Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 450 plus dfc vibrasjon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 450 plus dfc vibrasjon

    hei hei . tenkte jeg skulle høre her, hvor jeg ser folk har peiling.

    Har egt ett ganske enkelt / dumt spørsmål men har ett trex 450 dfc rtf , har litt vibrasjoner ved spool up men så blir det bedre , men kan kjenne at det er litt vibrasjoner i kroppen på helikopteret da jeg holder det i været med henda ,men ikke noe synlig vibrasjon . Det flyr fantastisk fint har ikke no problemer med det ellers har aldri krasjet med det . er denne vibrasjonen noe å bry seg om ? . har også ett trex 450 pro det vibrerer litt mer har aldri krasjet med det eller men der er det litt mer vibrasjon som kan ses på den finnen som sitter bak ved hale rotoren , men har ikke ikke noe problemer med det eller flyr kjempe fint og stødig . kanskje jeg som er litt for pirkete men er det normalt med litt vibrasjoner på 450 size eller større ?



    takker for svar : )

    Mvh: Dan

  • #2
    Hei, når det gjelder 450 dfc'en så liker de høyere headspeed enn "vanlige" 450'er og jeg vil tro at det er derfor du får vibrasjoner når du starter opp. Min gjør akkurat det samme frem til den får opp farten på rotorbladene. Tror ikke jeg ville brydd men om det..dvs..JEG bryr meg ikke om det

    450 Pro'en kan være flere ting..Lav headspeed der også? Er det tailwag, altså for mye/for lite gyro gain? litt slark? Vært nedi med rotorbladene under landing slik at kulelageret i halen er begynt å gå i stykker eller noe går tregt/binder.. I det hele tatt litt vanskelig å svare helt konkret på.

    Spiff
    TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

    Spektrum DX18

    Youtube:
    http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

    Comment


    • #3
      sjekk balansen på hovedbladene

      Comment


      • #4
        hei . takk for ditt syn på saken : ) , har bare vært litt bekymra for at det kan tulle til 3gxen, men nå vet jeg ikke hvor solid 3gxen er , har akkurat gått over til flybarless så er ganske fersk når det kommer til FBL/dfc , men som sagt flyr som en drøm : D .

        ehm på 450 pro´en , kan være at det er lav headspeed men evt hvordan setter jeg opp den ? , på denne bruker jeg t6 align radio .
        har hatt litt tail wag men da satt jeg bare ned gyro gain så ble det bra , men som sagt flyr kjempe bra , ikke noe problemer i lufta .

        men når det gjelder begge heli`ene så har jeg funnet ut at bladholderne til hoved rotoren, hvis jeg strammer for mye vibrerer det mer og for lite så vibrerer det enda mer . men har funnet en balanse gang på strammingen så det vibrerer det minimalt men det gjelder 450èn dfc .Men på pro`en er det en del mer vibrasjon men bedre da jeg fin justerer strammingen på hoved bladene , altså ikke for lite ikke for mye gjør at vibrasjonen blir mindre men uansett synlig vibrasjon men ikke voldsom vibrasjon . har sjekket bak om det er noe slark men det er det ikke , men har nok vært nedi med rotor bladene bak noen ganger men med bare veldig fin subbing mot bakken . men på ett av hoved bladene på pro`en har jeg en liten chip/bit helt ytterst på bladet som er slitt litt ned , eller vil si borte men veldig lite . kan dette ha noe å si ? . vil også nevne at paddlerne har jeg målt med ett skyve lær så det er lik lengde på hver sin side det hjalp lite grann da jeg gjorde det men forsatt synlig vibrering men litt mindre . men som sagt har aldri krasjet men for sikker hets skyld har jeg byttet main shaft og feathering shaft men forsatt det samme .

        tusen takk for svar spiff setter veldig pris på det : ))

        Comment


        • #5
          hei hei , sjekke balansen mener du da med pitch gauge ?


          takker for svar : )

          Comment


          • #6
            balanse = balanse

            google "heli blade balancer"

            Comment


            • #7
              okei skal sjekke det ut : )

              Men har en veldig liten skade helt på tuppen av ett av bladene på 450 proen , tror du det kan forårsake ubalanse på bladene ?

              takker : )

              Comment


              • #8
                Ja du skal ikke se bort fra at det er der det ligger.

                Når det gjelder headspeed stiller du den på throttlecurven på radioen. Jeg kjenner ikke den radioen så sjekk manualen eller google "Align t6 throttle curve" eller noe lignende så finner du ut av det.


                Spiff
                TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                Spektrum DX18

                Youtube:
                http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                Comment

                Working...
                X