna 182 epo 156 bl fra trottlestore?

      Comment


      • #48
        Beaveren er uten tvil best. Nydelig og fly. Du kan nesten gå ifra den ved landing. Løp og kjøp er mitt råd.

        Comment


        • #49
          Endelig litt sommerlig igjen, ny sesong med Beaver,n på hytta. Den flyr rett og slett helt nydelig. Har logget 30 flights nå, blir nok maaaange fler i løpet av sommer,n.
          Attached Files
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #50
            nyydelig!

            Kanskje greit å kjøpe en til å ha i backup?
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #51
              Henger meg på her jeg. Jomfru med flottører idag. Fullstendig udramatisk og nydelig og fly.

              Comment


              • #52
                Henter frem igjen denne tråden fremfor å starte en ny om samme fly.


                Er det noen som vet hvor man kan skaffe nytt rorhorn for å erstatte det jeg har ringet rundt her. kan ikke bruke standard servohorn fra de merkene jeg vet av ettersom den har en firkantetn feste og ikke stjerne/tannhjul formet.
                Click image for larger version

Name:	rorhorn_beaver.jpg
Views:	1
Size:	143.2 KB
ID:	608610

                Alternativt og egentlig bedre, er det noen som har bygd om sin beaver til å bruke fleksi pushrod løsning ? og har bra anbefalinger på hvilke fleksistenger som er bra å bruke og hvordan gjøre selve oppsettet i/på flyet ?

                Dette er for flottører vel og merke da jeg satte på igjen flottørene på min nå etter å ha gitt opp å finne brukbare landingsfelt i nærheten, men sjø har vi Strikken røyk og så jeg er egentlig mest interresert i en pushrod løsning for å slippe den hersens strikkløsningen

                Comment


                • #53
                  Hva om du bruker standard servohorn + en dæsj epoxy etter å ha satt alt på plass 90 grader?
                  Da "lager" du jo en firkant-variant
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #54
                    Ja. men nå vil jeg helst gå over til direkte kontroll av flottørene med fleksirør da. Men det er jo en løsning om det rorhornet skulle gå helt i oppløsning før jeg finne ut hvordan jeg skal gjøre pushrodene...

                    servoen i flyet sitter litt rart til så enten må de stikk ut av flykroppen i 90 grader som vil se rart ut ellers må jeg ha en S løkke eller noe i flyet...

                    Comment


                    • #55
                      Ta og monter en liten servo i flottøren og bruk vanlig pushrod og så en y kabel fra sideroret.
                      def holder lenge med og bruke vannror kun på den ene flottøren.virker fint her hvertfall

                      Comment


                      • #56
                        Noen billige vanntette servoer å anbefale? Må vel nesten være vanntett?

                        Var litt kinkig å få flyet tilbake til land igjen i går uten strikk på ene roret, bare begrenset mulighet for slak venstresving :P


                        Fantastisk morsomt fly å fly sånn på kveldstid nå med røde skyer og lysene på flyet som reflekterer i vannet. Lander utrolig fint også til tross for at dette er de første flyturene mine utenfor simulator og med landinger uten trainer

                        Fikk tak i en fox 800 jeg kan fly og lande på åkrene utenfor døra, men morsommere å fly beaveren

                        Comment


                        • #57
                          Jeg brukte en plastikk ting som en gang har vært emballasje for noe, som jeg tok vare på. Ser ut som en kuppel.
                          Brukte silicon for og feste den med. Også ble det ett hull til pust roden hvor jeg brukte en gummi muffe rundt pushroden og inn i kuppelen.
                          Sånn muffe har jeg sett enkelte båter ha til roret. Tror jeg kjøpte disse for mange år siden på small size.

                          Comment


                          • #58
                            Er det noen som har spec`en på motoren i dette flyet ?
                            Min fikken grozze smell på søndag, og jeg tror akslingen ble slått skeiv. Tenkte bytte den, men Elefun har ikke originalmotoren på lager. Antar noe annet kan passe... ?

                            Comment


                            • #59
                              Tipper denne passer.
                              Last edited by Kyrre; 01-12-14, 09:11.

                              Comment


                              • #60
                                Sett på noen små fjærer.Biltema har et billig fjærsett
                                Lars Petter Nesse

                                Votec 322 40% 3W170cs
                                Extra 330 40% 3W212cs

                                Comment

                                Working...
                                X