Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Flotørene fungerer også på skare men du har lite styring på bakken. Elektronikk og vann er ingen god kombinasjon. Skal du ha noe som er skudsikkert må du over fra femioppsett til glow. Og så er det så mye mer morsomt og fly med.

    Comment


    • #17
      Okei, blir å holde meg på land så lenge da får kikke litt på flya noen dager til før jeg bestemmer meg.

      Comment


      • #18
        Originally posted by bardp View Post
        Flotørene fungerer også på skare men du har lite styring på bakken. Elektronikk og vann er ingen god kombinasjon. Skal du ha noe som er skudsikkert må du over fra femioppsett til glow. Og så er det så mye mer morsomt og fly med.
        Du klarer som vanlig ikke å la være å spore av med drittslenging om elektro-oppsett. Veldig greit om en holder seg til saken og gir informative og gode råd uten å forvirre nybegynnere unødvendig!

        Når det gjelder flyging på vann, så pass på å legg mottager og esc midt i flyet. Tipper du rundt, blir gjerne modellen liggende med snuta ned.
        Last edited by piper; 08-03-13, 23:20.
        Terje Pedersen

        Indre Østfold Modellflyklubb

        91399490

        Comment


        • #19
          Takk for tipset. Går det ann å tre ballong over mottaker og esc på fly? Veit mange gjør det på rc biler

          Comment


          • #20
            Ser ikke noen grunn til at du ikke kan det, bare husk å ta ut elektronikken etter dagens flyging pga. kondensfare.
            Terje Pedersen

            Indre Østfold Modellflyklubb

            91399490

            Comment


            • #21
              Blir evt til sommeren når jeg blir prøven på vann. Hvordan reagerer flyet i lufta når man slår på flaps? Noe man må være ops på?

              Comment


              • #22
                Modellen setter nesa litt opp med flaps, det kan du mikse bort avhengig av hvilken radio du har. Når det er sagt, ikke sett opp modellen med for mange grader flaps, typisk 20-30 grader. Stallhastigheten uten flaps er tross alt ganske lav.
                Terje Pedersen

                Indre Østfold Modellflyklubb

                91399490

                Comment


                • #23
                  Jeg har ingen radio nå, bruker de som følger med. Får man justert det på dem?

                  Comment


                  • #24
                    Du klarer som vanlig ikke å la være å spore av med drittslenging om elektro-oppsett. Veldig greit om en holder seg til saken og gir informative og gode råd uten å forvirre nybegynnere unødvendig!
                    Vil vel ikke kalle det dritslenging bare en konstantering av fakta. Var ikke klar over at femifensen var så hårsår. Men nå er det da slik at glow er like bra for nybegynere som for de mer garvede. Meg og mange med meg startet med det og synes fremdeles det er det beste. Elektro blir liksom for feminint og pysete.

                    Comment


                    • #25
                      På de flotørene på wing dragon, kan man bruke de på snø?

                      Comment


                      • #26
                        Ja det går sikkert fint.

                        Comment


                        • #27
                          Okei. Blir nok ikke lett dette valget her. Veit at hvis jeg velger beaveren så får jeg et flott og stabilt fly, men da kansje litt vanskligere å lande. Å velger jeg wing dragon så får keg sansynligvis et fly jeg mestrer godt å kan øve inn gode landinger

                          Comment


                          • #28
                            Du burde kanskje også sett på denne traineren fra Throttlestore Trainstar EPO BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com radio har du jo allerede så velger du den bort har du et stort, flott fly til 1300. Du kan også lese MFN's test her (MFN) ModellflyNytt.no

                            Comment


                            • #29
                              Ja har sett litt på det, men blir veldig likt det jeg har

                              Comment


                              • #30
                                Om du har et høyvinget fly som du behersker ville nå jeg heller satset på noe annet. Denne flyr meget bra og med et par ski fra HK er den også et kjempebra vinterfly. EPO Yak 54 50EP ARF - ThrottleStore.Com
                                Jeg har hat to slike en med skikkelig glow motor SC 46 2t og en med femioppsett begge flyr kjempebra og med moderate rorutslag er de enkle og fly.

                                Comment

                                Working...
                                X