Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • STM Beaver

    Hei. Driv å vurderer om jeg skal bestille meg et Beaver rtr fly. men lurer litt på hvordan understellet er på det? kommer nok til å bli noen harde landinger så greit med et solid understell. har et j-3 cub, og det har veldig dempende understell, noe jeg ser som en fordel for nybegynnere. Mvh

  • #2
    Noen som også vet hvordan wing dragon 4ch er? Den nyeste oppgraderte versjonen? Syns landingshjula ser litt små ut, så redd det kan bli vanskelig å lande på gress.

    Comment


    • #3
      Som et nybegynerfly er vel wing dragon 4ch noe av det beste du kan få. Skal du lande på gress er det jo bare og ta av understellet.

      Comment


      • #4
        Er du bekymret for understellet så skaff deg en Multiplex Funcub. Siden du allerede har en annen Cub så vil den være en sann fryd å fly, men den kan også være veldig akrobatisk om man liker å leke seg, og understellet takler det meste. Når det gjelde Wingdragon så er det et veldig bra nybegynner fly, det vet jeg alt om siden det var det jeg selv startet med, men hvis du allerede har mestret et annet fly så vil jeg heller anbefale noe annet.

        Comment


        • #5
          Funcub rtr er det ingen som har inne i butikk. Å uvist når det kommer inn igjen. Ja kan ta av hjula, men når man vil bli bedre på å fly, å på landinger så er det best å øve seg med hjul på, syns må jeg da. Wing dragon ser fin ut å fly, men selve flyet ser litt spinkelt ut. Valget står nok mellom beaver og wing dragon.

          Comment


          • #6
            som du ser her, så er Beaver litt trøblete å fly

            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Du får mottakerklar Funcub fra danske Headrc Multiplex FunCub RR - m. Himax brushless motor - Head RC. Og jeg hadde helt klart gått for Beaver av de to du nevner av grunnen jeg nevnte i første post. Du får nok mye mer glede av Beaveren hvis du allerede kan fly. Jeg synes egentlig at Wingdragon'en er i overkant dyr i forhold til hva du får, enten det er med den slappe børstemotoren eller den børsteløse versjonen.

              Comment


              • #8
                Beaveren har ett solid understell, aldri hatt noe problemer med det. Men syns ikke den egner seg veldig som ett begynnerfly. Fint fly nr 2 eller 3

                Comment


                • #9
                  Har et cessna 182 jeg har kræsja utallige ganger pga harde landinger, pluss det j-3 cub som jeg lander ganske bra med. Men beaver har jo flaps så kansje enklere å lande? De filmene jeg har sett av wing dragon så ser det jo ut som det har litt power, og at man kan fly det som et tyngre fly. Tenker da på at det ikke bare flyter rundt av seg selv i lufta.

                  Comment


                  • #10
                    Hvilken Cub er det du har? Er det den fra samme produsent som lager Beaveren? I så fall tørr jeg påstå at du vil klare å fly Beaveren også uten særlig problemer.

                    Comment


                    • #11
                      Det er STM j3 cub jeg har. Helt greit fly, men er veier litt lite. Cessna en veier mer men blir også hardere landinger

                      Comment


                      • #12
                        Får man landet relativt sagte ned flaps? Aldri kjørt med det før. Grunn til at jeg har vurdert wing dragon har vært pga at man kansje ikke trenger like stor plass å kjøre på som med beaveren. Men så virker beaveren mer solid og litt mer kvalitet.

                        Comment


                        • #13
                          Ser at mange skryter av den nye versjonen av wing dragon, den med børsteløs. Flyr dette akkurat som et tyngre fly, eller seiler det mer? Det cessna 182 jeg har flyr jeg ganske godt, men sliter med landinger med det, pga at jeg må ha ganske stor fart ved landinger. Derfor tenkte jeg at hvis wing dragon kan flys både sakte og fort, så burde vel dette være et bra fly for å øve inn gode lanndinger?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by koda View Post
                            Funcub rtr er det ingen som har inne i butikk. Å uvist når det kommer inn igjen. Ja kan ta av hjula, men når man vil bli bedre på å fly, å på landinger så er det best å øve seg med hjul på, syns må jeg da. Wing dragon ser fin ut å fly, men selve flyet ser litt spinkelt ut. Valget står nok mellom beaver og wing dragon.
                            Er det landingstrening du er mest ute etter så er STM Beaver en vinner. Den flyr saaakte, særlig med flaps, og understellet er ganske solid. Vekta på flyet er lav, så den er mindre utsatt for skader ved litt dårlige landinger. Halehjul er også en stor fordel fremfor nesehjul. Min er flydd mye, riktignok mest på flottører, men jeg kan anbefale den på det varmeste. Uansett valg, lykke til!
                            Terje Pedersen

                            Indre Østfold Modellflyklubb

                            91399490

                            Comment


                            • #15
                              Fungerer fløtøra på skareføre også? Vil elektronikk bli ødelagt om man kræsjer på vannet? Takk for raske svar forresten..

                              Comment

                              Working...
                              X