Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Behersker å fly, men sliter med landinger

    Comment


    • #32
      Om det kan vøre til noe hjelp så er det slik at jo større flyene blir jo enklere er de og fly og lande med.

      Comment


      • #33
        Et annet alternativ er jo en simulator, da kan du trene når du vil og også få prøvd ut flere flytyper.

        Comment


        • #34
          Ja. Men blir nok uansett enten beaver eller wing dragon. Så får kikke litt mer i helga før jeg bestemmer meg. Beaveren er veldig fin syns jeg, å den ser ganske stødig ut med fløtører på snø. Å med flaps så kan jeg vel lande i lavere fart

          Comment


          • #35
            Da synes jeg, på tross av at jeg er en fornøyd Wingdragon eier, at du skal går for en Beaver. Ikke bare er det en veldig pen modell, men alt tilsier at den flyr bra også. En Wingdragon er faktisk så lettflydd at jeg tror ikke du ville lært noe med tanke på hvilke fly du allerede har erfaring med.
            Last edited by Kyrre; 09-03-13, 20:09.

            Comment


            • #36
              Du sier noe der. Men ser for meg at man må ha ganske mye større område med en beaver enn wing dragon

              Comment


              • #37
                Er det mye reservedeler å få til beaveren?

                Comment


                • #38
                  Ja, du får det meste på Elefun STM Beaver med flottører ARTF - elefun.no - Radiostyrt hobby
                  Vidar

                  Div.

                  Comment


                  • #39
                    Ah flott. Blir nok å bestille beaveren i kveld. Satse på den er snill i landingene

                    Comment


                    • #40
                      Tror den skal væreganske grei på landingene med ca. 35-40 grder på flapsen. Liten hatsighet og grei å sette.
                      Vidar

                      Div.

                      Comment


                      • #41
                        Får man justert gradene på flapsen på den senderen som følger med?

                        Comment


                        • #42
                          <kjenner ikke radioen men har den nokk kanaler 5-6, Så justeres den manuelt mekanisk med rorhorna.
                          Vidar

                          Div.

                          Comment


                          • #43
                            Tror det er 6 kanaler. Rorhornet skal vel altid stå i sentrum, men bare vri den til man får det utslaget man vil?

                            Comment


                            • #44
                              Du justerer gradene på utslaget manuelt ved å flytte støtstangen mellom de forskjellige hullene på både servo horn og rorhorn. Absolutt størst utslag får du når du bruker det ytterste hullet på servohornet og det innerste på rorhornet. Jeg ville dog satset på at produsenten har valgt det optimale oppsettet for flaps før jeg hadde begynt å tukle med det. Og du burde egentlig nå vurdere å skaffe deg en computer radio som feks Spektrum DX6i e.l., da kan du justere utslagene elektronisk og til og med få flere settinger, en for take off og en for landing.

                              Comment


                              • #45
                                Litt uforutsette ting gjorde så flykjøpet blir litt utsatt, men har besyemt meg for å piffe opp igjen min cessna 182 epo 141. Har bestilt nye plastdeler nå og flotører, som jeg skal prøve å tilpasse å bruke på snø. Har også sett at man kan lage flaps på den

                                Comment

                                Working...
                                X