Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Har brekt av ene skruøret på wing-supporten til Beaveren.
    Elefun har nye, og de koster ikke stort, men litt av greia er jo å FORSØKE fixe det som knekker og brekker. Noen forslag til utbedring, eller finnes endestykkene ( plast ) som universaldel ? Tenkte forsøke tre inn en grov strips med hull i, og forsegle med epoxy kanskje. Mye styr for å spare 50kr vil mange mene, men det er nå litt stas å sitte inne kose med modellene mens det laver ned dritt ute også da...

    Comment


    • #62
      Vekker denne tråden til liv igjen

      Har en flott bukt bare noen hundre meter fra der jeg bor som jeg lenge har hatt lyst å sette Beaveren med flottører på. Problemet er at det er saltvann og det går dårlig med motor/elektronikk. Har noen gjort noen mods eller lignende for å bruke Beaver på sjøen?

      Comment


      • #63
        Du kan jo se litt på denne

        Comment


        • #64
          Har sett den og det er greit nok. Men motor står jo veldig eksponert til

          Comment


          • #65
            Motoren kan tåle det så lenge du skyller den godt med ferskvann etter bruk, det er nok servoene og linkoverføringer etc som er verst utsatt så lenge vi bare snakker sjøsprut og ikke kræsj. Jeg opplevde ifjor sommer å se min 2,6M ASW-28 stupe rett i sjøen etter radiofeil, og det tok flere minutter før jeg nådde frem til den og fikk fisket den opp. Motor og esc klarte seg etter at jeg fikk skylt dem med ferskvann, men mottakeren var "toast", selvom det lyste i den da jeg kom frem til flyet, som lå under vann. Det hører dog med til historien at dette skjedde like ved en elvemunning, så saltkonsentrasjonen i vannet var ganske lav forhold til vanlig saltvann, men uansett så fikk jeg reddet motoren og regulatoren. Noen av servoene overlevde forsåvidt, men kræsjet i seg selv tok nok livet av dem. Kort fortalt; kan utstyret mitt uten noen som helst beskyttelse overleve flere minutter under vann (med lite salt) så bør vel ikke litt sprut utgjøre så stort problem om man bare er nøye med å skylle etterpå.

            Comment


            • #66
              Ok. Takk

              Comment

              Working...
              X